Jen investere ret aktivt via en ApS firma. Indtil sidste år min revisor var glad for at kun have handler CSV for at kunne bogføre dem.
Men nu han vil også gerne have bilag til enkelte handler/transaktioner. Han kalder det "fondsnota" eller noget ligende. Skal man have en bilag pr enkelt transaktion ? eller det er bare mig der har misforstået et eller andet her
Du skal kunne dokumentere hver handel 100% af hensyn til lagerbeskatning og det kan du sikkert gøre på forskellig vis, men normalt vil man da givet trække handelsnota over transaktionen hver gang, så dokumentation for alt til skat er på plads
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak for din svar. Det viser sig at min handlesplatform (desværre den er udenlandsk) kan ikke levere bilag pr enkelt transkation. Men de kan sagtens levere rapporter pr dato eller i forkellige perioder for eksempl, pr måned, eller pr kvartal, eller pr år.
Min spørgsmål er, kan man brug en bilag (som viser alle de relevante transaktioner) til flere transaktioner dvs en bilag til oktober's transaktioner og en anden til septembers transaktioner ?
Hvis, ja, hvilke informationer skal være som minimum ? jeg ved at, dato, instrument navn, køb eller salg, valuta, handlesomkostninger skal være på. Hvad ellers skal man have på ?
Jeg kan ikke se andet, end hvis du har de oplysninger - hver handel for sig, så må det dække i forhold til loven - men hver transaktion skal ses for sig. Om din reviser ikke er tilfreds, så må det rigtige være, at du hører revisor hvad der mangler i oversigten
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER