Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål vedr. bogføring og regnskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

som enkeltmandsvirksomhed, hvordan skal jeg bogføre forretningsrejse omkostning - hotel, fly osv., 

I starten har jeg selv betalt for alt hotel og rejse og har bogført dem under rigtigkonto i regnskabsprogram.

de her extra rejse udgift er betalt separat af kunde når jeg sender faktura

kan jeg bare overfor penge til min privat konto når kunde har betalt faktura ?

er usikker hvis det er bare lige som mellemregning hvor jeg kan overfør penge tilbage som var start indskud til virksomhed.

samtidig det er udgift for virksomhed så kan det trækkes fra i årsregnskab ?

Bh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Færst se til at kunne vise det var forretningsrejse (kopi af aftaler om møder osv) 
Udigfterne har du så som alm udgifter i regnskabet og hvis du betaler dem fra personlig konto, så er det neto bare mellemregning indskuud som kan hæves når firma betaler dig tilbage

At du fakturerer kunden for samme (med moms efter alm momsregler uanset du ikke havde moms p flyet f.ekks), så er det en alm indtægt i reegnskabet g påvirker ikke, at du har lagt ude personligt 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hej John

kunden befinder sig i et andet EU-land derfor har jeg fakturerer kunden for samme beløb for hotel + fly og uden moms, er det ikke ok ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men det  går jo lige op - du fakturerer kunden og har så fradrag for noget der ligner samme udgifter, nemlig enten det du har betalt for hotel - flyrejse mm, eller hvis du ikke spiser eller bor på hotel med brug af den faktiske regning -  fradrag som diæter

Hvordan du viser kunden hvad omk var må jo så enten være diæt + faktiske eller alene faktiske

Du skal checke kundens momsnr i viels register og gemme print screen og hvis kunden er momsregistreret fakturere med reverse charge moms = uden moms på fakturaen med tekst reverse charge VAT og så indberette det i EU moms på kundens VAT nr og samlet i rubrik 

Ideen må være, at det går i 0 hvis kunden faktureres præcis udgifterne du har i virksomheden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men det  går jo lige op - du fakturerer kunden og har så fradrag for noget der ligner samme udgifter, nemlig enten det du har betalt for hotel - flyrejse mm, eller hvis du ikke spiser eller bor på hotel med brug af den faktiske regning -  fradrag som diæter

Hvordan du viser kunden hvad omk var må jo så enten være diæt + faktiske eller alene faktiske

Du skal checke kundens momsnr i viels register og gemme print screen og hvis kunden er momsregistreret fakturere med reverse charge moms = uden moms på fakturaen med tekst reverse charge VAT og så indberette det i EU moms på kundens VAT nr og samlet i rubrik 

Ideen må være, at det går i 0 hvis kunden faktureres præcis udgifterne du har i virksomheden - fakturerer du kunden mere end dine udgifter, så er det alm indtægt i regnskabet jo

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)