Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor hjælp

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 21. Dec 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Når jeg skal have bekræftet kapitalen i mit ApS gennem revisor. Hvordan fungerer det i praksis?

Vh
Joannes
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke allerede bruger en godkendt revisor, skal du have lavet en aftale med en, om at hjælpe dig med genoptagelsen.

Der skal være et ajourført bogholderi for selskabet. Revisoren skal revidere periodebalancen for at sikre, at selskabets formue mindst svarer til selskabskapitalens størrelse. Desuden skal revisoren også kontrollere, at der ikke er ulovlige udlån til ejere eller ledelse.

Afhængigt af hvor selskabets størrelse, aktiviteter m.v., og hvor godt regnskabsmaterialet er, skal du nok regne med at betale mellem 4.000 - 12.000 kr. for revisorbistanden.

Tilmeldt 21. Dec 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 04:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe det bliver gjort korrekt, er prisen fin.

Hvad skal jeg typisk fremvise til revisoren så i form af dokumentation for kapitalen.?

Bilag fra banken med at pengene står på en konto fx (Xxxx ApS under stiftelse)

Balanceopgørelse? Hvor jeg registrerer på dinero fx. At jeg har indskudt 50.000kr. Ind i selskabet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Af anden tråd virker det til I taler forbi hinanden, for der virker det som at det er stiftelse du foretager og ikke genoptagelse. Der skal beløbet blot ind på en klientkonto og bekræftes og der skal ikke bruges balanceopgørelse eller andet

Du bogfører så kapitalen - som ved stiftelse frigives til banken, som anpartskaptial i egenkaptialen mod bank

det er afgørende at du forklarer om det er bekræftes ved genoptagelser eller om det er stiftelse. 

Stiftelse er billigere da der kun skal bekræftes din kapital fra en konto. Overvej evt www.ditselskab.dk Jacob Tøjner, og hils

Derpå kan en revisor som Ole - som givet er god ud fra mange indlæg her på Amino, køre dig sikkert videre regnskabsmæssigt

Overvej http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/09/aps-alt-om-anpartsselskaber.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Dec 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske noget forvirrende.

Har drevet et enkeltmandsselskab i 4-5 uger, hvor jeg derved har sikret aftaler, fundet leverandør osv.

En af samarbejdspartnerne anbefaler så at det bliver omdannet til ApS.

Tilmeldt 21. Dec 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det stadig på samme måde John? Der har blot været en udgift på 6.500kr. I selskabet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Jyderup:

Det er måske noget forvirrende.

Har drevet et enkeltmandsselskab i 4-5 uger, hvor jeg derved har sikret aftaler, fundet leverandør osv.

En af samarbejdspartnerne anbefaler så at det bliver omdannet til ApS.

Så er det muligvis mere kompliceret - for hvis de aftaler du har fundet osv kan anses for at have en værdi - så vil du blive beskattet af dem ved at bare stifte et nyt ApS - Omvendt kan det også være det er for lidt til at det betaler sig at lave en skattefri omdannelse. Det her får du ikke løst via Amino - du må gå til en revisor- Tag kontakt til Ole som har svaret her, og få bedømmelse af om du skal lave skattefri eller skattepligtig omdannelse - https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html 

Husk at alle aftaler du har indgået nu skal laves om skriftligt da intet af det du har aftalt i enkeltmands gælder når du får nyt CVR som ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil godt beklage at mit første svar ikke var korrekt. Der er bare så mange tvangsopløsninger for tiden, så da du skrev om revisorerklæring på kapitalen, gik jeg desværre ud fra, at det er en tvangsopløsning.

Som John også har skrevet, er det svært at give dig et præcist svar her, uden at kende forholdene helt. Men min umiddelbare vurdering er, at det vil være ok at kontantstifte et ApS og derefter overdrage dit enkeltmandsfirmas aktiver til selskabet. 

MEN husk at få accept fra kunder, leverandører, banker m.v. på, at du nu driver firmaet videre i ApS. I ApS er der også strenge krav til opdeling mellem selskabets økonomi og din private økonomi. I første regnskabsår kan du kun få penge ud af selskabet ved at udbetale løn med træk af A-skat. Fra år 2 bliver udbytte (med indeholdelse af udbytteskat) også en mulighed, men det er stadigvæk meget vigtigt, at du fastholder en skarp adskillelse.

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole, man kan vel lave ekstraordinært udbytte i 1. år?

Selvom det kræver revisor-erkæring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der kan ikke ske udlodning af ekstraordinært udbytte i løbet af et selskabs første regnskabsår. Fremgår af selskabslovens paragraf 182.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)