Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der plads til denne dagligvarerbutik?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg har fået den strålende ide, at gerne vil starte min egen dagligvarer butik/ kommende dagligvarer kæde.

Ide: En god solid butik/kæde med et godt udvalg med fordelagtige priser. Altid god service! og kvaliteten altid i TOP!. Discount udagve, med overbygning til større butikker (Kvickly. Føtex m.fl.)

Indhold i butikkerne: Kolonial, Radio/Tv, Isenkram, Textil, kiosk med spil. 

Butiksmodel; Ca. 3-4 kasser, bake off, i m2: Kolonial: ca. 1200-2200, Radio/Tv, 250-500, Isenkram 300-550, Texil 150-250. Lager; (afhænger af størrelse).

Butikkerne som helhed; God daglig/gang med summende aktivitet og til højtiderne (sæsonerne på skift) større aktivitet og indtjening. Et godt overskud, som opfulgt af mulighed for ikke at have søndagsåbent. 

Butiksleddelse; Uddeler, 1 Mand, Fuldtidsansatte; Efter størrelse.

Topleddelse, Direktør/Ejer, Vic. Direktør, Underledere; (eks), Reklame, grønt indkøb. produkt udvikling, lagerchef.

Belliggenhed;  Butikkerne skal ligge i et område med stor indtjeningsmuligheder.  Hovedkontor og Lager, er ikke bestemt.

Mulighed for Uddeler, bestemmelse over butikken (space, varer,) mulig indflydelse på udbygning. Fast løn og mulighed for frynsegode i tilfælde af et godt regnskab/ indtjening.

Opstart: Ca. år 2020.... Dog mulighed for før nævnte dato.

Lyder dette realistisk? Altså ville min idé kunne overleve?

 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Holstebro
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Måske har jeg ikke læst indlægget godt nok, men for mig lyder det som endnu en Føtex, Kvikly, Super Brugsen, Købmand, etc. Hvad er det din butik/kæde kan som ingen andre kan? Hvor skiller den sig ud?

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med opstart år 2020. Er det, det tidspunkt, hvor du mener at have nået "kæde-størrelse"? Eller planlægger du at bruge 12 år på at få alt det praktiske på plads for en hel kæde på én gang og så holde "åbningsdag" år 2020?

Men som sagt, hvis du ikke har et koncept, der får dig til at skille dig ud fra alle de andre så er der jo rigtig mange store som du skal konkurrere med, medmindre du lige har fundet et sted i landet, hvor der er et geografisk hul, uden nogen dagligvarerbutikker. Men hvis du kan komme op med et knaldgodt koncept kan du jo overveje en franchisemodel og på den måde få bygget en kæde op uden selv at skulle investere penge i hver eneste butik.

2 GB Gratis Online Backup på www.bzcure.dk
Be secure with bzcure.

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du gjort dig nogle overvejelser omkring, hvor hård konkurrencen er i dagligvarebranchen i dag? Umiddelbart tvivler jeg på selve ideen eller mangel på samme. Hvad differentierer dette koncept fra de nuværende? Du siger godt udvalg, gode priser, god service og super kvalitet? Umiddelbart lyder det ikke specielt nyt. Det er fint du har gjort dig overvejelser omkring alt fra antallet af kasser og beliggenhed, men efter min mening bør du fokusere på ideen på dette stadie.

Hvorfor skulle folk vælge at handle i din kæde? 

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Magnus.

  Jeg ved godt at branchen er meget hård, og den kan koste en meget dyrt! Som sagt så er dette en idé, og ja nok ikke helt udviklet endnu. Jeg søger derfor også gerne noget hjælp til at sørge for at viderudvikle min idé.

 

  

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper. 

Jo, størrelsen er som de butikker du nævner. Konceptet skal viderudvikles og derved komme op på et level så vi kan konkurrere med andre. Opstarten mener jeg med at jeg er for ung til at drive sådan en forretning og desuden skal der også først lige også nogle penge i projektet, og nogle andre som også synes at dette er idé.

Efter at have set ledige butikker/kiosker, og set en del forretninger rundt omkring i landet, så vil jeg mene at der nok ikke er det sted der er helt "tomt" for butikker.

 

Franchiesmodel? Mener du?

