Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til opstart

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/12/2006 9:04:42 PM
Forfatter: pcbond
Alene af den grund der er for mange spørgsmål du stiller her som du allerede burde vide på forhånd...


Hvordan i alverden skal man vide noget "på forhånd" når man er i undersøgelsesfasen??

Anja
Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - du har jo ganske ret alle starter jo på et eller andet givet plan.

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

sjov start.. laaange svar jeg ikke gad læse.

Tilgiv mig hvis jeg siger noget som allerede er skrevet.
 
 
Dit udgangspunkt til sund mad er en smule naivt. En caféburger er ikke udsund når det jo som hovedregel sprøjter ud til alle naboborde med ruccola- og radichio-salat... Du har ikke i specielt omfang fat i en niche ved at påstå du er anderledes med sund mad. Men du skal roses for den rette indstilling til at påvirke danskernes madvalg.
 
Her lidt inputs fra en københavner.
Drop amager. Der skal du ligge hvis du vil sælge sænkede biler, kamphunde eller solarier. (no offense amarkanere... men sådan er det)
Du skal ligge hvor folk har BÅDE interesse og PENGE til at gå op i sundhed. Hvis der er drop in kunder der skal afhente den sunde frokost skal du gå efter den del af city som ligger mellem Købmagergade og Gothersgade. Massevis af kontor lejemål, og de mennesker som bor der har kassen. Butikkerne som turisterne (inkl danske forstadsteenagere) shopper i er i den rigtige klasse; dansk mode i førerklassen mixet med genbrugs trendy agtige bikse.
 
I dette nabolag vil du dog få skarp konkurrence... slår du en skid der lugter grimt får du det svært, men hvis trommeslageren fra Nephew bliver set æde en af dine vidunder-salater så kører det... det hele går i vasken igen hvis Robert Hansen vælger dit toilet en dag hvor ekstra bladet er der... Inden længe står arkaden klar ved Kresten Bernikowsgade (den som islændinge har købt for 2 år siden), så du vil utvivlsomt skulle kæmpe mod store modspillere, men "lille og vågen..."
 
Alternativ 2 er indre Vesterbro, meeen der er ikke mange gode pladser tilbage på Halmtorvet, og nabogaden Istedgade kan ikke løbe fra sit ry. Vesterbros torv er også godt, men der er sandsynligvis ikke plads.
 
Alternativ 3 er Nansensgaden, meeeen det halter med hverdags-frokostspisere at dømme ud fra Bagelshoppen der har skiftet ejer tre gange på tre år... dog bestemt en hyggelig gade, med gang i butikslivet i weekender og ferier.
 
Alternativ 4 er Skt. Hans Torv - nørrebro... men nej, du skal sgu nok til city (med dertil hørende husleje) 
 
 
Mit sidste og vigtigste input er at du i morgen skriver til suhrs.dk og fortæller om dit projekt. Herfra bliver en masse unge sundhedsfreaks uddannet, og mens de studerer mangler de projekter at skrive om. Derfor ved jeg fra en insiderkilde at du har mulighed for "gratis" at få lavet markedsundersøgelser, og slagplan hvad angår sund mad... De kan nemlig fortælle meget mere om atkins diæter og deslige...  det sidste SKAL du gøre... mine inputs om placering, må du tage som du vil.
 
held og lykke
 
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Redsox.

Jeg har læst dit indlæg med interesse, hvor du kommer med en masse udsagn og forslag. Må jeg, positivt opfattet, så lidt at vide om din baggrund, for at forstå/validere dine udsagn og forslag.
 
Jeg tænker på om du arbejder indenfor restaurantionsbranchen, markedsføringsbranchen eller andet.
 
Hilsen fra Jakob
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

shit mand.. jeg fik en mail at du havde svaret.. jeg trykkede reply og skrev en laang smøre...

