> Men mon ikke f.eks. bilfabrikanternes småfilm mere har til hensigt at øge kendskabet end at give en konvertering til salg her og nu? Er det ikke det alle reklamefolk plejer at sige, når der ikke kan måles noget salg på en kampagne: Det er jo branding!
Det er ikke fordi jeg ikke mener branding er vigtigt, men jeg synes bare det er lidt farligt at bruge "branding" som en catch-all forklaring hver gang man har en kampagneform der ikke fører til øget salg.
Da bannerannoncer, som et eksempel, oplevede dramatiske fald i klikraten begyndte bannersælgerne pludselig at snakke meget mere om branding værdi en direct marketing værdi, hvilket førte til at jeg stillede spørgsmålet: Stiger brandingværdien når klikraten falder? - jeg tror godt de fleste af os kender svaret :) |
Dato: 3/27/2006 11:29:25 AM Forfatter: Mikkel deMibEr det ikke det alle reklamefolk plejer at sige, når der ikke kan måles noget salg på en kampagne: Det er jo branding!
Mit budskab er egentlig nærmere, at man skal gøre sig sine mål bevidst før kampagnen, hvilket jeg også tror bilfabrikanterne har gjort.
Men jo - det er da dejligt at have et ikke målbart argument, når det målbare ikke lever op til målene.
mvh Hans