Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af aps

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

står i den trælse situation, at jeg må lukke mit selskab. Jeg oprettede det i januar men kan nu se, at min idé ikke kan komme igennem markedet. 

jeg skød 50k ind og står med lidt over 30k - uden gæld. Hvis jeg lukker selskabet, kan jeg få de resterende penge tilbage ? 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis dit selskab er solvent, og du lukker det med en frivillig solvent likvidation, ja, så vil du få det overskydende kapital tilbage. Husk at få en skattekvitance fra Skattestyrelse, hvoraf fremgår, du ikke har gæld. Du skal også afmelde dine forpligtelser, f.eks. moms, arbejdsgiver mv.

Du kan også lukke med betalingserklæring, hvis du er 100% sikker på, der ingen gæld er. Du vil hæfte personligt for en gæld, du måske har overset.

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Med betalingserklæring (som virker nemmest), så vil jeg også få udbetalt det der står igen?

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
KrytShon:

Med betalingserklæring (som virker nemmest), så vil jeg også få udbetalt det der står igen?



Ja.

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis jeg sælger virksomhed, for lad os sige 40.000. Skal jeg ikke betale personlig skat af 40.000 så? Selvom jeg har tabt 10.000 i alt?

så er lukning vel bedre økonomisk?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du beskattes af gevinst og har fradrag for tab i forhold til oprindelig kapital så det er ens om du lukker eller sælger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
KrytShon:

hvis jeg sælger virksomhed, for lad os sige 40.000. Skal jeg ikke betale personlig skat af 40.000 så? Selvom jeg har tabt 10.000 i alt?



så er lukning vel bedre økonomisk?


Hvis du sælger for 40.000 kr. - som svarer til den nominelle selskabskapital, du har indbetalt ved stiftelsen af selskabet - vil det være skattefrit, da der ikke er nogen avance at beskatte efter aktieavancebeskatningsloven.

Hvis du sælger selskabet for 30.000 kr., kan du have fradrag for tabet (de 10.000 kr.).

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)