Så nåede jeg lige at se at man ikke kan svare ved at reply''e mailen.. og min hotmail gemmer ikke "sent messages"... nedtur
 
forfra i kort udgave
Jeg er 28 årig københavner med sunde bylivsinteresser. Jeg siger ikke jeg selv kommer de rigtige steder, men har god føling med hvad der foregår i de forskellige by-kvarterer.
Jeg er altså dit kundesegment. Giv mig hvad jeg vil ha, for jeg ved med sikerhed at islændingene ikke kan. Se Fisketorvet og Fields... naaaaj hvor er det flot.. men en privat rundspørge af mig viser at det er 99 % forstadsfolk der findes i centrene... og jeg behøvede ikke engang spørge folk for at nå konklusionen i den rundspørge... og forstadsfolk vil have mcdonalds, postmix cola og tøj som de tror er på mode fordi "de andre går med det"...
 
Suhrs.dk kommer du slet ikke uden om som bedste medie indenfor nyheder i sund livsstil.
Lets just say ive dated a student... og de leder alle sammen efter projekter fra den virkelige verden de kan lave som afgangsprojekter... Et real life projekt scorer bedre karakterer, og er mere spændende end et fiktivt... og der er ikke nok real life projekter til alle....
 
 
 
 
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Svar til Redsox:

 
Tak for dit input, meget underholdende...
 
først og fremmest så er en burger ikke sund bare fordi der er et par salatblade i. Den måske heller ikke så usundt som man fristet til at tro når man hører ordet burger. Men ofte er det tomme kylhydrater i bollen, fedtede pomfritter til med mayo eller remo og et glas cola eller andet sødt.
Det finder du slet ikke i min forretning, alt SKAL være direkte sundt og sådan et spisested har jeg ikke set i DK.
 
Jeg har også tænkt på alle de steder du nævner mht beliggenhed, men da jeg er fuldstændig grøn på området, så er jeg sgu lidt nervøs for de konkurrenter der er i den indre by, de har jo allerede masser af kunder og så er det jo ikke så svært at "låne" min ide og så står jeg tilbage med bæmund og en KÆMPE husleje der skal betales.
 
Men på Amager er jeg sikker på at jeg nok skal etablere min forretning uden at de få konkurrenter som for det meste er pizzarierer ikke reagere på min tilstedeværelse.
Rigtig nok er det mest folk med kamphunde og guldkæder, men de går jo også op i deres pumpede look og poptøserne skal i særdeleshed holde deres slanke linje. Mine priser skal jo ikke være total høje så jeg vil da mene at de fleste har råd til en salat til 30-35 kr og det er endda med kylling[:0] Folk har jo kassen for tiden!
 
Senere når jeg skal ekspandere så bliver det da også i de områder du nævner og så i hele DK!!! hehe
 
Mht suhrs.dk så vil jeg da helt sikkert udnytte den mulighed, er jo selv under udd. og har da også lavet lign. projekter. Jeg har dog også selv tænkt mig at lave en forretningsplan, men man kunne jo give dem en mere specific problemstilling som de kunne arbejde med.
Men på hvilket niveau er de studerende og hvordan skal man kontakte dem, kunne umiddelbart ikke finde noget med projektskrivning o.lign. ?
 
 
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, KOGU

Når du skriver, at "sådan skal min forretning ikke være", så synes jeg allerede at advarselslamperne lyser. Hvis du vil være ideologisk og bestemme menuen helt selv, så skal du ikke regne med at tjene noget særligt.

Menuen skal helt klart være et resultat af dine teorier og så praksis. Hvis du har noget på menuen, som kan være sundt i mindre mængder, men hvor folk så indtager det i større mængder end hvad der er sundt, så skal du være glad, fordi du tjener penge, og ikke sur fordi folk spiser usundt. Hvis du fjerner populær mad fra din forretning, så taber du penge.

En burger kan sagtens laves på en sund måde - problemet er bare, at folk spiser for store burgere for ofte.

Sund mad er varieret mad. En varieret menu betyder høje omkostninger og høje priser. Dit valg står derfor mellem usund mad eller dyr mad.

En salat med kylling, men uden dressing, bliver kedelig i længden, og med dressing er den usund.

Måske burde dine forundersøgelser bestå i, at du udvikler dit koncept, skriver menukortet, laver nogle billeder af de ting, der er på menukortet, og at du så går ud og spørger folk, hvad de synes, og om de ville købe det.
Side 3 ud af 3 (27 indlæg)