Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offentlig ansatte sendes hjem med fuld løn?

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 610
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Jeg har kigget i historikken og jeg kan ikke se noget inden for de sidste 3 måneder andet end denne tråd

https://www.amino.dk/forums/p/308162/1859121.aspx

Niels Henriksen:
Hvis man puster til gløderne så kommer flammerne så stik en finger i jorden hvis der er en der snakker grimt.

En bruger der ønsker andre iværksættere skal gå konkurs, skal da bare slettes fra serveren.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Erik Hamre:
Der er kun en person der taler grimt og som har generet andre brugere igennem længere tid.

Jeg har kigget i historikken og jeg kan ikke se noget inden for de sidste 3 måneder andet end denne tråd. Hvis man puster til gløderne så kommer flammerne så stik en finger i jorden hvis der er en der snakker grimt.

Tråden er under observation.

Undskyld mig Niels, men mener du seriøst at det er acceptabel adfærd for en anonym bruger at ønske mig syg og min virksomhed ødelagt, fordi jeg skriver min personlige holdning til en politisk prioritetering?

Hvis du mener det, og det er Aminos holdning, så er Amino ikke længere et sted jeg vil bruge min tid.

Anonyme trolde er undergangen for ethvert forum, der ønsker seriøs debat.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kiggede lidt dybere i det og fandt det så han er blokeret i 24 timer nu. Fortsætter han så ryger han ud på r** og albuer.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så kan jeg måske i mellemtiden, som offentlig ansat, bringe lidt nuancer ind i debatten.

Vi er ikke sendt hjem på ferie med fuld løn.

Det meste af denne uge har ledelsen (fra høj til lav) arbejdet stort set i døgndrift for at planlægge hvordan de skal få løst alle arbejdsopgaver med en arbejdsstyrke som sidder hjemme. Opgaverne forsvinder jo ikke fordi arbejdspladsen lukker ned.

Nogen af mine kolleger er lige så privilerede som mig: Jegkan arbejde stort set lige så godt hjemmefra som på kontoret. Jeg har et bedre hjemmekontor end det jeg plejer at sidde ved. Jeg slipper for en cykeltur om morgenen, men må undvære mine kolleger. Not a big deal.

Men jeg skal altså stadig lægge de samme arbejdstimer hjemmefra som hvis jeg var mødt ind.

For mange af mine kolleger står det dog værre til:
De skal nu sidde hjemme og lave deres normale arbejde ved et spisebord på en 14" skærm, med systemer som jævnligt går ned grundet VPN forbindelse. Samtidig skal mange af dem passe deres børn samtidig, fordi de er sendt hjem. 

Hvis ikke de kan lægge 37 arbejdstimer på en uge, fordi de skal tage sig af børnene eller andet, så skal det trækkes som afspadsering eller ferie.

Jeg kan godt love, at ingen af dem ser det her som nogen form for gave. De ville alle sammen have foretrukket at få børnene passet, og kunne komme på arbejde som normalt.

Det skal på ingen måde bagatellisere den forfærdelige situation som mange mindre selvstændige står i, når udgifterne bliver ved med at komme, mens indtægterne pludselig stopper. Jeg kan virkelig godt forstå at den situation må være desperat, specielt hvis man ikke er polstret til at stå imod flere måneder med kæmpe nedgang i aktiviteten.

Jeg vil bare minde om at det altså ikke er sådan at offentlig ansatte bare sendes på badeferie med fuld løn.

 

 

 

 

 

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Kim

 

Hvilken kommune arbejder du hos? København kan jeg næsten læse mig til. Jeg kan så fortælle dig, at Vejle kommune tager det helt anderledes. ALLE jeg snakker med der arbejder i den offentlige sektor - det inkluderer min mor, moster og kæreste fortæller at det hele er gået i stå - medmindre det er kritiske poster. Min kæreste besidder en kritisk post og går på arbejde. Min mor og moster samt deres kolleger sidder derhjemme og arbejder ikke, men får fuld løn.

Med dit input tænker jeg så, at må  ikke kan generalisere og at der svinger fra kommune til kommune.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg arbejder på et universitet. men det burde ikke være det der gør forskellen.

Det er klart, at der kan være funktioner som simpelthen ikke kan varetages hjemmefra.
Og så er der nok ikke nogen vej uden om løn uden arbejde.
Men alle jeg har hørt om de arbejder som sædvanlig, bare hjemmefra.

Hvis din  mor og moster kunne arbejde hjemmefra, men får lov ikke at gøre det, så vil jeg indrømme, at det er ret vildt. Og meget kritisabelt.

 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kim, det som blev misforstået ved mit indlæg er sådan set ikke at de offentlig ansatte sendes hjem med løn, selv om jeg synes det ser mærkelig ud for evt en chef med 100k i løn om måneden.

Det der generer mig, nej faktisk pisser mig af, er den totale lemfældighed som S regeringen og folk flest, bare accepterer det som sen selvfølgelighed at de offentlig ansatte får løn, mens privatansatte fyres eller mister deres eksistensgrundlag.

