Hvordan er dokumentationskravene til indkøb af elektronik til firmaet ift. regnskab/refusion af moms. Der er tale om dyrere indkøb af, i dette tilfælde, en mobiltelefon til firmaet, til 6-9.000,- i eks. Bilka (da de jævnligt har ret gode tilbud) Købet bliver foretaget med firmaets kreditkort og man får så "kun" en kassebon, hvor vare, beløb, moms etc. fremgår. Er det ok til regnskab/moms? På skat hjemmeside står der at en kassebon kun er ok op til 750,-? Men talte "i forbifarten" med revisor, som mente at så længe købet var foretaget med firmaets kort og var relevant ift. firmaet så kunne man se bort fra de 750,- Så nu er "man" jo lidt i tvivl? Er kassebon ok i dette tilfælde eller skal man kun handle et sted, hvor man får en fuld faktura? |
Skat er rimelig klar i mælet hvad angår fradrag for moms.
Ved køb over 3.000 kr. kræver det altid en fuld faktura, hvis du vil have fradrag.
kilde: https://skat.dk/data.aspx?oid=2234579
Og Bilka har pligt til at udskrive en fuld faktura, hvis du som virksomhed beder om det.