Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Donationer for ens undervisningsmateriale (youtube, hjemmesider,...)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at starte en hjemmeside, hvor jeg lægger nogen undervisningsmaterialer op om et bestemt programmeringssprog. Dvs. der vil være videoer, kode eksempler, tekster, mm. Jeg vil lave nogen af disse ting frit tilgængelige, og på sigt hvis det bliver aktuelt, vil jeg måske lave en login-side hvor brugerne så kan betale for at få adgang. Men jeg vil starte med at alt er frit tilgængeligt, og så tænkte jeg at give folk muligheden for at donere de beløb som de synes er passende. Fx i slutningen af youtube videoen sige - "hvis du synes godt om videoen og har lyst til at støtte projektet, så kan du donere et beløb ved at ...". Dette er fx meget udbredt i USA, hvor de spørger efter tips alle steder (her tænker jeg ikke så meget på online).

Det er også vigtigt, at det skal være nemt, fx at folk skal kunne overføre via mobile pay vha. få klik på telefonen i stedet for at de skal oplyse reg. nr. og kontonummer og i hele taget sende nogen oplysninger om sig selv.


Hvordan kan jeg gøre dette på den rigtige måde? Skal jeg i hele taget have en virksomhed eller kan jeg som privatperson modtage disse frivillige gaver? Skal der så betales skat?
Hvis det skal være en virksomhed, hvordan skal det så bogføres? Jeg tænker på at have en separat konto til disse indbetalinger.  Skal jeg lave fakturaer til hver enkelt betaling? Men de bliver jo ikke sendt til nogen, idet jeg ikke vil bede om folks oplysninger. Eller kan jeg fx bogføre hele beløbet en gang? Skal der moms på?

Tak på forhånd!  

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

http://mikkelwolf.dk/twitch-livestreaming-og-skat/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

virk1:
Skal jeg i hele taget have en virksomhed eller kan jeg som privatperson modtage disse frivillige gaver? Skal der så betales skat?
Hvis det skal være en virksomhed, hvordan skal det så bogføres? Jeg tænker på at have en separat konto til disse indbetalinger.  Skal jeg lave fakturaer til hver enkelt betaling? Men de bliver jo ikke sendt til nogen, idet jeg ikke vil bede om folks oplysninger. Eller kan jeg fx bogføre hele beløbet en gang? Skal der moms på?

det er alm momsregler = ved forventet omsætning 50.000 kr skal der afregnes moms og ja du skal føre regnskab og beskattes af overskud og du skal kunne identificere donor personen/firmaerne tydeligt for hver donation (der er i princip ikke forskel på frivillig donation og betaling for en ting)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)