Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af brugt privat Pc i ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Spørsmålet er stillet flere gange, men lige et par detaljer mangler i min forståelse.

Jeg har vurderet men 6 mdr gamle Macbook Air M2 til ca. 7.500,- brugt værdi hvis den skulle sælges privat på DBA. Så gør jeg det at jeg laver et bilag med dokumentation over øvrige Macbook i samme alder, stand og spec.
Når jeg så i DineroPro skal fakturere den ind skal det så være 7.5000,- men ingen moms eller ...
skal jeg trække momsen fra beløbet = 6000,- stadig ingen moms?

Og hvilken konto skal jeg bruge i DineroPro?

Og jeg skal lave en inventar liste med Pc'en i - eks et word doc? Eller gør Dinero det også?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal bruge en konto uden moms til købet da du jo ikke er momsregistreret og der er ALDRIG momsfradrag for noget som helst der er købt uden dansk moms betalt
Det kan være småanskaffelser hvor momsen undertrykkes 

Ja du skal have inventarliste så den kan tages ud igen ved lukning mm - klogt at gemme dokumentation for prisen på DBA f.eks

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Takker.
Kan man senere fjerne den fra inventar listen hvis den nu går i stykker eller hvordan håndterer man det?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

JohnHammer:
Takker.
Kan man senere fjerne den fra inventar listen hvis den nu går i stykker eller hvordan håndterer man det?

ja men find måde at dokumentere det på, aflever i butik mod kvittering eller andet, for ellers var det let at overtage den selv, så en dokumentation af en art, fra mekaniker eller butik eller andet, på at den faktisk ER destrueret helt - det gælder jo alt i virksomheden i princip - lager osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak - det giver mening
Kan man bruge funktionen Anlægskartoteket i Dinero - er det som en inventarliste?

"Når du bogfører dine aktiver med anlægskartoteket i Dinero, bliver alt bogført korrekt. Systemet sørger også for, at alle afskrivninger sker automatisk – og de bliver løbende bogført for dig også.
Bogfør aktiver i anlægskartoteket
Afskrivninger bogføres automatisk
Til ekstra stor gavn for din revisor"
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)