Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktie selskab - uden penge?

Side 5 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan ikke forstå hvorfor i roder rundt i A/S og ApS? At råde en 17-årig pige til at søge revisor- og advokathjælp for at få startkapital til sin virksomhed virker rimeligt meget som at give en mobiltelefon til en døv. Det er overkill.

Elena, jeg har dyb respekt for dine iværksætterideer. Jeg har selv haft dem siden jeg var 13-14 år. Men du skal forsøge at minimere dine omkostninger. Indenfor økonomi taler man om indtrængningsbarrierer på markeder. Hvis det kræver en startkapital på flere hundrede tusinde kroner for at starte en virksomhed i den branche du vil ind i, så er indtrængningsbarrierene for store til at det er realistisk at det lykkedes for dig nu.

Herinde er der en tendens til (synes jeg) at folk tvinger deres egne dårlige erfaringer ned over hovedet på andre. For flere måneder siden var der en dreng på lidt under din alder, der direkte blev rådet til at gå direkte ud efter niende klasse og starte sin virksomhed på basis af en relativt uoriginal idé han havde. Folk sagde at han ikke behøvede at gå på gymnasiet og/eller tage en handelsuddannelse bagefter, for de havde de ikke gjort selv og det virkede fint. Right. "Jeg har ingen uddannelse, så hvorfor behøver han?" er ikke et godt argument.

Du kan måske ikke se hvad det har med din idé at gøre, men pointen er at du let kan starte med at tage et alt for stort læs på dine skuldre. Hvis du ikke har forstand på regnskab kommer du til at betale en revisor, har du ikke forstand på jura skal du betale en advokat. Kan du programmere? Nej - så skal du betale en webdesigner. Og så videre. Og så videre. Og så..

Det er ikke altid nok bare at have en idé. Folk der ikke har andet end en idé har somregel også penge, for at det lykkedes - risikovillig kapital :) Jeg tror bare du skal passe på ikke at tage en alt for stor mundfuld alt for tidligt.

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/18/2006 11:17:24 PM Forfatter: Høegh Jeg kan ikke forstå hvorfor i roder rundt i A/S og ApS? (snip) Herinde er der en tendens til (synes jeg) at folk tvinger deres egne dårlige erfaringer ned over hovedet på andre.

 
Kære Høegh
 
Jeg mener ikke det er vores opgave som medlemmer af amino.dk at tage stilling til, om den der spørger er ung, gammel, kvinde eller mand.
 
Det afgørende for mig er at der bliver stillet et fornuftigt spørgsmål som må besvares så relevant som muligt, fordi der sandsynligvis er andre der har lignende problemer - som kan bruge de råd vi kan give hinanden.
 
Dit svar til Elena ville ikke have mistet sin effekt overfor hende, selvom du havde undladt at nedgører de aminoer der havde taget sig tid til at besvarer spørgsmålet.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/19/2006 12:11:29 AM
Forfatter: Lars C

Dato: 4/18/2006 11:17:24 PM Forfatter: Høegh Jeg kan ikke forstå hvorfor i roder rundt i A/S og ApS? (snip) Herinde er der en tendens til (synes jeg) at folk tvinger deres egne dårlige erfaringer ned over hovedet på andre.





Kære Høegh




Jeg mener ikke det er vores opgave som medlemmer af amino.dk at tage stilling til, om den der spørger er ung, gammel, kvinde eller mand.




Det afgørende for mig er at der bliver stillet et fornuftigt spørgsmål som må besvares så relevant som muligt, fordi der sandsynligvis er andre der har lignende problemer - som kan bruge de råd vi kan give hinanden.




Dit svar til Elena ville ikke have mistet sin effekt overfor hende, selvom du havde undladt at nedgører de aminoer der havde taget sig tid til at besvarer spørgsmålet.






Med venlig hilsen




Lars C




Hej Lars,

Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan spørgsmålet om køn og alder har relevans til min besvarelse herover. Ligeledes stiller jeg mig uforstående overfor din påstand om at jeg nedgører brugere af Amino i mit indlæg. Jeg er overbevist om at du vil kunne se at du har misforstået mig, hvis du tager dig tid til at læse mit indlæg igen.

