Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordeling af personfradrag, Forskudsopgørelse 2019

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er

Jeg arbejder til dagligt som lønmodtager, men driver et lille selvstændigt enkeltmandsfirma ved siden af - således at jeg har en ekstraindkomst derigennem.
Jeg ved godt, at det ikke helt er tid til forskudsopgørelse hos SKAT for 2019 endnu, men tænkte alligevel at være lidt på forkant.

Er der nogen, der ved om man på forskudsopgørelsen kan vælge hvor personfradraget skal placeres?
Jeg er fx interesseret i, at personfradraget KUN skal placeres på min almindelige løn, således at jeg betaler fuld SKAT af b-indkomsten.

En bekendt fortalte mig at jeg blot kunne vælge at lægge min lønindkomst sammen med b-indkomsten, registrere det hele i rubrikken for almindelig løn og selv lægge fuld SKAT til side af min egentlige b-indkomst. Men det er vel ikke helt lovligt eller holdbart, tænker jeg.

Jeg håber, at I kan hjælpe.

/Joachim
J. Broberg Service, Almindelig Rengøring, Sterilrengøring derunder Specialrengøring.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det kan man ikke. det so sker er at dit fradrag nedsættes og dermed betaler du automatisk skatten af din indtægt fra virksomheden helt løbende. Du kan ændre forskud flere gange under året men du ikke vælge hvor fradraget skal lægges, og det er heller ikke specielt smart, da det jo er en fordel at få betalt skatten løbende (faktisk lovkrav) _ Når din skat er betalt via lønnen, så har du jo til gengæld hele dit overskud at bruge af frit

Brug forskud korrekt - også fordi skat ellers kan låse et større beløb fast som indkomst i din virksomhed, og det er ikke smart. Du kan angive i underkant og så selv spare op til resten men lad være med at opgive helt galt. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)