Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der en frist på hvornår man skal have opgivet forskudsopgørelsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet et IVS hvor der har været noget rod med indbetalinger. Kort sagt er de blevet udbetalt til privat konto i stedet for erhvervs.

Jeg har fået revisor rådgivning og også spurgt herinde. Jeg er blevet rådgivet at selv oplyse i min forskudsopgørelse eller selvangivelse (jeg ved ikke hvad forskellen er) at jeg har fået denne ekstra indkomst.

Min revisor har lukket nytåret over og jeg er bekymret om jeg har en frist for at indrapportere det i samme år, eller om jeg kan vente og få råd af mit revisor selskab når de kommer tilbage i det nye år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke forstået. Du må for HIMLENS (og skats skyld) under ingen omstændigheder bare angive indtjening der er kommet på din private konto til skat som forskud og selvangivelse

Det KAN en REVISOR umuligt have sagt. Det vil være ulovligt aktionærlån, og skat vil kræve alt skal betales tilbage men DU skal stadigt betale skat af det (og en mulig bod)

Du skal have stop for det med at IVS penge kommer til privatkonto. De skal OMGÅENDE flyttes over på erhvervskonto og der bogføres korrekt som salg og indbetaling i dit IVS, og så skal du krydse fingre for, at skat ikke laver kontrol der fanger det. 

Det lyder som et meget mærkeligt råd fra en revisor - at sige du skal angive penge du uretmæssigt har fået fra dit IVS ind på en personlig konto på forskud og selvangivelse som en "ekstra indkomst" personligt til skat - Det kan simpelthen ikke passe at en ægte revisor rådgiver sådan.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)