Hej Allesammen
Er der nogen der kan komme med nogle gode eksempler på viral markedsføring der virker?
Måske er der nogle spindoktorer herinde som har en del erfaring med det. Gerne noget som ikke koster en helt masse penge at komme igang med, send os gerne nogle af jeres guldkorn, vi er sikkert mange der kan bruge det til at sparke forretningen igang, ellers syntes jeg også bare det er et utroligt spændende område.
Selvom det måske er lidt difust at arbejde med, så er der rigtigt mange firmaer der overlever netop på dette, også mange som gør det, uden at de ved at de bruger den slags markedsføring.
Hvis man kan få sat sving i sådan en gang markedsføring på nettet, så vil man lyn hurtigt kunne blive kendt nemt og billigt.
Jeg ved godt at man ikke kan komme med en opskrift på hvordan det skal gøres, men hvis i har nogle eksempler så kan man jo selv stykke det sammen til en egen sammenkogt viral markedsføringskampagne.
Ellers må i gerne komme med nogle gode links til artikler omkring viral markedsføring.
Mvh
Kim Sand Sørensen |
Gode eksempler på Viral Markedsføring?!
Prøv at skrive "viral" lige til højre for der, hvor der står "søgeord" lidt længere oppe på siden. Dér finder du alt, hvad hjertet kan begære og mere til.
mvh Hans |
Hej Kim
Prøv at se de her links http://www.bzzagent.com/ & http://blog.bzzagent.com/
Det er spændende læsning. |
Nu ved jeg ikke om du tænker online eller offline form. Men GoViral er eksperter på området er der er nogle gode ting i deres galleri her: http://www.goviral.com/gallery.php Kampagner med stor effekt er f.eks. BUllguards videoer. De er rigtigt godt lavet og meget populære: http://www.bullguard.com/movies/ |
VM kan være 100% spild af tid hvis man ikke ved hvad man laver, tester skidtet igen og igen og gør sig super umage for at sige det mildt. Dem der tror det er den lette vej til traffik, kan godt glemme det. Det er et stykke super specialistarbejde der tager år at mestre. Dbh Martin |
Enig, Martin - det største problem ved viral markedsføring er den store mangel på effektmålinger - men det er i princippet ikke meget anderledes end så mange andre medieformer, som der anvendes milliarder på
Vi har lidt samme problem på WebmasterRadio, hvor jeg sender hver mandag - vi ved simpelt hen ikke præcist hvor mange lyttere der er. Den teknik der lige nu er til rådighed tillader det ganske simpelt ikke. De mange annoncører vi har nu er nok først og fremmest hoppet med på vognen fordi det her medie er nyt og spændende og det er med til at få dem til at fremstå "hip", men med tiden forudser jeg at annoncørerne også her vil kræve bedre målinger - og det er såmænd også på vej ...
Viral markedsføring bliver ofte forbundet med de mange små sjove film, men det er blot en ud af mange virale aktiviteter man kan kaste sig ud i. De bedste virale kampagner er dem der er originale, og jeg vil mene at det snart bliver svært at være rigtig original med de små film. Markedet er ved at blive overstrømmet af dem, og jeg kunne godt forestille mig at mange af os snart ville blive lidt trætte af dem - særligt nu, hvor vi jo ved at de fleste af disse film, der skal se åhh så tilfældige ud, er rene kommerciele reklamefilm udtænkt af reklamefolk og produceret af professionelle filmfolk. |
Jeg tror ALDRIG vi får opbrugt den samlede mængde af originalitet - heller ikke i småfilmsmediet.
Til gengæld tror jeg du har ret i, at det bliver vanskeligere at nå ud med sine budskaber gennem viral spredning af småfilm i takt med at der bliver flere af dem. Men jeg tror ikke det har noget at sige, at man kan gennemskue, at de er lavet af reklamefolk. Jeg kluklo glimrende over Bullguards "Bad Karma" og "Stoned Criminals". Vi vil altid være modtagelige overfor vittigheder.
Når Martin skriver, at konverteringen var minimal, er det sikkert korrekt, og i en hurtig verden er det naturligvis et problem. Men mon ikke f.eks. bilfabrikanternes småfilm mere har til hensigt at øge kendskabet end at give en konvertering til salg her og nu?
Som i enhver brug af medier til spredning af budskaber, må man tilpasse sine budskaber til målgruppen og mediet. Jeg tror f.eks. ikke, PFA-pensions reklamefilm har store chancer for viral spredning, mens Carlsbergs aktuelle film om fitnesscenteret måske kunne have det.
mvh Hans |
|