Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg give mig selv frokost?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I mit ApS laver jeg freelance arbejde hos en kunde flere dage om ugen. Jeg er klar over at jeg kunne blive siddende på min plads med en madpakke, men der er et stort socialt aspekt i deltagelsen i kantinen, som jeg tænker meget vel kunne gære forskellen på hvorvidt kontrakten bliver forlænget i sidste ende. Jeg tænker selv at det burde være en udgift i firmaet og vel kan betragtes som repræsentation, da jeg jo spiser med en kunde og dennes ansatte. Det er ikke et kontraktuelt krav at spise i kantinen, men der er en forventning. 

så spørgsmålet går egentlig bare på om firmaet må betale for frokosten eller om det skal betales af egen lomme. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke trække din frokost fra som selvstændig nej - det kræver du er på rejse 24 timer som udgangspunkt.
Jeg ville være mere bange for, at du af SKAT kunne ses som ansat også - Hvis SKAT mener dit konsulent arbejde er omgåelse af ansættelse, så bliver din skat over 100% når du fakturerer dig selv fra ApS - 
I alle fald, den er af egen lomme hvis du tør forsætte freelance fakturere fra dit ApS (f.eks du har mange andre kunder osv og du har en økonomisk risiko ved det, ud over at du ikke bliver betalt osv) https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

Skulle SKAT dømme lønmodtager, mister du alle momsfradrag og får en skat over 100% - spørg bare Flemming Østergård (donØ)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar. Der er nu ingen tvivl om at der drives virksomhed, men det er selvfølgelig altid en god advarsel at huske hvis andre skulle finde opslaget 😊 

jeg er klar over der kun er tale om udlæg efter 24 timer, så min forvirring gik kun på forskellen mellem frokost og repræsentation. Min tanke var nu igså at det nok forholdte sig som du skriver, men jeg ville nu hellere spørge end antage. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Tak for det hurtige svar. Der er nu ingen tvivl om at der drives virksomhed, men det er selvfølgelig altid en god advarsel at huske hvis andre skulle finde opslaget 😊 

jeg er klar over der kun er tale om udlæg efter 24 timer, så min forvirring gik kun på forskellen mellem frokost og repræsentation. Min tanke var nu igså at det nok forholdte sig som du skriver, men jeg ville nu hellere spørge end antage. 

frokost til dig selv er ikke repræsentation - det er kun ved rejse som udgangspunkt (over 24 timer) Repræsentation er når du serverer for andre - Bespiser du hjemme i firmaet er det med fuldt momsfradrag og så kvart fradrag for selve udgiften, og ude i byen kvart momsfradrag og kvart moms kun

Personalet der bruger kantinen får også skat af dem hvis ikke det er en ordning kun for ansatte hvor de ansatte betaler ind via lønnen og så må modtager mad og drikke efter nogle skarpe grænser - man kan ikke give personale daglig mad uden skat heller

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)