Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Massage gennem ApS ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et ApS, som udelukkende består af stilsiddende kontorarbejde.

Er det muligt for mig at få firmaet til at betale min ugentlige massage eller noget lignende ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Webmaster721:

Jeg har et ApS, som udelukkende består af stilsiddende kontorarbejde.

Er det muligt for mig at få firmaet til at betale min ugentlige massage eller noget lignende ?

nej det er det ikke som udgangspunkt - Ejer har ikke personalegoder og i denne sammenhæng vil der være endnu stærkere krav for en ejer end en ansat, til at du kan påvise en "lægemæssig" klar begrundelse for behovet - Det at have stillesiddende arbejde eller lidt bøvl med ryggen, vil ikke normalt række til fradrag for massage til dig som ejer https://johnhannover.blogspot.com/2015/05/velfrd-og-sundhedsydelser-skat.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad med en sundhedsforsikring? Det har jeg da tegnet gennem Tryg og der kan jeg så gøre brug af alle de ydelser, som Tryg har - der dog ikke omfatter massage, mig bekendt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Men hvad med en sundhedsforsikring? Det har jeg da tegnet gennem Tryg og der kan jeg så gøre brug af alle de ydelser, som Tryg har - der dog ikke omfatter massage, mig bekendt.

Med alt jeg ved - generelt skattepligtig og skal indberettes siden ? 2012? https://skat.dk/skat.aspx?oid=2041964 :

Generelt er arbejdsgiverbetalte sundhedsforsikringer at se som skattepligtigt personalegode. Dækker en arbejdsgiverbetalt sundhedsforsikring både arbejdsrelaterede skader og skader, der opstår i privatlivet, så er medarbejderen skattepligtig af hele forsikringen, men mindre denne er klart opdelt i en police for det arbejdsrelaterede, og en police for det private.

Jeg kan tænke mig at specielt for ejer alene, er kravet klart - da ejere alene som nævnt ikke kan give sig selv personalegoder - ud over hvis det er som del af noget som alle medarbejdere tilbydes

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Flemming:

Men hvad med en sundhedsforsikring? Det har jeg da tegnet gennem Tryg og der kan jeg så gøre brug af alle de ydelser, som Tryg har - der dog ikke omfatter massage, mig bekendt.

Med alt jeg ved - generelt skattepligtig og skal indberettes siden ? 2012? https://skat.dk/skat.aspx?oid=2041964 :

Generelt er arbejdsgiverbetalte sundhedsforsikringer at se som skattepligtigt personalegode. Dækker en arbejdsgiverbetalt sundhedsforsikring både arbejdsrelaterede skader og skader, der opstår i privatlivet, så er medarbejderen skattepligtig af hele forsikringen, men mindre denne er klart opdelt i en police for det arbejdsrelaterede, og en police for det private.

Jeg kan tænke mig at specielt for ejer alene, er kravet klart - da ejere alene som nævnt ikke kan give sig selv personalegoder - ud over hvis det er som del af noget som alle medarbejdere tilbydes

vh John H

Ok det kommer bag på mig. Mine tidligere arbejdsgivere har intet oplyst om dette og Tryg forsikring har heller ikke, da jeg som egen arbejdsgiver oprettede forsikringen. Ikke at det generer mig, for dækningen er vigtigere end skatten af forsikringspræmien - jeg er bare forbavset over den.

Nu vil jeg tjekke om det er blevet indberettet tidligere, som det burde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)