Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe et ApS

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. May 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Kan man købe et ApS og på den måde blive selvstændig, når man skylder Skat 1,3 mio kr. eller vil skat sige nej?

Mvh

Morten
Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat/gældstyrelsen vil højest sandsynlig afmelde virksomheden når der er tale om skattegæld i den størrelse.

Ved mindre gæld vil skat i bedste fald kræve sikkerhed for moms og skat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. May 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar begge to.

Det ser ud til at en gældssanering er eneste mulighed for at blive selvstændig igen.

Mvh

Morten Melbye
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Gældssanering er bare generelt mere end svært når vi taler skatte og momsgæld til det offentlige. Det giver generelt ikke adgang - men læs evt her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/gldssanering.html

Et alternativ er jo, at du finder et alm job inden for det  du er god til og vil være selvstændig i, hos andre - men jeg erkender, at  med renter uden fradrag er den str gæld meget vanskelig at komme i bund med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. May 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Skat lukkede mit enkelmandsfirma i 2009 fordi jeg jeg skyldte dem ca. 600.000 og gælden er nu over det dobbelte. Skat trækker ca 1000 kr. hver måned, hvilket betyder at når jeg har betalt min husleje, så har jeg ca 6000kr tilbage til el, forsikring, internet, mad og så videre.
Så selv om jeg skulle få en gældssanering så er det småpenge de ville få.
Gælden bliver ved med at vokse da de penge de trækker ikke engang dækker renterne.

Jeg har endda prøvet at flytte til Sverige, der sendte Skat en privatdetektiv for at se om jeg nu også boede der og om jeg havde købte en bil de kunne gøre udlæg i.
Da jeg så flyttede tilbage, kom de hjem til mig og begyndte at rode i min skabe og skuffer, de gik endda i mit kælderrum, jeg blev beskyldt for at være den reelle ejer af en bil som stod i min fars navn, hvilket jeg ikke var, jeg havde lånt den i 2 måneder da jeg boede i Sverige, som så privatdetektiven havde fortalt Skat at jeg kørte
rundt i.
Jeg kan så regne ud at for at blive gældfri, så skal jeg vinde i lotto og det lyder også som om, at chancen er større end at få gældssanering.

Mvh

Morten Melbye

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

memo348:
Jeg har endda prøvet at flytte til Sverige, der sendte Skat en privatdetektiv for at se om jeg nu også boede der og om jeg havde købte en bil de kunne gøre udlæg i

Så lærte man det at de bruger detektiver i udlandet, men i princip er det vel ret positivt at SKAT gør hvad de kan for at indkræve de skatter der ikke betales - 1,3 mio er jo også en slags penge for samfundet og de som betaler deres skat, så jeg ved ikke om jeg synes det er så slemt at de prøver. Du har jo reelt brugt 600 t på dig selv, penge som du jo enten skulle have afleveret fordi du opkrævede moms men ikke indbetalte den, eller bare nød dit overskud, uden at betale skat af det. Det kan lyde brutalt af mig, men den del må man nok have en vis forståelse for ikke går.

Den med at rode i skuffer må der være mere i, for det kan SKAT jo ikke uden retskendelse og med foged og hele musikken

memo348:
Gælden bliver ved med at vokse da de penge de trækker ikke engang dækker renterne.
Ja det er en rigtig grim situation - og du har helt ret i, at skylder man først skat 600.000 og så en del år senere 1,3 mio så er muligheden for at blive gældsfri jo helt borte

Man kan ikke klippe håret af en skaldet, og derfor må de åbenbart blot tage 1000 kr om måneden og det kommer aldrig til at dække renten som for 1,3 mio vel er ca 130.000 om året eller over 10.000 kr om måneden og jeg kender ikke en løsning, hvis først man sidder så godt fast i gældsfælden

Begyndte skat at sige SKIDT så vi tilgiver - så ville det nok blive mere moderne ikke at betale sin skat - men omvendt  hvad fører det til, hvis du for lifetime skal hakke 12.000 kr af om året, på en gæld i den størrelse?

Jeg ved blot, at skat og moms generelt ikke tages ind i gældssanering, men jeg ville da nok gøre alt for at undersøge alle muligheder, for grimt er det for dig MEN

23/3 blev lovforslag der skal nedsætte gældsrenten sammen med andre indrivelsesmuligheder og - øget mulighed for frafald af krav vedtaget - med ikrafttræden fra 1/4 men du må selv læse hvornår de enkelte elementer træder i kraft i bla, § 7 her Til lovforslag nr. L 16, Folketinget 2022-23 (2. samling), Forslag til Lov om ændring af lov om inddrivelse af gæld til det offentlige, kildeskatteloven, skatteindberetningsloven, lov om fuldbyrdelse af straf m.v. og lov om Den Internationale Straffedomstol og om ophævelse af lov om Det Fælles Lønindeholdelsesregister (Styrkelse af inddrivelsen med henblik på at nedbringe danskernes gæld til det offentlige) (ft.dk) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis gælden er ældre end 5 år er der vel ikke krav om sikkerhedsstillelse længere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

dobbelt svar undskyld

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Hvis gælden er ældre end 5 år er der vel ikke krav om sikkerhedsstillelse længere.

jeps super og det må denne jo være - og så burde det lade sige gøre TAK

Så er det jo bare at komme i gang - de panter vel aldrig ens anparter går jeg ud fra? 

Karsten talte om at de kunne afmelde virksomheden ved en skattegæld af den størrelse, men det må vel være samme 5 års frist eller?

Trådstarter når du stifter ApS så kan du jo lige melde ud her, at alt gik uden krav

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)