Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfindelse indenfor sundhed søger hjælp til patent og viderudvikling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vester Tirsted
Tilmeldt 15. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

jeg har fundet på en lille opfindelse, som letter en opgave i forbindelse med sygepleje. Da jeg fortalte om ideen på hospitalet, fik jeg ros og interesse fra personalet, der hvor jeg var indlagt og det var dem der anbefalede, at jeg tog patent og fik opfindelsen sat i produktion. Det er et stykke plastik, på størrelse med en håndflade og er ganske simpelt, men meget praktisk, ligesom papirklipsen.

Jeg er kommet så langt, at jeg har designet prototyper i 3D (FreeCAD) og printet dem der hjemme. Opfindelsen er sendt til opfinderkontoret og der har jeg kontakt til en konsulent.  Vi har været i kontakt med en virksomhed, der producerer medicinsk udstyr og de tyggede på min opfindelse i et par uger, hvorefter de skrev at opfindelsen var "fin", men de kunne ikke bruge den alligevel.

Nu står jeg så med slipset i postkassen, for jeg har ikke selv råd til og talent for at få ideen igennem en patentansøgning. Alt det juridiske er sort snak for mig.

Derfor er spørger jeg: Er der nogen der vil overtage den videre udvikling og patentansøgning? I følge opfinderkontoret er det normalt at videregive en ide, sådan at opfinderen får en andel af salget i det tidsrum, hvor patentet er gyldigt.

Det starter selvfølgelig med en hemmeligholdelsesaftale, formidlet af konsulenten på opfinderkontoret og alle aftaler skal gå igennem ham, så de bliver juridisk gyldige.

Da jeg bor i Rødby, vil det være lettest, hvis det var en person eller firma syd for Køge, så vi kan mødes og diskutere samarbejdet, gerne med konsulenten fra opfinderkontoret.

Jeg håber stadig på at finde nogen der er interesseret.

Med venlig hilsen

Anders

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej hvem er opfinderkontoret?  mener du opfinder rådgivningen på Teknologisk Institut?

Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Kære Anders,

Overvej at søge en patent voucher. Hvis du får een, kan den dække 75% af patent udgiften, dog maks 100.000DKK.

Jeg kan sagtens anbefalde en god patent agent, hvis du er interesseret - jeg har ingen økonomiske interesser i hvem du vælger.

Med venlig hilsen,

Rune Jacobsen

59571139

Fra Vester Tirsted
Tilmeldt 15. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, opfinderrådgivningen. Jeg har vejleder der hedder Malthe. Han har været fin.

 

Tilmeldt 23. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende. Send dit nummer til mig, så ringer jeg til dig :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)