 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Holstebro
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

 Det er jo et projekt med store ambitioner, du her præsenterer og hvis det skal starte op som kæde, kræver det vist en rigtig god bankforbindelse. Jeg tror, at hvis man skal have mulighed for at rejse penge til et meget ambitiøst projekt som dette, er det et krav fra investorer at man kan præsentere en idé, der bygger på et nyskabende koncept/idé/produkt og har et stort markedspotentiale. Det mener jeg desværre ikke din idé har som du har præsenteret den her. Det betyder ikke, at det ikke ville kunne lade sig gøre at skabe en forretning på et marked med allerede etablerede spillere, men det kræver som regel en kæmpe bunke penge, som man nok skal være indstillet på selv at skulle rejse de fleste af.

 

Fra wikipedia:

Franchising er et system til markedsføring af varer og/eller serviceydelser og/eller teknologi, som er baseret på et tæt og vedvarende samarbejde mellem virksomheder, som er indbyrdes juridisk og økonomisk adskilte og uafhængige: Franchisegiveren og dennes individuelle franchisetagere, hvorved franchisegiveren overdrager til sine franchisetagere retten og forpligtelsen til at drive virksomhed i henhold til franchisegiverens koncept.

Denne ret berettiger og forpligter den enkelte franchisetager til mod et direkte eller indirekte vederlag at anvende franchisegiverens forretningsnavn og/eller varemærke og/eller servicemærke, knowhow, forretningsmetoder, teknologi, processer, opskrifter og andre immaterielle rettigheder, alt sammen understøttet af en forpligtelse for franchisegiveren til at yde vedvarende forretningsmæssig og teknisk bistand, inden for rammerne og kontraktsperioden i henhold til en skriftlig franchiseaftale, der med dette formål er indgået mellem parterne.

McDonald's, Rema 1000 og 7-Eleven drives alle efter franchiseprincippet.

2 GB Gratis Online Backup på www.bzcure.dk
Be secure with bzcure.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja det er en stor mundfuld at sluge, dette >projekt<. Det er også derfor at det ikke skal realiseres lige pt, så der er god tid til at forberede. Somsagt så skal idéen viderudvikles, så den en dag bliver et rigtig "proekt" og kan føres ud i livet. Men vil også hurtigt indskyde, at hvis man spørger nogen som er i dagligevarerbranchen (som sidder højt oppe i leddelserne), så griner de nok bare af en og tænker, Hvilkel klaphat? Så derfor er det også lidt svært at søge erfaringer blandet de nu siddende topfolk. 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

tidtilforandring:

Hej.

Ja det er en stor mundfuld at sluge, dette >projekt<. Det er også derfor at det ikke skal realiseres lige pt, så der er god tid til at forberede. Somsagt så skal idéen viderudvikles, så den en dag bliver et rigtig "proekt" og kan føres ud i livet. Men vil også hurtigt indskyde, at hvis man spørger nogen som er i dagligevarerbranchen (som sidder højt oppe i leddelserne), så griner de nok bare af en og tænker, Hvilkel klaphat? Så derfor er det også lidt svært at søge erfaringer blandet de nu siddende topfolk. 

 Ja, fordi du ikke har et eksistensgrundlag pt. Du vil starte et meget meget stort projekt uden at have gjort dig specielt mange tanker omkring grundideen. Min personlige mening er, at markedet godt kan bære endnu en kæde, men det kræver noget helt specielt, da alle de tradiotionelle markeder er dækket godt ind. Det er altså ikke nok at konkurrere på de klassiske parametre som pris, kvalitet, varesortiment og slagtilbud. Absolut ikke nogen nem opgave.

Tilmeldt 2. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spørger om din ide har en eksistensberettigelse !!

Det korte svar er nej.

Du har planer om at starte op i det marked med den hårdeste konkurrence i Danmark. Du har gjort dig tanker om ledelsen i butikken, men ikke om antal medarbejdere, hvor skal varerne komme fra, markedsføring og en husleje på måske 400.000,- om måneden, for at få en nogenlunde hæderlig placering til din første butik. Danmark er det land i verden, med flest supermarked-kvadratmeter pr. indbygger, og der er ikke nogle "frie" områder.

Jeg er ikke ude på at tage modet fra dig, men du er oppe imod nogle investeringer som ikke er rentable at forfølge. Skulle du alligevel prøve, ønsker jeg dig held og lykke.

 

Klaus

 

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus.

Jeg har gjort mig nogle tanker om hvor de skulle komme fra; Købe som alle andre kæder gør; Hos producenterne,

Antal medarbejdere skulle varierre efter størrelsen, og ja en husleje; Havde da regnet med at kunne bygge nogle butikker.

Ang. >modet<; Så tror jeg da på denne her idé imens jeg kan, og indtil at banken siger NEJ! Og at en undersøgelse har vist at det ikke vil lykkedes.  

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)