Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO og opsparet overskud - må man afdrage foran?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg påtænker at anskaffe mig en lejlighed med henblik på udlejning. Jeg påtænker i den forbindelse at finansiere den via 50% egenbetaling og 50% bankfinansiering. Vi snakker lejlighed i 500.000 kr. klassen.

Dette setup giver mig, så vidt jeg kan regne ud, et ret solidt overskud på driften. Mit spørgsmål går nu på, at eftersom banken jo er ret fleksible med afdraglånet udover mindsteafdraget, vil det så være muligt for mig at eliminere et overskud ved at bruge pengene på at betale ekstra af på banklånet?

Det er for mig at se et ret principielt spørgsmål i forhold til den tænkte model.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 610
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, afdrag er ikke en udgift og kan ikke trækkes fra.

Tilmeldt 31. Aug 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Det betyder jo så, at man kan stå med et stort teoretisk overskud i sin enkeltmandsvirksomhed, selvom man reelt ikke har pengene i likvider (fordi der er betalt forud).

Det var den tænkning, jeg egentlig umiddelbart troede var forbeholdt selskaber udelukkende.

Hvilken mulighed har man for at kunne få de 50% gæld i lejligheden udryddet hurtigst muligt? Regnskabsteknisk forstås.

Det jeg er lidt ude i her er, at for mig at se, så vil ens regnskab officielt blive vidt forskelligt fra det der kommer til at stå på ens erhvervskonto ovre i banken (fordi afdrag hæves det ene sted men ikke det andet). Er det ikke korrekt antaget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man kan da sagtens = vil normalt have et helt andet større overskud skattemæssigt end likvidt når man afdrager og afdrag jo bare er statuspunkt med bytte fra gæld / bank og ikke en udgift. Det er jo ikke anderledes end når du privat købere hus, der kan du jo heller ikke trække afdrag fra - det ere aldrig en udgift. 
Ja det som står i banken er helt forskelligt fra dit resultat, men det er det i princip altid, da man jo kan øge gæld eller - have overskud og betale regninger fra 2018 inden i 2019 - skylde moms/have moms tilgode, købe aktiver der afskrives over flere år og og og

bank og overskud har i princip intet med hinanden at gøre

Du kan ikke regnskabsteknisk udrydde 50% gæld - det kan du kun med penge der er til rådighed fra indtægter - ganske som når du har et privat hus - så skal indtægter kunne dække rente og afbetaling

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 610
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Adjunkt86:

Det jeg er lidt ude i her er, at for mig at se, så vil ens regnskab officielt blive vidt forskelligt fra det der kommer til at stå på ens erhvervskonto ovre i banken (fordi afdrag hæves det ene sted men ikke det andet). Er det ikke korrekt antaget?

Det er helt normalt. Har du f.eks. en butik kan du jo investere årets overskud i varer så der står 0 kr. på konten. Det har ingen indflydelse på årets resultat, da du jo blot bytter et aktiv med et andet (kontanter/varer)

I dit eksempel reducerer du balancen ved at fjerne kontanter på aktiv siden og reducere gælden på passiv siden, men årets resultat vil være uændret.

Tilmeldt 31. Aug 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du kan ikke regnskabsteknisk udrydde 50% gæld - det kan du kun med penge der er til rådighed fra indtægter - ganske som når du har et privat hus - så skal indtægter kunne dække rente og afbetaling


Jeg er lidt på udebane her, men skal det forstås derhen, at man med de opsparede midler (som er a conto-beskattet 22%) kan betale forud på sin bankgæld og altså dermed betale lejligheden ud forud mod at miste sit opsparede beløb?

Jeg er klar over, at banken nok skal tage imod pengene uanset hvad jeg gør - men jeg er lidt usikker på, hvornår i hævehistorikken jeg skal foretage indbetalingen for ikke at komme galt afsted.


Tilmeldt 31. Aug 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:
I dit eksempel reducerer du balancen ved at fjerne kontanter på aktiv siden og reducere gælden på passiv siden, men årets resultat vil være uændret.


Jeg synes bare, det er meget uklart hvornår jeg i forløbet kan gøre det.

Jeg er med så langt, at mit regnskabsoverskud skal beskattes 22% Men mister jeg så det skatteaktiv i form af selvsamme beløb (som jeg evt. senere kan udbetale til lav skat, når differencen er lavet).

Jeg føler dog jeg bliver klogere for hvert indlæg jeg læser. Så det går den rigtige vej!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg stadig et opsparet overskud i virksomheden, hvis jeg bruger beløbet til at nedbringe gæld i lejligheden?
Dvs. kan jeg stadig udbetale løn til reduceret skat (personskat minus acontoskat)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

JA men du har jo også fået forklaret at det at nedbringe gæld ikke er en udgift - afdrag giver da ikke fradrag - kun rente-  det er uanset privat eller VSO eller hvad som helst andet - Nedbringe gæld har intet med VSO eller andet skat at gøre. Du skal bruge revisor kan jeg høre helt klart. Det du ikke hæver af overskud (og det har intet med afdrag af gæld at gøre) betaler du 22% aconto skat af og når du så hæver den del siden - betaler du personskat af - minus den allerede betalte acontoskat. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)