Lad mig understrege at køn og alder er to ting, som jeg mener er fuldstændigt irellevante for ens success som virksomhedsejer. Problemet er imidlertid at erfaring og uddannelse er to vigtige faktorer der i de fleste tilfælde relaterer sig direkte til ens alder. Jeg mener det er ufornuftigt (måske direkte uforsvarligt) at rådgive en Amino-bruger fuldstændigt uden forståelse for personens forudsætninger. Uddannelse, erfaring og financielle forhold har utroligt stor relevans for ens evne til at starte og drive en virksomhed og i dette tilfælde er ingen af tingene umiddelbart tilstede.

Jeg går ud fra at vi alle ønsker at hjælpe hinanden bedst muligt. Den bedste hjælp er ikke altid at anbefale folk at gøre som én selv, hvis man godt ved at ens egne handling på det givne tidspunkt måske ikke var den optimale :) Bare fordi man selv havde heldet til at etablere en virksomhed uden uddannelse, penge og erfaring så er det ikke ensbetydende med at satsningen er fornuftig.

Bodyhouse.dk er et bodybuildingforum. Derinde giver de dig rigtigt gode råd til hvordan du kan tage steroider, men kun hvis du er et godt stykke oppe i 20'erne og de er helt sikre på at du ved hvad du laver. Hvis jeg gik derind nu og bad om hjælp til at tage steroider, ville de antageligt bede mig komme tilbage om fem år. Det er faktisk præcis det samme her. Elena stiller et spørgsmål, som måske i virkeligheden kunne besvares meget bedre ved at klargøre at lån med et indskud på nul og så videre, og så videre ikke er en særlig heldig forudsætning for at starte op med success..
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes nu også man måske skulle starte som enkeltmandsvirksomhed. Hvem ved om det bliver en succes, det er mange penge at smide i et aktieselskab som 17-årig :) - og måske ende ud i en gæld da der skal betales tilbage til bank m.m.

Så jeg er helt enig med Høegh :)
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :
[/QUOTE] Hej Lars, Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan spørgsmålet om køn og alder har relevans til min besvarelse herover. Ligeledes stiller jeg mig uforstående overfor din påstand om at jeg nedgører brugere af Amino i mit indlæg. Jeg er overbevist om at du vil kunne se at du har misforstået mig, hvis du tager dig tid til at læse mit indlæg igen. Lad mig understrege at køn og alder er to ting, som jeg mener er fuldstændigt irellevante for ens success som virksomhedsejer. Problemet er imidlertid at erfaring og uddannelse er to vigtige faktorer der i de fleste tilfælde relaterer sig direkte til ens alder. Jeg mener det er ufornuftigt (måske direkte uforsvarligt) at rådgive en Amino-bruger fuldstændigt uden forståelse for personens forudsætninger. Uddannelse, erfaring og financielle forhold har utroligt stor relevans for ens evne til at starte og drive en virksomhed og i dette tilfælde er ingen af tingene umiddelbart tilstede. Jeg går ud fra at vi alle ønsker at hjælpe hinanden bedst muligt. Den bedste hjælp er ikke altid at anbefale folk at gøre som én selv, hvis man godt ved at ens egne handling på det givne tidspunkt måske ikke var den optimale :) Bare fordi man selv havde heldet til at etablere en virksomhed uden uddannelse, penge og erfaring så er det ikke ensbetydende med at satsningen er fornuftig.[/QUOTE]
 
Kære Høegh
 
Det er da muligt jeg har misforstået dit indlæg, jeg har sakset lidt i dit indlæg som kan ses i sin fulde udstrækning længere tilbage i tråden.
 
Citat"At råde en 17-årig pige til at søge revisor- og advokathjælp for at få startkapital til sin virksomhed virker rimeligt meget som at give en mobiltelefon til en døv. Det er overkill."citat slut.

Citat" Herinde er der en tendens til (synes jeg) at folk tvinger deres egne dårlige erfaringer ned over hovedet på andre. For flere måneder siden var der en dreng på lidt under din alder, der direkte blev rådet til at gå direkte ud efter niende klasse og starte sin virksomhed på basis af en relativt uoriginal idé han havde. Folk sagde at han ikke behøvede at gå på gymnasiet og/eller tage en handelsuddannelse bagefter, for de havde de ikke gjort selv og det virkede fint. Right. "Jeg har ingen uddannelse, så hvorfor behøver han?" er ikke et godt argument."citat slut.

Du har fuldstændig ret i, (at i den perfekte verden "LC fortolkning") ville det være bedst kun at videregive de løsninger der på meget langt sigt havde vist sig at være den mest optimale.
 
