Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsbetaling for transaktioner?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 20. Apr 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kloge Aminoer :) 

Vi er igang med at lave en kanal hvor man kan oprette sig som bruger og sælge ud af tøj / sko / møbler osv.

Nøjagtigt ligesom DBA, Reshopper, Trendsales mv. Der er bare noget regnskab, der skal være styr på først!
Det store spørgsmål er: hvis vi siger vi tager 7% af alle transaktioner der sker igennem vores “kanal”, hvad skal der så betales moms af?
Sælger sørger ikke selv for at lægge 25% til købet eftersom de jo får pengene momsfrit. Betaler vi derimod moms af de procenter, vi får fra transaktionerne - eller er det momsfritaget når der er tale om at vi får procenter af selve transaktionen? Og hvis ikke - hvordan kan vi sørge for, at vi kun har momspligt på de procenter vi tager for transaktionen?
Og at den resterende moms så ligger hos sælger? Jeg er tvivl om hvordan regnskabet hos en kanal hvor andre sælger ud af deres ting egentlig fungerer. '

Giver det mening?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Varen tilhører sælger og ikke jer - i stil med loppehaller forestiller jeg mig - og I kræver derfor f.eks 100 kr op når varen sælges og dem giver I til sælger som har omsætningen på 100 kr - som så giver jer 7 kr som er det I skal angive moms af som jeres salg
Sælger/vareindehaver skal være momsreg hvis denne sælger for + 50 t på nogen 12 mdr periode og i så fald have lagt moms ind i sine 100 kr så det er 80 kr oms og 20 kr salg for varens indehaver i det fald

I skal kunne dokumentere de enkelte salg regnskabsmæssigt men omsætningen er i princip sælgers da sælger ejer varen hele tiden og til en hver tid kan hente den og selv bestemmer prisen fuldt. Jeres omsætning må så være de 7 kr.

Alternativt kunne I købe varen af sælger - men det er jo ikke de i gør - så det er næppe aktuelt. I så fald ville det være efter brugtmomsregler og igen moms af jeres fortjeneste blot - men det er to forskellige scenarier

Vent lige om nogen med større erfaring DBA og loppehals salg melder sig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)