Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab -selskabsskat det første år

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i 2019 startet et holdingselskab som jeg har tilført en portion penge og disse er så direkte invisteret videre i en ApS. det vil sige at holdingselskabte har 0kr på kontoen (De er alle overflyttet APS). 

Da ApS har forskudt regnskab i forhold til holdingselskabet, så sidder jeg nu med et holdingselskab der intet afkast har fået fra ApS endnu, men skal alligevel lave selskabsskatte indberetninger. 

Men hvad er det så liiiige jeg skal indberette i dette tilfælde ?

0kr i alle udbytte rubrikker?  andet jeg skal være obs på?

på forhånd tak

Kim Schulz

Meatlovers Delight - hjemmemodnet kød

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit holding har jo nogle tal må vi gå ud fra. Det har måske haft en bank til kapitalen inden du stiftede drift - og det har jo en lovpligtig arbejdsskade forsikring for dig som reg. direktør uanset løn og omsætning (evt bod for at mangle + 5000 kr) OG det har jo i alle fald haft en transaktion i stiftelsen 40/50.000 kr på selskabets konto (evt klientkonto) og så stiftet drift for disse penge = har nu værdien af anparterne i stedet i status - så nej det er ikke 0 hele vejen i regnskab 2.0 i virk og senere selvangivelsen

Det er i øvrigt generelt ikke smart at have hvert sit regnskabsår i drift og holding

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, 

Helt enig angående regnskabsår. Det var jeg bare ikke obs på da det blev stiftet i sin tid selv om det er samme advokat der har stået for begge oprettelser. Kan man egenligt ændre regnskabsåret efterfølgende? (ja det kan jeg uden tvivl finde derude, men tænker du allerede kan den uddybe de forklaring). 

Forsikring er der, men den havde jeg allerede fra en tidligere virksomhed og da jeg spurgte skat+advokat var dette ok at videreføre. 

Mvh

Kim 

Kim Schulz

Meatlovers Delight - hjemmemodnet kød

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Schulz:
Forsikring er der, men den havde jeg allerede fra en tidligere virksomhed og da jeg spurgte skat+advokat var dette ok at videreføre.
ja bare dit holding CVR er omfattet for det er det holding der skal dække dig - så det skal stå som omfattet på policen - ellers bod ved opdagelse

omlggelse af regnskabsår kan du læse om her https://www.bdo.dk/da-dk/nyheder/depechen-nyt-om-skat-og-moms/aendring-af-regnskabsaar og https://erhvervsstyrelsen.dk/omlaegning-af-regnskabsar 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Du nævner også at du har "tilført en portion penge", og hvis det er gjort som et lån (og ikke en kapitalforhøjelse) og det ikke kun er et lille beløb, så skal der beregnes renter af lånet.

Med en ejerandel i et andet selskab skal du også have styr på hvordan ejerandelen skal figurere i regnskabet - hvilket delvist afhænger af hvor stor ejerandelen er.

Er ejerandelen over 50% skal du også kigge på sambeskatning.

Samtidig skal du være opmærksom på alle de krav der er omkring årsafslutningen af dit holdingselskab - først og fremmest årsrapport, skattespecifikationer, selvangivelse og afholdelse af generalforsamling.

Venlig hilsen

Steffen Jensen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)