Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere virksomheder på et webhotel abonnement

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 9. Dec 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, 

Søger efter lidt sparring med jer om flg. scenario:

Min partner og jeg har to firmaer - en enkeltmands (1) samt en ivs (2).

Jeg tænker på at få et nyt webhotel hos bluehost/godaddy (Hotel 1) til flere hjemmesider betalt af ivs. Samtidig enkeltmands hjemmeside ligger på et eksisterende webhotel ved unoeuro (Hotel 2). 

Mit spørgsmål er, kan firma 2 som IVS betale et abonnement til webhotel og være muligt at have firma 1 som enkeltmands med (regnskab- og lovmæssigt)?

Firma 1 ejes af en af os der ejer Firma 2. Tænker at ikke have to unlimited webhosting abonnementer ved to udbydere men at samle alt i et abonnement og spare et par hundrede om året. Et fordel ved Hotel 1 er at det er wordpress optimised som Hotel 2 ikke er med nuværende abonnement. Firma 2 oprettes hos Hotel 1, og ikke Hotel 2, for vi vil gerne bygge 2 nye hjemmesider med international reach - efter vores undersøgelser  unoeuro er ikke den bedste kandidat i denne konstellation. 

På forhånd tak! Smile

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er intet der forhindre en virksomhed i at købe et webhotel, og have en eller flere andre kunder på samme webhotel, enten betalt eller gratis (udover måske udbyderens betingelser).

Du skal dog være opmærksom på ting så som persondataforordningen - 3 virksomheder der deler webhotel, har reelt set adgang til hinandens data, fordi de alle er placeret under samme konto hos udbyderen - der skal ikke ret meget til før du lovmæssigt ikke har lov til dette.

Du skal også overveje udfra din udbyder, hvor de placere data, og om de gør det efter de krav der stilles til f.eks persondataforordningen og andre lovgivninger - det er ikke f.eks ikke alt data der må forlade EU.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Fra  Connetix Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, Lucas!

Der er også spørgsmålet om det CMS system man bruger, og den rent teknisk organisering.

Vælger man at køre begge websites i samme CMS, med samme databasetabeller, skal man være sikker på, at man har et CMS system der kan håndtere dette. Altså splitte op på domæne-niveau. Dette har noget at sige ift. brugeroplevelse, SEO mv. Her mener jeg ikke at Wordpress er det bedste til det, selvom der med garanti findes moduler, der kan hjælpe en her. Denne funktionalitet findes som regel i de større CMS'er som Typo3 og Umbraco.

Vælger man at at lægge det under samme webhotel, men med forskellige databaser eller databasetabeller - eller igen skemaer - og deler filstrukturen op på serveren, skal man sikre sig, at man rent teknisk kan lave domæne-inddeling hos hosteren og at dette er tilladt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)