Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kone skal med i virksomheden .... kontrakt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en ca. 8 år gamle virksomhed (rettet: ApS) som jeg har arbejdet fuldtid i, lige så lang tid. Det er en virksomhed, hvor jeg sælger mine timer i form af foredrag og har en lille forlag del også (tre bøger). Så der er ikke de store kapitalbindinger.

Nu vil min kone og jeg gerne arbejde sammen i virksomheden. Vi kan udvide begge ben af virksomheden, men ikke ud og lave alt muligt andet end det. Vi har prøvet at finde en kontrakt med synes ikke den vi har fundet, passer så godt på en virksomhed som vores hvor det er vores timer der er værdien. Jeg tænker i forhold til en ikke ønsket fremtid hvor vi ikke længere arbejder/lever sammen. Jeg tror ikke jeg vil stoppe det arbejde jeg har lavet, men vil også sikre at virksomheden kan drives videre uden problemer.

Så jeg er ude i om nogle har noget liggende (aftale paragraffer) eller kan skrive hvordan du har gjort, i forhold til at sikre at virksomheden også kører videre uden problemer, ved et brud?

Håber det giver mening, er lidt svært at skrive om noget man på ingen måde håber på, kommer til at skulle bruges, men bedre at tage det op nu end hvis det en dag sker!!  

Mvh
Jesper Sehested

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er personlig virksomhed er der to muligheder  - ansættelse eller medarbejdende ægtefælle (udgår fra du ikke vil lukke og stifte nyt I/S sammen)

 I selskabsform ApS ansættelse eller salg af anparter til hende

Som ansat er det standarder der gælder, funktionærlov og opsigelse aftales efter reglerne og når afskediget og fratrådt så er det som sådan slut med indflydelse, som medejer er det ejeraftale der er helt afgørende http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)