Langt de fleste der videregiver disse superløsninger gør det næppe gratis, idet de har vist sig at være vejen som man absolut skal vælge for at få succes.
 
De råd og vejledninger der gives her på amino.dk er alle løsninger som den enkelte har brugt, eller kender til at være brugt i en given situation. Med den mangfoldighed af svar der gives her, har den enkelte spørger samt alle der læser indlægget - en mulighed for at vælge til og fra som det passer dem bedst.
 
Jeg tror det vil være en meget stor fejl at sætte ind med censur, uanset om det er indenfor nogle givne normer - fordi det vil koste mangfoldigheden - og dermed muligheden for at få gratis og uvildige svar. Om man så vil følge dem er helt op til den enkelte.
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Lars C,

Jeg tror altså ikke rigtigt vi snakker samme sprog i denne dialog. Jeg taler ikke om censur og jeg har intet problem med mangfoldigheden. Optimale løsninger er heller ikke noget jeg tror på. Jeg tror på at en virkelig iværksætter lever og brænder for at gøre det selv helt fra bunden.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/19/2006 12:31:04 AM Forfatter: ripNroll

Synes nu også man måske skulle starte som enkeltmandsvirksomhed. Hvem ved om det bliver en succes, det er mange penge at smide i et aktieselskab som 17-årig :) - og måske ende ud i en gæld da der skal betales tilbage til bank m.m.

Så jeg er helt enig med Høegh :)

Hej Christoffer
 
Nu ved jeg godt der er rigtig mange andre indlæg omkring emnet der taler om investeringer etc, og det var egentlig min pointe med at henvise til paragraf 6 og 7 erklæringerne.
 
I det man ved at få en revisor til at udfærdige denne, faktisk ikke kommer til skylde en krone væk ( andet end til selve erklæringen) som vi ihvertfald fik betalt af selskabet som en del af stiftelsesomkostningen.
 
Det man kan miste er sin forretningside - idet den er det indskud man fører ind i selskabet.
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/19/2006 12:47:50 AM Forfatter: Lars C
Det man kan miste er sin forretningside - idet den er det indskud man fører ind i selskabet.
Med venlig hilsen
Lars C

Måske spørger jeg dumt nu, men hvordan kan man miste sin forretningside, selv om det stiftet ApS evt. går konkurs? Ideen er der jo endnu og bare fordi tiden måske ikke er moden til den forretning, fjerner det jo ikke selv ideen, at det ApS er lukket! Måske mig der anskuer dette helt trekantet.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Citat Måske spørger jeg dumt nu, men hvordan kan man miste sin forretningside, selv om det stiftet ApS evt. går konkurs? Ideen er der jo endnu og bare fordi tiden måske ikke er moden til den forretning, fjerner det jo ikke selv ideen, at det ApS er lukket! Måske mig der anskuer dette helt trekantet.

Venligst Korntrold

Hej Korntrold
 
Lad os nu antage at du har en ide der er så unik at du kan få en revisor til at beregne værdien af denne, så vil du ved udfærdigelsen af en paragraf 6 eller 7 erklæring overdrage ideen til selskabet.
 
Lad os nu antage at du har en produktide, som ligger inde i dit hoved, så skal den ned på papir i næsten samme detaljeringsgrad som en patentansøgning, således at en anden person kan viderefører ideen hvis du f.eks. dør.
 
Såfremt selskabet går konkurs, vil ideen indgå i boet - hvis ideen ikke kan benyttes af andre end dig, vil du være ret godt dækket ind - men det vil så  forholdsmæssigt, være lige så svært at få den lagt ind i en af paragraf erklæringerne - idet den kun har værdi for dig.
 
Så selvfølgelig har paragraf erklæringerne sine begrænsninger, men det var også kun et forslag.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C

 
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er klart at du ikke skylder noget som helst væk, når du ikke personligt hæfter. Men ligegyldigt hvad, så synes jeg ikke det er særligt god vejledning at bede en person der ikke har andet end en vision (fx "Jeg vil starte virksomhed") om at søge advokat, revisor og investorer.

Normalt har man mere end bare en vision. Det kunne være en idé (fx "Jeg vil producere potteplanter der kan spille Jazz om natten"). Man har erfaring fra branchen, kontakter eller uddannelse. Måske risikovillig kapital. Jeg synes bare det vil være på sin plads at slå disse ting fast, før man sender en person der knapt nok er myndig ud i et gældshelvede :)
Side 5 ud af 9 (81 indlæg)