Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omvendt betalingspligt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sku kommet lidt i tvivl omkring fastsættelse af priser på varer med omvendt betalingspligt.

Er det rigtigt forstået at jeg skal fastsætte prisen på samme måde som altid, men at jeg i stedet for at betale moms af varen til min leverandør, så betaler jeg momsen til skat?

Så hvis vi siger at jeg skal have 10% i avance på et produkt som koster 4000 kr. hos min leverandør: Så er det 4000 til leverandør og 1000 kr. til skat, således at jeg skal tage 5500 kr. for varen. Er det rigtigt forstået?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal i det hele taget regne uden moms altid når du regner din fortjeneste - Du køber til 4000 kr uden moms - og skal så lægge din fortjeneste til på det - og er den kun 500 kr, ja så skal du sælge for 4.500 kr PLUS din salgsmoms og så er 1.125 kr = salgspris 5.625 kr inkl moms

Du skal, med reverse charge så selv bogføre momsen af købet - men det er jo en købsmoms på 1.000 kr og den får du jo modregnet i din salgsmoms på 1.125 kr og du skal så betale moms af den forskel, men det har intet med dit overskud eller din fortjeneste at gøre. Salgsmomsen betaler din kunde til dig, og købsmomsen har du som momsregistreret jo fradrag for

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)