Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bilag til enkelte aktier/ETF handler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jen investere ret aktivt via en ApS firma. Indtil sidste år min revisor var glad for at kun have handler CSV for at kunne bogføre dem.

Men nu han vil også gerne have bilag til enkelte handler/transaktioner. Han kalder det "fondsnota" eller noget ligende. Skal man have en bilag pr enkelt transaktion ? eller det er bare mig der har misforstået et eller andet her 

vh

Ak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kunne dokumentere hver handel 100% af hensyn til lagerbeskatning og det kan du sikkert gøre på forskellig vis, men normalt vil man da givet trække handelsnota over transaktionen hver gang, så dokumentation for alt til skat er på plads

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Aug 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar og hjlpen:-) 

Tilmeldt 25. Aug 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og andre :-)

Tak for din svar. Det viser sig at min handlesplatform (desværre den er udenlandsk) kan ikke levere bilag pr enkelt transkation. Men de kan sagtens levere rapporter pr dato eller i forkellige perioder for eksempl, pr måned, eller pr kvartal, eller pr år. 

Min spørgsmål er, kan man brug en bilag (som viser alle de relevante transaktioner) til flere transaktioner dvs en bilag til oktober's transaktioner og en anden til septembers transaktioner ? 

Hvis, ja, hvilke informationer skal være som minimum ? jeg ved at, dato, instrument navn, køb eller salg, valuta, handlesomkostninger skal være på. Hvad ellers skal man have på ? 

tak på forhånd. 

vh

ak747

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se andet, end hvis du har de oplysninger - hver handel for sig, så må det dække i forhold til loven - men hver transaktion skal ses for sig. Om din reviser ikke er tilfreds, så må det rigtige være, at du hører revisor hvad der mangler i oversigten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Aug 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger tusind tak John. Det var mega fedt at du kunne hjælp

vh

ak747

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)