Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om leasing til eget firma.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Scenarie: Jeg ejer 2 virksomheder. Den ene lease noget forlystelsesudstyr til det andet firma. Firmaet som leaser udstyr kan modregne i driftsudgifterne. Er dette korrekt opfattet? At jeg er ejer af firmaet der leaser ud er vel uden betydning - det det er 2 selvstændige virksomheder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Børge:

Scenarie: Jeg ejer 2 virksomheder. Den ene lease noget forlystelsesudstyr til det andet firma. Firmaet som leaser udstyr kan modregne i driftsudgifterne. Er dette korrekt opfattet? At jeg er ejer af firmaet der leaser ud er vel uden betydning - det det er 2 selvstændige virksomheder.

nej det er ikke uden betydning. Det skal som udgangspunkt være sådan at det firma der leaser udstyret ud, har det som sit erhvervsområde at lease den slags ud og så skal det andet firma lease på helt samme vilkår som alle andre kunder leaser tilsvarende - på en forretningsmæssig sund måde (overskud for øje) - når du er ejer af begge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Driften af firma 1 kan vel godt være "kun et produkt", eller bliver det ikke betegnet som værende med indtjening for øje (selv om det vil give overskud)? Hvor vil jeg kunne sætte mig mere ind i reglerne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Børge:

Driften af firma 1 kan vel godt være "kun et produkt", eller bliver det ikke betegnet som værende med indtjening for øje (selv om det vil give overskud)? Hvor vil jeg kunne sætte mig mere ind i reglerne?

hvis det er internt mellem to firmaer med samme ejer, så vil det være en klar fordel at de handler med hinanden inden for noget de også handler med 3. parter med - så man kan se det ikke er for at flytte skat rundt / transfer pricing problematik. Hos en revisor kan du få bedømmelse - eller i SKAT kommunikation eller bindende svar. Jeg formoder du tænker i kreditor beskyttelse bla.a - men hvis ikke andre bare siger noget klart her, ville jeg få en revisorbedømmelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)