Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsefradrag og moms

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 18
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amioner

Det er sådan, at jeg til marts skal på forretningsrejse til Paris. Rejsen formål er at besøg en messe. Jeg har googlet lidt frem og tilbage omkring rejsefradrag og MOMS, men er stadig lidt forvirret over hvad der kan betale sig. Kan man fratrække moms fra sit hotelophold? Og hvordan fungere det. Jeg har læst mig frem til at som selvstændig ligger satsen på logi og kost højere, hvis de kan dokumenteres. Er der nogen herinde der ved, hvad loftet er på og har erfaring med forretningsrejse. Jeg vil også sætte tips på andre gode råd, når det gælder forretningsrejse. 

Venlig hilsen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve rejsen er sikkert uden moms (fly)  Hotel betaler du moms for i frankrig - og den moms kan du få retur via skat momskompensaton - men det skal være et vist beløb før det betaler sig.

Der er ikke noget loft for faktiske udgifter-  for diæter er der faste grænser - diæter er istedet for at firmaet betaler efter regning   billedet siger vel det meste. du kan få meget mere om fradrag generelt  inkl. mere end 70 af de mest brugte firmafradrag i bogen  Fradrag 2018 http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html som e bog eller paperback - så er du klædt på til rejse og alt muligt andet

vh John Hannover

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man regner med at rejse meget i EU har Cardlay og PwC lavet en løsning, som skal gøre det nemt at få refunderet moms fra andre EU lande: Vattax

https://www.cardlay.com

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)