Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal mit firma momsregistreres?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kommende enkeltmandsvirksomhed skal sælge mit sportsspil, er ved at bestille de første 500 stk fra Kina.

Salgskanaler:
FBA via Amazon's engelske, tyske, amerikanske og australske sider.
B2C: Til globale slutkunder fra min hjemmeside, eBay og Etsy.
B2B: Partier til butikker og firmaer i Tyskland og England.
Muligvis en Kickstarter som det første.

Statistisk er det rimeligt at forvente omsætning under 50.000 kr første år, selvom det er mit mål at komme over.

Jeg skal registreres som importør/eksportør, men skal jeg momsregistreres?

Hvis jeg ikke SKAL, er det så stadig en god ide?

Har læst tidligere debatter, men er stadig i tvivl. Virker som om momsregistrering fra start er en god ide, men vil gerne høre fra nogle med erfaring.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kommer over 50 t på noget tidspunkt inden for 12 mdr frem og tilbage, så får du moms og bod på samme beløb = 40% af din omsætning er væk, så den risiko ville jeg aldrig løbe

Det har naturligvis betydning for danske og EU kunder som skal af med moms, men det er jo noget folk nærmest vil anse for utroværdigt, hvis den de handler med IKKE er momsregistreret OG du fr jo også momsfradrag for dine kb, fra Kina er det bare en indberettning men koster ikke nogle kroner ud af lommen med momsen

Ja du skal være importregistreret, eller SKAL TOLD RETURNERE VAREN GANSKE ENKELT og du har fragt ud af lommen og en sur leverandør der måske ikke bare refunderer prisen

Du skal importregistreres (gratis og ikke ekstra arbejde siden) men - sæt også kryds i Eksport så du kan returnere fejlvarer osv

Det er ofte for mange tricky at importregistrere uden momsen, men jeg ville som nævnt heller aldrig undlade det til den type opgave du her giver dig selv

Held og lykke med det, rart at se nogen med andre planer end —shirt og hoodies og lidt gadges :) Er det rent elektroniske spil eler er der noget manuelt over dem type bord fodbold-  bare spurgt af interesse - jeg var mere end god til bordfodbold i sin tid 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

God og relevant info, mange tak! Jeg går for momsregistrering fra starten.

Ikke bordfodbold, men nært territorie: dart.

Et alternativt dartspil, man nemt kan føje til en eksisterende dartbane. Hurtigere og mere begyndervenligt end de eksisterende spil, med flere sværhedsgrader der kan spilles simultant, gør at man kan få spændende spil, selvom den ene er bedre end den anden.

Sjovt og godt produkt synes jeg, 200 bæredygtige gram uden bevægelige dele. Tilpas innovativt til det bliver en udfordring at markedsføre/mase ind i de eksisterende varekategorier, men tid at give det et forsøg!

Tak for information og interesse, god weekend :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)