Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktie selskab - uden penge?

Side 4 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/18/2006 10:11:26 AM Forfatter: elena

Torken

Har lige skrevet til dem
However, kan man egentlig få støtte eller noget til start af virksomhed??
 
Hej Elena,
Du kan ikke få ''iværksætterydelse'' som i gamle dage, men du kan få nogle timer sammen med en e.g. revisor eller en "iværksætterekspert" på de forskellige innovationscentre som er rundt omkring i Danmark. Prøv at bruge lidt tid inde på www.100svar.dk . Der er svar på mange spørgsmål og den er ret pædagogisk opbygget.
 
NB: Jeg syntes at det er cool, at du vil være selvstændig. Og med lidt mere indsigt i opbygningen af virksomhed er jeg sikker på at det lykkes for dig.
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/18/2006 11:31:43 AM Forfatter: Claes N.
Jeg havde ikke så mange %''er, men det antallet af disse, erfarede jeg, er ikke udslagsgivende for hvor meget blod, sved og tårrer man ligger i opgaven.
 
Ha ha.... jeg skal da vist til at læse korrektur på mine indlæg. Jeg skriver da som en amatør !
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår godt alt det med at det er godt med nogen partnere eller noget... Men jeg står 100% fast ved at når jeg starter mit design firma, er det KUN MIT... Jeg kan simpelthen ikke dele det.. Det betyder aaaaalt for meget for mig... Sådan er det bare... Kan slet slet slet IKKE forstille mig at sku dele mit design firma med nogen, no way...

However...
Claes, det ku faktisk være rart nok at kunne snakke med en om min ide.. Hvor får man sådan nogen hemlighed kontrakter fra? Min familie ved det, og en ven. Min ven synes det lyder godt og bakker op.. Min familie synes også det er en rigtig god idé, men i ved vel godt hvordan familier og venner kan være når man pludselig vil hoppe ud i noget stort? hehe... Min farfar ryster altid på hoved og griner af mig, det er jeg vel ikke den eneste der har oplevet? Bla. også derfor amino er et fedt sted..
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor får man sådan nogen hemlighed kontrakter fra?

Hej Elena,
Man kan naturligvis få en advokat til at udarbejde en, men det vil koste e.g. 5000,- og det gider du ikke. Jeg har en standart liggende som jeg vil maile til dig. Så kan du kigge lidt på den. Så kan vi snakkes ved i det private forum. Enig?
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Claes

Yeps

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elena,

Har hurtigt kigget debatten igennem. Jeg er selv iværksætter og har rodet mig ud i en masse ting. Nogle projekter har jeg tjent godt på og andre har jeg tabt en masse penge på. OG... jeg har også prøvet at løfte sløret på nogle ideer med forskellige, jeg troede var til at stole på, men som stjal ideerne. Det gør ikke det helt store, da jeg får tusindevis af ideer (ikke alle gode), men man bliver da harm over det.
 
Jeg får sikkert mange uvenner her på amino ved at sige det her... men jeg synes altså du gør det helt rigtige ved at holde slikposen lukket. Lad være med at fortælle om din ide til hvem som helst, hvis du synes den er så god. Og SLET IKKE herinde, med så mange iværksættere..  he he..
 
Det kræver så til gengæld, at du har nogle iværksætter-hjerner blandt mennesker du stoler på. Du kan sagtens være smart nok til at vide, at din ide vil blive en succes... Men du kan ALDRIG og ALDRIG sætte det i værk alene. Der skal flere hjerner.. Især når du skal bruge en større investering.
 
Hvad er mit råd så til dig:
1. Find en advokat der er en bekedt af familien eller vennerne, der (gratis) lige kan snakke med dig om hvordan du skal tackle det her. Alternativt er, at du besøger en familie, hvor der er en advokat i familien, og bare lige kommer til at stille et spørgsmål
2. Skær så vidt muligt ned på omkostninger (etablering og drift), og vær'' realistik mht. fortjeneste.
3. Lav en forretningsplan - Søg på nettet "Forretningsplan - Businessplan" - Kopier hele fremgangsmåden i den plan, som du forstår bedst og udbyg en ny udfra din egen ide.
4. Budgetter - Budgetter - Budgetter.. PÅ ALT
 
Hvis du så herefter stadig synes det ser fornuftigt ud, så tag endnu en snak med iværksætter-hjernerne, du stoler på. Og bed dem om at være kritisk.. Ikke give hundeøjne, så de bare siger "jo, det er en god ide".
 
OG hvis de så stadig synes at det er en fantastisk ide, så kan du søge efter en eller flere investorer. Du kan være helt sikker på, at du skal have tingene i orden, før en investor smider penge i et projekt.
 
Jeg skal nok være behjælpelig med kontakt til investorer, hvis du har alle de ting på plads. En halv million er ikke særlig mange penge for en god ide.
 
