Hej, hvordan kan jeg teste om mine firmamails svar på kundernes henvendelser ender i kundernes spamfilter? Findes der en eller anden test service? Mvh. Sabrina |
https://mail-tester.com/
Hej Sabrina Jeg får rigtig mange henvendelser fra virksomheder der oplever, at deres firmamail kommer i SPAM hos kunderne. SPAM er et kæmpe problem som man virkelig skal have forstand på for at undgå det. Der er ikke nemme løsninger, kun korrekte løsninger. Jeg håber at du vil uddybe lidt de udfordringer du døjer med. Albert van Harten |
I forlængelse af min sidste reaktion: Jeg var allerede i gang med at skrive et blogindlæg om det, men det var jeg endnu ikke færdig med i går. Det blev jeg så i dag. Artiklen indeholder en guide til hvordan du kan få styr på situationen, når mails fra WordPress havner i SPAM. Men der er mere end kun det: generelt anbefaler jeg til alle mine kunder Microsoft 365 for Business, og bruge Microsofts mailtjenester. Simpelthen fordi det virker. Og livet er for kort til at bøvle med IT. Albert van Harten |
En god start er at kontakte din hostingudbyder, da det er deres mailserver. |
Jeg vil lave en ny mail,og smid den gamle mail væk. |
Jeg tænker ikke at det er den bedste løsning, at lave en ny mail, og smide den gamle mail væk |
Ja, det sker ret ofte at problemet ligger i en blacklisting hos fx SPAMHAUS ZEN eller en anden. Og hvis det er årsagen, så er det ærgerligt: det er ens internetudbyder der har tildelt dig en IP-adresse, der skal henvende sig til den pågældende blacklist, for at blive "delisted". Men når de hører at du ikke bruger deres mailserver (som du ikke kan da de ikke understøtter open relay) henviser de til emailudbyderen. De har dog ikke de fornødne akkreditioner til at anmode om en delisting. Så det virker kun hvis du bruger den mailadresse du har fået gratis af din internetudbyder. Så længe du er kunde hos dem. Den er dog ikke særlig professionel, og hvis du bruger den til at registrere dig gud ved hvor over en længere periode, så kender alle den adresse - og så bliver det enormt svært at skifte ud. Dermed er du stavnsbundet til din internetudbyder. Derfor: sørg for dit eget domæne og skift til Microsoft 365 for Business med Exchange. Så vil det hele spille upåklageligt. Jeg har ikke haft en eneste kunde hvor det IKKE har virket. Hellere i går end i dag. Jo længere du venter, desto sværere bliver det. |
Enig til en vis grad, Victor. Hvis det er en mailadresse fra ens internetudbyder, der bruges til firmaet: stop med det samme. Behold dog adgang, lav en forward til din nye adresse (på eget domæne, helst) og sæt evt. en autoresponder på. Og igen: brug Exchange I stedet for IMAP. Glem Google, Surftown, One.com, Simply, og alle andre uduelige virksomheder når det drejer sig om mail. Microsoft. Det virker. Og nej, jeg har ingen aktier eller anden forbindelse til dem. |
Nu nævner Sabrina, godt nok intet om hvor hun har sin mail.
Jeg forstår ikke den sidste del af din besked, hvor du nævner flere anerkendte mail udbydere. Hvad gør at du mener Google, Simply.com og One.com er "uduelige" når det drejer sig om mail?
|