Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan foregår en børsnotering

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Godt råd Jakob - havde jeg ikke lige tænkt på.
 
Prøv at kontakte Kaupthing Bank, de kan skaffe penge til hvad som helst! 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/14/2006 6:36:49 PM Forfatter: klp29 dit eksempel? Så sent som i dag, er der i JP omtale af (endnu) et ejendomsselskab, der har finansieret opkøbt (250 mil. på et år) med børsnotering. Vi købte for 50 mil. sidste år på egen finansiering men vil gerne et par ''gear'' op.
 
 
Må jeg spørge hvorfor du gerne vil øge din gearing? Hvorfor ikke konsoliderer? Hvad er din nuværende solvensgrad? Hvad er din nuværende gns. forrentningsgrad?
 
Som jeg ser markedet for erhvervsejendomme i dk(jylland) er problemet mere at finde nogle attraktive købsemner end at få finansieringen på plads. Naturligvis er det mere interessant at have en stor balance end en lille - men lad os sige at du børsnoterede eller fandt en stor investor... ville du så have købsemner klar i kulissen for f.eks. 500m ??
 
JH
 
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Først vil jeg gerne beklage, at jeg ikke har fået svaret på dette indlæg før nu - vi har haft "råddent travlt" i det sidste halve år.

Dernæst: tak for de mange gode svar - jeg kan godt se at det slet ikke er noget for os endnu........ jeg er til gengæld i den heldige situation, at vi er ved at omlægge vores lån og dermed får udnyttet friværdien som er steget med et tocifret millionbeløb de sidste par år. Dermed frigives en del likviditet, som så kan bruges til at styrke forretningen.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-03-2006 16:17:54
Forfatter: JH DK
- men lad os sige at du børsnoterede eller fandt en stor investor... ville du så have købsemner klar i kulissen for f.eks. 500m ??


JH




Nej! Desværre - men jeg tror ikke det samme er gældende om et par år, så i mellemtiden konsoliderer vi os.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Ville også i givet fald overveje first north eller dansk amp. Kunne også være en mulighed hvis du ønsker at realisere en del af din formue. Dog bliver disse aktier jo ikke kun købt af professionelle, så ens ry er også vigtigt, har set et par Trekabo sager på det seneste i TV og aviser.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 02:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig med dem der siger at hvis de 2.000 kr. for kaffen hos revisoren er et problem så glem det. Jeg har selv for år tilbage været med til at lave en børsnotering af en virksomhed fra det indledende stadie og hvad der ikke skal laves af research og analyser på det regnskabs- og skattemæssige område er bestemt ikke småting. 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved du hvad Tag chancen:

Søg kapital gennem større og mindre investorer:

Køb flere ejendomme og få et forhåbentligt større afkast.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)