Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til ApS Retur

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har for ca 6 år siden indskudt kapital i vores ApS som lån udover de 40.000 til etablering af ApS.

Der er udarbejdet et lånedokument. Nu er det tid til at selskabet langt om længe betaler vores lån tilbage. Er det selve hovedbeløet man må refundere eller kan man indregne renter for de 6 år?

Vh. ZIF

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Fatim Taner:

Hej,

Vi har for ca 6 år siden indskudt kapital i vores ApS som lån udover de 40.000 til etablering af ApS.

Der er udarbejdet et lånedokument. Nu er det tid til at selskabet langt om længe betaler vores lån tilbage. Er det selve hovedbeløet man må refundere eller kan man indregne renter for de 6 år?

Vh. ZIF

Dit lån skal forrentes på markedsvilkår, både rente og afdragsprofil bør være aftalt i lånedokumentet og skal håndteres som aftalt.
Almindeligvis betaler man den aftalte rente løbende.

Hvis I ikke har skrevet noget ind i dokumentet vedr. renter så har jeg ikke umiddelbart en løsning, der må du lige vente på andre der er klogere på området, eller spørge din revisor.

/Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke man har rente = markedsrente = det banken kræver - så beskattes man af den manglende - pt lidet over 8% uden at måtte få den
Det er ikke lovligt at låne uden rente men tal med revisor og løsning og JA i SKAL have rente = markedsrente Og det er arbejde nu at finde over 6 år - men måske skat vil acceptere 8% - tror bare de vil være mod de 6 år uden aftalen og renten - så tal med revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet enig med både John og Brian. 

Hvis renter IKKE er angivet i låneaftalen ville jeg nok vælge en mere "pragmatisk" tilgang og ikke bruge penge til revisor mv.  Først og fremmest så forældes rentekrav efter 3 år - så mange af renterne er allerede forældet. Dertil kommer at hvis der ikke er beregnet rente skal selvangivelser ændres tilbage i tiden med den manglende rente.  Så jeg ville lade rente være rente - og hvis SKAT kom forbi lade dem lave ændringen og betale ved kasse 1. Her vil udgangspunktet formentligt være en rente på omkring diskotoen + 2 procent.

Hvis I gør det "rigtige" så er der måske en revisorregning plus eventuelt beskatning af en renteindtægt (uden fradrag i selskabet).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

I princippet enig med både John og Brian. 

Hvis renter IKKE er angivet i låneaftalen ville jeg nok vælge en mere "pragmatisk" tilgang og ikke bruge penge til revisor mv.  Først og fremmest så forældes rentekrav efter 3 år - så mange af renterne er allerede forældet. Dertil kommer at hvis der ikke er beregnet rente skal selvangivelser ændres tilbage i tiden med den manglende rente.  Så jeg ville lade rente være rente - og hvis SKAT kom forbi lade dem lave ændringen og betale ved kasse 1. Her vil udgangspunktet formentligt være en rente på omkring diskotoen + 2 procent.

Hvis I gør det "rigtige" så er der måske en revisorregning plus eventuelt beskatning af en renteindtægt (uden fradrag i selskabet).

 

Kunne de ikke lave et ånebrrev (med en lidt gammel datering) og beskrive at det skulle tilbagebetales til en overkurs svarende til f.eks 6% rente op året = kr xxx efter 6 år?

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)