Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabs konstruktion, lån mm.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har på nuværende tidpunkt et IVS med en mindre kapital på under 50.000 kr,

Jeg ønsker i nær fremtid at starte et nyt ApS som mit holdig skal eje 100%

Derudover skal jeg starte et ApS hvor mit holdig skal eje 50% af anparterne og hvor både jeg og den anden ejer ligger 100.000 hver.

Mine spørgsmål er så hvordan jeg bedst laver denne konstruktion,
Jeg forestiller mig følgende.
Jeg starter med at indbetale differencen fra den nuværende egenkapital til de 50.000 i mit holdingselskab for derefter at omdanne det til en ApS, herefter vil jeg lade denne kapital rulle videre ned i mit nye ApS drift selskab,

Herefter vil jeg låne mit holdig ApS de 100.000 som jeg herefter vil skyde ind i det nye fællles ApS.

Er det den mest rigtige måde at gøre det på, eller skal jeg hæve egenkapitalen i mit Holding ApS, så jeg kan indbetale de 100.000 uden at holdig selskabet gældsætter sig.

Og er det i overhovedet nødvendigt/klogt at ændre mit Holding IVS til ApS?

Gode råd modtages gerne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i alle fald ikke nødvendigt at ændre holding fra IVS til ApS - dog kan imødeses ny lov som kræver 40-50.000 kr kapital opsparet inden 2020 udgang = spise 50-60.000 beskattet overskud/udbytte fra drift når holding er IVS
Jeg ville af den grund + det dårlige ry for IVS ikke idag stifte IVS men ApS men her har du jo dit IVS og en bank og skal være holding, og så er det jo ikke en hindring for leverandører og kunder.

Lån til kapitalen giver skatteudskydelse (ikke besparelse da skatten kommer ved senere salg/lukning). Der er så også en række regler til årsrapport i forbindelse med lånet som jeg husker det - Det er en smagssag om man vil stifte med lån til holding eller hellere vil køre traditionelt med fuld kapital til hvert selskab fra start - Er udskydelse af skat vigtig så er det vel OK nok

Lån der ikke er konvertibelt (besvær men måske penge værd) vil være tabt uden fradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Lån til kapitalen giver skatteudskydelse (ikke besparelse da skatten kommer ved senere salg/lukning)

@John. Hvilken skat bliver udskudt?

Hvis du vælger lånemodellen, bør du overveje at lave dit personlige udlån til holdingselskabet som et konvertibelt lån, hvilket John også kort er inde på. Hvis det går galt i driftsselskaberne, og dit lån bliver tabt, vil et almindeligt udlån blot være tabt og uden fradrag for dig af nogen art.

Hvis du har lavet det som konvertibelt lån (og husket at overholde ALLE formalia), kan du hvis det går godt, trække pengene ud til dig selv igen. Hvis det går dårligt og selskaberne går konkurs, får du fradrag for tabet som negativ aktieindkomst (fradragsværdi på 27%/42%).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

Cookie - John Hannover:

Lån til kapitalen giver skatteudskydelse (ikke besparelse da skatten kommer ved senere salg/lukning)

@John. Hvilken skat bliver udskudt?


Ved at stifte IVS for 1 kr og så låne dette 50 t til at stifte et ApS - så kan de 50 t tages tilbage når udbytte fra drift op til IVS holding er frit - da det jo er et lån man har givet IVS holding og ikke en bunden kapital -

Dermed skattes med 22% og ikke med måske 41-56% hvis personlig kapital bindes - og man har fuldt lånefrit ApS med IVS holding når lånet er betalt retur. OM man så synes det er godt, så er det ret brugt   Mener det er www.ditselskab.dk der ofte argumenterer for den

vh John Hannover.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)