Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af ApS.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma er ikke under konkurs, vidste bare ikke hvilken kat. Jeg skulle vælge.

Firmaet har eksisteret siden 2008, det skylder ikke nogen penge væk, men tjener heller ikke nogen. Udover det alm. Kapitalindskud har jeg yderligere indskudt privat 700.000kr hvor af de 400.000kr var et investeringsbevis.

Investeringsbeviset er kun ca. 100.000kr værd i dag.

Jeg har tidligere læst om værnsregel ang. Kapitalforhøjelse, men forstår desværre ikke, om jeg kan gøre brug af dette.

Jeg håber i kan give god råd, om hvordan det skal lukkes, med henblik på at få begrænset mit eget private tab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg frygter lidt at du ikke får fradrag for dit tab af indskud med mindre det er formet som konvertibelt lån - fra start og som del af vedtægter desværre. Du får naturligvis dit opr kap indskud retur uden skat og det der så måtte være tilbage at betale af dit indskud, men du skal nok, for at andre mere vidende kan svare bedre, forklare præcis hvordan du har skudt ind - som, lån - alm eller konvertibelt - eller kan det være ansvarligt (kapital) lån - og så lidt mere om indskudsbeviset - hvordan har det fungeret for selskabet?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Pengene er blot sat alm. Ind i virksomheden. Det vil sige at der står noteret i regnskabet at virksomheden har gæld til mig på de ca. 700.000kr.

I de gode gamle dage, rådet mange mennesker til, at man skulle købe investere i ejendomme i Dubai, og derefter smide investeringsbeviset over i et ApS, da det forventede overskud, ville blive billigere beskattet, når investeringsbeviset havde lagt i et ApS i minimum 3 år.

I må ikke helt hænge mig op på ovenstående, det er blot som jeg husker det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder jo som alm lån til virksomhed og ikke fradrag for tab. Jeg husker ikke regel om 3 år unoteret aktie billigere i ApS og om du hvis du havde det privat ville have haft fradrag. Fatter nu heller ikke hvordan det ApS skulle kunne sælge med fordel hvis det var dig indskudsbevis, for så er skatten jo din, uanset du har lånt det til dit ApS - så skulle det jo have købt det af dig, men det har det måske. ellers får du jo det lånte bevis retur efter de alm lånebetingelser.
Find en revisor . det er gode penge at bruge her hvis ikke andre svarer klart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så den bolig du har investeret i er faldet med 300.000 kr ?

Den der 3 års regl som du snakker om, blev ophævet da lagerbeskatning blev indført.

Har du stadigvæk det investeringbevis ? Og kommer der noget afkast ud af det?

Tilmeldt 25. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja har stadig beviset, men kan nok kun få ca. 100.000kr. For det

Grundet den dårlige udvikling, har man besluttet at give den 5 år mere, for at se om man ikke kan begrænse tabet.

Jeg vil derfor høre, om jeg må trække beviset ud til mig selv privat. Til de 400.000kr eller kan jeg kun trække det ud til de ca. 100.000kr som det er værd i dag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

du må jo have givet det som lån- det ejes vel slet ikke af dit ApS om jeg forstår dig - og så kan du få beviset ud til præcis det du lånte det ind for = 400 t -. men gå til en revisor, for tingene er ikke klare her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er godt klar over at det ikke er nemt for jer, at komme med konkrete svar på mit problem.

Min revisor sagde blot at alle pengene er væk, såfremt jeg lukker selskabet, men så bliver jeg selvfølgelig lidt “mistroisk” og tænker at det kan da ikke passe, at jeg ikke kan få en krone ud af alle de penge udover fradraget på aktiekapitalen.

Jeg købte selv privat de beviser til 400.000kr efterfølgende smed jeg dem ind i selskabet, hvor selskabet nu har nedjusteret dem til ca. 100.000kr.

Jeg henvender mig jer, da jeg tidligere har fulgt med i mange andre tråde herinde, og set nogle produktive svar.

Det er i bund og grund de beviser jeg stiller spørgsmålstegn ved. Skal jeg til lommerne og betale en anden revisor, og hvilken type revisor skal kigge på det, såfremt det er nødvendigt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Junior87:
Min revisor sagde blot at alle pengene er væk, såfremt jeg lukker selskabet, men så bliver jeg selvfølgelig lidt “mistroisk” og tænker at det kan da ikke passe, at jeg ikke kan få en krone ud af alle de penge udover fradraget på aktiekapitalen.

Lukker du bare dit ApS nu så har revisoren ret. Dit spørgsmål til revisoren må så være hvordan det lukkes mest fordelagtigt. Målet må være at få konverteret den del der ikke er fradrag for om til noget der giver fradrag. Her kunne der ske konvertering til ansvarlig kapital, omlægning af lån til konvertiblt mv. 

Tilmeldt 25. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man godt det med tilbagevirkende kraft. Det er jo ca. 10 år siden jeg overførte penge til selskabet. Tænker på at omkonventere de indskudte penge til konv. Lån, så man kan få afdrag??

Hvordan vil du/i gøre, Hvis der var jeres?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)