Det skaber et A og et B hold, hvor de offentlig ansatte har markant større jobsikkerhed.

Jeg spurgte den lokale Netto kassenasatte, en teenager, om de fik mere i løn. Naaejj, grinede de.

De skal selvfølgelig bare møde op og håndtere tusindvis af folks varer til småpenge i timen, mens mange rigtig velpolstrede offentlig ansatte bare hiver deres månedsløn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Kim, det som blev misforstået ved mit indlæg er sådan set ikke at de offentlig ansatte sendes hjem med løn, selv om jeg synes det ser mærkelig ud for evt en chef med 100k i løn om måneden.
det blev forstået  og det viser bare du ikke kender reglerne (private kan heller ikke hjemsende funktionærer uden løn) og du bare er misundelig uden samfundssind - 

OG at du ikke forstår, at der i høj grad arbejdes med næste skridt - nemlig det meget værre at visse brancher - rejsebureauer - fly - hoteller - rammes langt mere end andre og man ikke bare kan erstatte alt fra det offentlige. 

Heldigvis står DK generelt sammen og alle partier sammen om de beslutninger der træffes ,og der vil altid være misundelige på højrefløj som hader at der er offentligt ansatte som skal behandles om private funktionærer

Ja det er da hårdt at være kassedame i netto - eller sundhedspersonale der må arbejder over mid risiko - det er bare en stor roden ting sammen

aber doch

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Kim Fredtoft:

Så kan jeg måske i mellemtiden, som offentlig ansat, bringe lidt nuancer ind i debatten.

Vi er ikke sendt hjem på ferie med fuld løn.

Det meste af denne uge har ledelsen (fra høj til lav) arbejdet stort set i døgndrift for at planlægge hvordan de skal få løst alle arbejdsopgaver med en arbejdsstyrke som sidder hjemme. Opgaverne forsvinder jo ikke fordi arbejdspladsen lukker ned........

Nu tror jeg næppe at denne tråd skal læses sådan at der er noget større problem med at folk er bedt om at arbejde hjemme, gør det og får løn for der i det offentlige. Vi kan alle skrive om hvor effektive vi er, men det er ret få der er ligeså effektive på en hjemmearbejdsplads hvor børn, partnere, kæledyr mv. er omkring.

Der er absolut ingen grund - andet end vælgerbestikkelse - til at de hundredetusindevis af offentligt ansatte der ikke kan arbejde hjemme skal betales. Over en tredjedel af landets selvstændige tjener mindre end kontanthjælpen og i 2017 tal tjente halvdelen af selvstændige mindst 120000kr/år mindre end dansk gennemsnit. Alligevel pålægger det dem stadig at betale for offentligt ansattes privilegier.

Det der er så uanstændigt ved regeringens opførsel på dette område er den totale tankeløshed, uansvarlighed og selvfølgelighed hvormed man udskriver milliardregninger som kun kan komme ind i statskassen igen ved den risiko private virksomheder løber og den indsats de og deres ansatte yder. 

Det store glansnummer for et par måneder siden var 1000 flere pædagoger og nu forærer man ca 550000 arbejdstimer væk bare på den post. 

Hvis privatansatte skal forkæles ligeså meget som de offentligt ansatte i dette så taler vi om at samtidig med at vore økonomi falder med 300-400mia, så udskriver regeringen yderligere omkostninger i 50 mia klassen, og det er ikke de offentligt ansatte som skal løbe det ind igen.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker som vi diskuterer forskellige ting.

Mit indlæg var alene rettet mod den formulering, der kunne læses som om at de offentligt ansatte bliver sendt hjem med løn, som en eller anden form for gave.

Vi står midt i en potentiel katastrofe, hvis lige de færrerste af os har oplevet.
Et af de værktøjer regeringen havde var at sende alle (ikke vitale) ofentligt ansatte hjem. Det er ikke en  mulighed de har for privat ansatte. Det valgte de at gøre.

Det kan man støtte op om eller lade være, det er en anden diskussion. Min pointe var alene, at vi altså ikke er sendt hjem for at holde ferie, og der er rigtig mange, som hellere var mødt på arbejde.

Jeg er heller ikke fan af den der "dem og os" tankegang.

Måske fordi jeg udover at være offentligt ansat , har privat virksomhed hvor jeg omsætter for mere end min offentlige løn, og derudover arbejder i detail, hvor jeg for nærmest ingen penge skal stå i butik næste weekend og spritte hænderne af.

De offentligt ansatte har typisk større ansættelsssikkerhed og lidt bedre ansættelsesforhold.
Privat ansatte tjener typisk mere i løn for samme uddannelsesniveau, men har ansættelsesbetingelser.
Iværksætterne har gennemsnitligt lavere indtjening, men med en større upside, og typisk langt mere fleksibilitet.

For mig at se er der ikke nogen der vinder i det spil.
Man vælger hvor man selv synes man passer bedst ind, og det er så der man gør sin indsats.

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)