Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg som ejer ApS købe cykel og forære til mig selv?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 12. Sep 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Er det tilladt at købe en cykel til ca. 25.000 kr og forære til mig selv, som ejer af et ApS. Jeg er klar over at jeg vil skulle beskattes af værdien af cyklen.

Mine forudsætninger er:

- Cyklens indkøbspris er den værdi som jeg bliver beskattet af.

- Jeg bliver kun beskattet af cyklen i det år hvor den er foræret til mig selv.

- Jeg bliver kun beskattet med min trækprocent.

- Jeg kan trække udgiften til cyklen fra i firmaets skatteregnskab.

- Jeg kan trække momsen til cyklen fra i firmaets momsregnskab.

Er disse forudsætninger korrekte?

Jeg er klar over at dette giver en minimal, omend ikke-eksisterende, forskel i pris. Mit formål er i stedet at dele betalingen af cyklen op på resten af årets skattemåneder og på den måde lave en defacto afbetalings ordning via SKAT.

Tilmeldt 12. Sep 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Beklager jeg mener selvfølgelig stille cykel til rådighed for mig selv som ejer af et ApS, dvs. cyklen forbliver ApS ejendom og jeg har fri benyttelse af den, også i fritid.

Gælder samme forudsætninger?

Fra PC REPARATION I KØBENHAVN
Tilmeldt 7. Apr 23
Indlæg ialt: 31
Fra  PC Service Center Rødovre Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjener cyklen et erhvervmæssigt formål, eller skal den udelukkende benyttes privat? 

PC SERVICE CENTER - EKSPRES REPARATION AF PC & MAC

6 computerværksteder fordelt i København & Nordsjælland Smile

Vi udfører alt indenfor reparation af computer .

Vi tilbyder mac reparation på 1 time.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

softwareahead:

Beklager jeg mener selvfølgelig stille cykel til rådighed for mig selv som ejer af et ApS, dvs. cyklen forbliver ApS ejendom og jeg har fri benyttelse af den, også i fritid.

Gælder samme forudsætninger?

du vil blive beskattet af rådighed af fri cykel 9g for hele tiden du har den til rådighed, ikke kun ansk året -  hvis den er med hjem så det vil nok være billigere at købe privat
Skatten beregnes på forskellige måder bla. Pris for leje af ssamme i sådan en periode Læs om det fra skat  https://info.skat.dk/data.aspx?oid=1947978

M
omsen sal også deles i privat / erhverv f.eks 60/60

Venlig hilsen JOhn Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
softwareahead:


- Jeg kan trække udgiften til cyklen fra i firmaets skatteregnskab.


Er disse forudsætninger korrekte?




Nej, vil jeg mene.

Det er ikke en driftsomkostning, og jeg er ikke bekendt med anden hjemmel i ligningsloven, der skulle begrunde fradragsret for køb af en cykel til brug for anpartshaver.

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Juraviden.dk:
jeg er ikke bekendt med anden hjemmel i ligningsloven,

Hvad med ligningslovens § 8 N?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Juraviden.dk:
jeg er ikke bekendt med anden hjemmel i ligningsloven,

Hvad med ligningslovens § 8 N?

som jo giver fradrag i ApS men hvad så med beskatning af medarbejdere af værdien - for man kan jo ikke erstattte løn med aktiver? Og hvis ejer tilmed siger han cyler 50 %erhverv er det så noget med kørebog og hvordan med dækning af det - er det efter satsen for cykle erhverv 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
beskatning af medarbejdere af værdien

Jeg er helt enig i dit tidligere svar. Her er det enten løn, udlodning mv. Beskatningen kan ikke undgås (hvilket heller ikke var trådstarters hensigt). Momsen som du selv var inde på opdeles efter forbrug (privar/erhverv). Jeg har ikke dyrket "cykler og skat" specielt meget men erindrer at der blot laves skønsmæssig fordeling.

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

softwareahead:
Mit formål er i stedet at dele betalingen af cyklen op på resten af årets skattemåneder og på den måde lave en defacto afbetalings ordning via SKAT.

Beklager jeg mener selvfølgelig stille cykel til rådighed for mig selv som ejer af et ApS, dvs. cyklen forbliver ApS ejendom og jeg har fri benyttelse af den, også i fritid.

Som OP beskriver det, tror jeg ikke han slipper med at blive skatte af værdien, men derimod skal betale skat af hvad en tilsvarende cykel kan lejes for på det fri marked inklusiv service og vedligeholdelse.

https://info.skat.dk/data.aspx?oid=1947978 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten:

softwareahead:
Mit formål er i stedet at dele betalingen af cyklen op på resten af årets skattemåneder og på den måde lave en defacto afbetalings ordning via SKAT.

Beklager jeg mener selvfølgelig stille cykel til rådighed for mig selv som ejer af et ApS, dvs. cyklen forbliver ApS ejendom og jeg har fri benyttelse af den, også i fritid.

Som OP beskriver det, tror jeg ikke han slipper med at blive skatte af værdien, men derimod skal betale skat af hvad en tilsvarende cykel kan lejes for på det fri marked inklusiv service og vedligeholdelse.

https://info.skat.dk/data.aspx?oid=1947978 

Enig det var også med i mit første svar. Fri cykel for ejer normalt leje omk for tilsvarende hvert år og det er jo  her, med et ApS hvor han vel er ansat og det kan indberettes med lønnen

Jeg mener også det er hvad tilsvarnede koster at leje og ikke kun, som trådstarter håber, år 1 men hvert år.cyklen fiindes

jeg tror det er bedst/enklest at købe den privat og når der cykles for firmaet evt føre kørebog og få skattefri ud med løn for cykel anvendt efter kørebog

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)