Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsfradrag som reel ejer (uden løn)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har søgt nettet tyndt for at få besvaret dette.

Når jeg som ejer af mit ApS-selskab møder op hver dag på min arbejdsplads, er jeg berettiget til befordringsfradrag til trods for at jeg ikke får udbetalt en løn? Er selvstændig erhvervsdrivende, og arbejder pt. minimum 40 timer om ugen i min startup. Virksomheden drives for egen regning og risiko og har til formål at generere et overskud.

Dernæst er jeg også ofte i København (fra Nordjylland) i forretnings i øjemed, hvilket betyder at jeg overnatter. Dækker kost og logi her, eller skal man være lønmodtager og ikke selvstændig erhvervsdrivende, for at få disse fradrag.

De bedste hilsner

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Befordringsfradrag  fra skat med citat: Det er en forudsætning for fradraget, at der er tale om befordring til og fra en indtægtsgivende arbejdsplads. Se LL § 9, stk. 2.

Dit firma må gerne betale rejse og ophold og kost efter konkret regning - så længe rejsen alene er firmarelateret - men du må ikke som ulønnet få diæter skattefrit og heller ikke statens takst kørepenge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svar. Nu har jeg haft en masse dialog med forskellige parter, der giver en masse tvetydige svar, og er interesseret i at høre dit bud herpå. Som ejer, har jeg fået tildelt et legat hvoraf at jeg både betaler SKAT og AM-bidrag. Indtægten gives for at drive og udvikle virksomheden, og foregår som et supplement til en eventuel løn givet af virksomheden - her har jeg valgt ikke at udbetale yderligere, men at leve af legatet. Legatet er udbetalt privat (kunne have valgt at få det udbetalt i virksomheden), med den forudsætning at jeg arbejder fuldtid i egen virksomheden.

Dbh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

du har fået et privat legat og jeg kan ikke se andet end, at du ikke har en indtægtsgivende virksomhed og derfor kan du ikke få befordringsfradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)