Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab og andre småspørgsmål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er så småt begyndt at se på årsregnskab for 2018, fordi jeg lige så godt kan få det ordnet og lære noget i processen.

Jeg har brug for noget hjælp - optimalt set nok face to face eller over Skype, men jeg har ikke haft held med at finde andre end dyre revisorer, og det tror jeg er at skyde for højt for mit lille firma.

Hvis en Dinero-kyndig, ikke-revisoruddannet selvstændig, der har styr på regnskaber for ApS'er og holdingselskaber med lille omsætning og ingen løn- eller udbytteudgifter har lyst til en kop kaffe i Kbh S-området, så er jeg den glade giver!

Indtil det lykkes, vil jeg prøve at stille mine spørgsmål her, da andre højst sandsynligt har været igennem det samme eller kommer til det, når årsregnskabet skal ordnes.

1:

Jeg har overført 515,- til holdingselskabets konto for betaling af oprettelse af konto hertil. Hvordan bogføres dette korrekt i holding- og driftsselskab ? Det er den eneste aktivitet, der har været på holdingselskabets konto.

2:

Teleselskabet Oister har i juli måned trukket beløb til forbrug (111,74,-), som står på min konto hos Oister, men jeg har ikke fået nogen faktura for dette beløb med momsangivelse osv. Hvordan bogføres dette?

3:

Stort set alle mine køb er blevet bogført på konto 2000 Vareforbrug. Jeg har dog også købt værktøj og lignende, som stadig er "i firmaet". Hvilken konto skulle dette have været posteret på?
(Det drejer sig om 1000-1500,-)

4:
Jeg har købt nogle varer, som anvendes til udlejning og dermed ikke sælges og forsvinder. Disse er ved købet også bogført på konto 2000 Vareforbrug. Skulle det have været anderledes?

5:

I relation til spørgsmålene om værktøj og udlejningsmateriel hvordan skal jeg så forholde mig til dette ifm. årsregnskabet? Indgår de i opgørelse af varelager, eller er det kun varer til direkte videresalg?

6:

Når jeg går i Regnskaber > Rapporter > Balance står der 2.250,- under ubetalte fakturaer. Denne betaling er kommet i 2019. Skal der gøres noget ved dette?

Mange tak for hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

1 i princippet som gæld fra holdig til drift - kortfristet gæld mod kort tilgodehavende i drift

2 skaffer en regning - det er nødvendigt for at kunne bogføre og trække moms fra - som så skulle have været i 3 kvartal men lille beløb så tag i 4.

3  lad det stå eller brug konto fremover for småanskaffelser hvis under straksafskrivningsværdi og husk at have liste over alle afskrevne aktiver i tilfælde af lukning OG  husk at hvis du har varer på lager- så skal de jo flyttes fra varekøbt via varereguleringskonto (uden moms) ned til varelagerværdi i årsregnskabet, så de ikke er en udgift. 

4 helt som i 3 alle varer på lager - her aktiver til udlejning skal flyttes fra udgift ned på en konto for udlejningsartikler  måske en du er nødt til at lave selv

5 se svar til 3 og 4

6 nej det er del af status og den udlignes så ved betaling i 2019 regnskabet - posten i balance overføres til 2019 når regnskabs afsluttes/overføres

-----------

Hvis ikke du får en kaffedrikker til at sidde med dig, og du skal lave sambeskatning drift og holding og sætte skatten korrekt ind, og nok har ting der skal skattereguleres (ex stiftelsesomkostninger - repræsentation mm) og du så skal vise alt ret i begge og kunne lave selvangivelser - så ville jeg nok ofre en - om ikke andet bogholder online til at overtage den opgave

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)