Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få styr på helt nyt IVS inden tvangsopløsning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg skriver fordi jeg har et IVS der skal tvangsopløses men som har to punkter med økonomisk rod. Det gik rigtigt fint med at oprette det for 670. kr. Jeg læste mig frem til noget med at jeg skulle have kapital for 10.000 kr, og at jeg skulle have en bankkonto. Jeg har sidenhen belejligt glemt at få indbetalt de 10.000 kr og mit IVS står overfor at blive tvangsopløst pågrund af jeg ikke har afleveret årsrapport. Jeg ønsker nu blot at få det tvangsopløst, men uden at jeg ender med retslige problemer.

Jeg har to problemer i IVS'et

1. Da jeg ikke har haft indbetalt de 10.000 kr på kontoen som jeg skrev jeg ville, er jeg bekymret for om det er et problem. Og om jeg kan gøre noget for at løse det.

Jeg kan overføre 10.000 kr til kontoen og håbe på at det er det?

2. Min virksomhed har haft 1 aktivitet i 2017 som er det regnskabsår det drejer sig om. Jeg har fået indbetalt 4000 kr.

I 2018 er der kommet 2 udbetalinger i Maj og Juni som min arbejdsgiver fejlagtigt har udbetalt til mig personligt men påskrevet til mit Selskabs CVR nummer, altså penge de har udbetalt til mig uden at de har trukket nogen form for skat fra det. De penge mangler jeg fortsat at betale skat af.

Mit spørgsmål hvis der er nogen derude der har tid til at hjælpe mig, er hvordan jeg bedst kan tvangsopløse det her, uden at stå i en situation hvor det får retslige konsekvenser for mig.

Mit eget forslag er at overføre de 10.000 kr til min nordnet konto (som er min eneste firma konto) som skulle have været startkapitalen

Med hensyn til de 2 udbetalinger som mit vikar bureau har sendt mig ubeskattet, det drejer sig om 2 lønsedler af 20.000 kr, ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre.

Modtager alt rådgivning taknemmeligt.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Leoric:
Da jeg ikke har haft indbetalt de 10.000 kr på kontoen som jeg skrev jeg ville, er jeg bekymret for om det er et problem. Og om jeg kan gøre noget for at løse det.


Jeg kan overføre 10.000 kr til kontoen og håbe på at det er det

nej du vil formentlig få personlig hæftelse da kurator vil kunne se, at det selskab ikke var lovligt stiftet og manglende kapital fra start vil som udgangspunkt normalt give personlig hæftelse  inkl prisen i skifteretten

Leoric:
I 2018 er der kommet 2 udbetalinger i Maj og Juni som min arbejdsgiver fejlagtigt har udbetalt til mig personligt men påskrevet til mit Selskabs CVR nummer, altså penge de har udbetalt til mig uden at de har trukket nogen form for skat fra det. De penge mangler jeg fortsat at betale skat af.

Mit spørgsmål hvis der er nogen derude der har tid til at hjælpe mig, er hvordan jeg bedst kan tvangsopløse det her, uden at stå i en situation hvor det får retslige konsekvenser for mig.
jeg har ikke en løsning- men du har helt klart risiko for at du både skal af med skat af beløbet og ikke får fradrag for det i dit IVS - da det lyder som lønindkomst - og så kan skat være mere end 100%  -Du har jo modtaget løn - via dit IVS og det må man slet ikke HVIS det er lønmodtager job
Endnu nok en grundt til at mange mener, det ikke er så skidt at der nu sættes stop for IVS formen desværre - sagt helt lige ud

Du har været elendigt rådgivet - eller taget en fjumset chance. Det KAN gå godt, men sandsynligheden for at det går skidt er desværre for dig stor
Overvej evt at betale lidt til en revisor der kan tage den med skifte retten og se hvor billigt du kan slippe - eller kryds fingere for at kurator har for travlt med alle de dårlige IVS og dog i det mindste angive de 20.000 kr som indtægt i rubrik 210 i forskud - 15 i alm selvangivelse og forklar det til skat HVIS de spørger. Så har du vist vilje

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selskabet er som sådan lovligt stiftet. Når det stiftes med egenerklæring kan pengene i princippet være tilstede i cigarkassen som her. Føres beløbet over på konto inden møde i skifteretten eller afleveres til kurator så er der ikke noget problem.

De 20000 som er udbetalt til trådstarter er mere en udfordring. De fremgår formentlig ikke af regnskab. Er de gået ind i IVS og fra IVS udbetalt som løn til trådstarter giver det 0 resultat for IVS (her ser vi bort fra manglende indeholdelse af am-bidrag mv). For skatten så betales skal beløbet med på din selvangivelse for 2018 - og som forslået af John - ændrer dit forskudbeløb allerede nu for 2018.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Selskabet er som sådan lovligt stiftet. Når det stiftes med egenerklæring kan pengene i princippet være tilstede i cigarkassen som her. Føres beløbet over på konto inden møde i skifteretten eller afleveres til kurator så er der ikke noget problem.
det er i alle fald nok klogt at føre det over - for vi har haft en sag herinde hvor IVS ejere af skifteretten blev truet med personligt ansvar da kurator ikke kunne se kapitalen nogensinde eksisterede - Du har så helt ret i, at han i den sag blot valgte at kræve det indbetalt omg, så, det er i alle fald nok om at få betalt beløbet ind, og se i øjnene at det så forsvinder til kurator omk.
Brevet fra kurator i den gamle sag er med i et af mine blogindlæg som

XXX IVS under  - adresse yy og person zzz
 
Som kurator for XXX IVS under konkurs har jeg via aktindsigt hos Erhvervsstyrelsen modtaget selskabets egen-erklæring om at selskabskapitalen på kr. (op til 25.000) kr. er indbetalt kontant den x/yy 201x
 
Beløbet ses dog aldrig indgået op selskabets bankkonto, hvorfor jeg beder dig indbetale beløbet til mig på konkursboets vegne, således at beløbet er mig i hænde senest 10 dage fra dato Betaling kan ske direkte til min konto ZZZZ bank konto xxxx
 
Endeligt henviser jeg til breve til din medejer xxxx af y/y og z/z som bedes besvaret
Venlig hilsen xxx kurator

 Brevene til med ejerne og de øvrige indeholdt så også dels trusler om anmeldelse til skat netop grundet udbetaling af løn - og ja- derfor nok klogt med det samme at få det i forskud så man kan vise kurator, at det har man ikke haft hensigt om snyd med -. uanset formen måske ikke var heldig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)