Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af tøj og sko fra Tyskland

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg er relativ ny indenfor import og salg af produkter og modtager gerne al råd og information (:

jeg vil gerne importere billige mærkevarer tøj og sko fra tyskland. Jeg har fundet en god disitributør, og jeg vil selv hente mine varer fra distributøren til Danmark, og videresælge produkterne i min webshop.

Hvad skal jeg være særligt opmærksom på i denne proces, hvilke nybegynderfejl skal jeg være opmærksom på, og hvad gælder ift. moms, afgifter osv. Så vidt jeg ved, skal der alene betales moms af tøj og sko fra tyskland?

jeg modtager al rådgivning med glæde.

På forhånd tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

At leverandøren ikke må udlevere varen til dig i Tyskland uden at opkræve tysk moms du ikke kan få refunderet med mindre du ved grænsen for bekræftet, at varen har forladt Tyskland og så kan leverandøren kreditere momsen
Det er IKKE god ide selv at hente i Tyskland

Der er ikke told og det er ikke import heller når det er EU
Der er heller ikke moms at betale hvis du får varen tilsendt og du er momsregistreret inden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Værd  opmærksom på faren for at købe kopivare. Det lyder mærkeligt at du skulle kunne købe mærkevare billigt i Tyskland.   

Tilmeldt 22. Dec 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn, der er tale om restparti varer

Tilmeldt 22. Dec 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John, tak for dit input. Hvorfor er det ikke en god ide at hente sine varer, jeg har en varevogn - tanken var at minimere fragtomkostningerne?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mahmoud_D:
Hej John, tak for dit input. Hvorfor er det ikke en god ide at hente sine varer, jeg har en varevogn - tanken var at minimere fragtomkostningerne?

du kan jo læse det i svaret. Din leverandør skal lægge moms på når varen ikke forlader tyskland. tysk moms du ikke har fradrag for som moms og heller ikke som udgift - med mindre du kan sende leverandøren bevis fra feks grænsen - told - at varen har forladt tyskland, og leverandøren så vil sende dig kreditnota og ny faktura det 
Det står vel i i mit svar - Tysk moms uden fradrag vil gære varen +20% dyrere og uden fradrag og dermed reelt 40% dyrere

Ud over det tror jeg som ikke det giver stor besparelse at køre begge for at hente, frem for fragt fra Tyskland kun den ene vej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Dec 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for dit input John, meget værdsat.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)