Held & Lykke
 
 
En lille hilsen fra Istanbul -Tyrkiet

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

William Atak

Min mors kæreste er selvstændig vognmand, han har indtil videre 5 ansatte (skandinavisk express service). Vi snakker meget frem og tilbage om det hele... Min Mors veninde kender en revisor... Så tror jeg faktisk ikke ''jeg kender'' flere.... Men det var nogen gode råd!! Vil helt sikkert ta dem til mig
 
Jeg fandt en ''to do'' liste på nettet, og har også fundet nogen forretningsplaner på nettet, som jeg arbejder ud fra... Men når jeg selv har lavet min egen version af en forretningsplan er der jo nok en prof som skal kigge på den før jeg går videre til investore og bank...
 
Ja det surt at tabe penge.. Specielt hvis det er første gang, yrks også som 17 årig... Men man vinder ikke hvis man ikke tør spille, og bliver man slået hjem, er det bare om at komme tilbage i spillet igen
 
 
 
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Elena

Med fare for at blive upopulær: Du lyder meget naiv og uerfaren, og du skal lægge en helt anden attitude for dagen før en investor vil betro dig mere end 10.000 kr.
 
Problemet med at have (lånte) penge er at man bruger dem. Alt for hurtigt. Alt, alt for hurtigt. Så l stedet for at gældsætte dig selv skulle du lave et "proof of concept" og starte i mindre målestok. Beklager at måtte hive dig ned på jorden, men for hver successfuld iværksætter er der 1000 andre som betaler af på deres lånte penge.
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/18/2006 2:12:26 PM Forfatter: Thomas Degel

Kære Elena

Med fare for at blive upopulær: Du lyder meget naiv og uerfaren, og du skal lægge en helt anden attitude for dagen før en investor vil betro dig mere end 10.000 kr.
Problemet med at have (lånte) penge er at man bruger dem. Alt for hurtigt. Alt, alt for hurtigt. Så l stedet for at gældsætte dig selv skulle du lave et ''proof of concept'' og starte i mindre målestok. Beklager at måtte hive dig ned på jorden, men for hver successfuld iværksætter er der 1000 andre som betaler af på deres lånte penge.

Jeg kan kun give dig ret... Der ingen fare for at blive upopulær der 
Jeg ER små naiv, og jeg ER helt bestemt også uerfaren...! Jeg er en ret optimistisk person, 100% drømmer, og jeg har helt sikkert også en lille tendens til at flyve på små lyserøde skyer, og tja.. naiv dækker det vist... Altid godt med mennesker omkring, som kan hive mig lidt ned på jorden, for sådan nogen har jeg;-) Men men men, jeg er også betænksom og opmærksom, ved godt hvad mange af mine ulemper er, og mine fordele personligt... Trods det, så kan jeg godt sætte mig ned og være realistisk og fornuftig og lægge alle fantasierne lidt til side...
Jeg ved også hvor mange der mislykkes og må bruge så mange år på at få betalt deres gæld tilbage, jeg ved også at der er mange som bare drømmer, dem som hopper ud i det fordi de står og mangler et job, dem der ikke ser sig for, dem som trækker sig når de finder ud af hvor MEGET arbejde der ligger i det, dem som ''glemmer'' at lave en personlig ''forretningsplan'' med evt familie som også bliver påvirket, også dem som bare ikke så deres egne svagheder og styrker...
Jeg tager dit indlæg til mig og er altid glad for kommentar ;-)
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/12/2006 4:19:42 PM Forfatter:elena malou
Når man starter et aktie selskab, skal man så også selv have penge at ligge i det? Eller er det nok med investorenes penge? (ved godt det kræver 500.000,-kr.)
Fx.  Jeg har en ide, men nada penge.. Kan jeg starte et aktie selskab med en partner eller investore eller noget uden selv at have nogen penge????
Og hvordan kan jeg sikre min ide? Jeg er jo nød til at åbne op for slik posen for at få nogen med på min ide, men hvordan sørge jeg for de ikke stjæler slikket??
Er der egentlig en forskel på investore og folk der køber aktier? Det har jeg fået af vide, men det kan jeg sku ikke helt få til at henge sammen...
Fra Elena

Kære Elena
 
Vi har før valgt at få en revisor til at udarbejde en "know-how" erklæring også kaldet en paragraf 7 (for Aps) og paragraf 6 (for A/S) erklæring (såvidt jeg husker - ellers er det omvendt)
 
Denne erklæring er baseret på en værdiansættelse af din forretningside og bør være så lav som muligt af hensyn til skattefar. f.eks 125.000 ved ApS eller 500.000 ved A/S - herefter finder du en investor der vil skyde den fornødne kapital ind. Skal du have et A/S vil det være formålstjeneligt at din investor skyder 500.000 kr ind - dermed står I begge ens.
 
Vi har een gang fået investorerne til at købe anparter på en voldsom overkurs i et ApS med vort indskud af en paragraf 7 erklæring på 125.000. Overkursen var 6.850 - dermed havde vi 80% af anparterne uden at skyde andet ind end papirpenge.
 
Beregn at revisor skal have ca 10.000 for sit arbejde, som kan betales når selskab er startet, og du dermed ikke selv skal op med midlerne.
 
Vær opmærksom på at du måske skal snakke med en del revisorer, før du får en på krogen, idet denne løber en risiko, hvis værdiansættelsen efterfølgende kan anfægtes.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Side 4 ud af 9 (81 indlæg)