Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode eksempler på Viral Markedsføring?!

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

> Men mon ikke f.eks. bilfabrikanternes småfilm mere har til hensigt at øge kendskabet end at give en konvertering til salg her og nu?

Er det ikke det alle reklamefolk plejer at sige, når der ikke kan måles noget salg på en kampagne: Det er jo branding!
 
Det er ikke fordi jeg ikke mener branding er vigtigt, men jeg synes bare det er lidt farligt at bruge "branding" som en catch-all forklaring hver gang man har en kampagneform der ikke fører til øget salg.
 
Da bannerannoncer, som et eksempel, oplevede dramatiske fald i klikraten begyndte bannersælgerne pludselig at snakke meget mere om branding værdi en direct marketing værdi, hvilket førte til at jeg stillede spørgsmålet: Stiger brandingværdien når klikraten falder? - jeg tror godt de fleste af os kender svaret :)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/27/2006 11:29:25 AM Forfatter: Mikkel deMib
Er det ikke det alle reklamefolk plejer at sige, når der ikke kan måles noget salg på en kampagne: Det er jo branding!

Mit budskab er egentlig nærmere, at man skal gøre sig sine mål bevidst før kampagnen, hvilket jeg også tror bilfabrikanterne har gjort.
Men jo - det er da dejligt at have et ikke målbart argument, når det målbare ikke lever op til målene.
 
mvh Hans
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige for at nævne en anden metode end de så kendte film:

jeg så en tv-udsendelse fra USA hvor et firma der producerede gaming tilbehør (handsker, pistoler osv), havde placeret en gut på en café, hvor han så sad og spillede med den her smarte handske.

Der var ingen tegn på at han kom fra dette firma, men handsken skabte så megen opmærksomhed at der var mange der ville høre hvad det var han lavede, og så fik de også lov at prøve selv.

Nu ved jeg ikke hvordan den slags fungerer rent juridisk i DK, og om de fik et reelt salg ud af det. Men det er en metode som efter sigende er meget brugt i USA.
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Sidstnævnte strategi bliver brugt meget - så vidt jeg ved også i Danmark.
Unge, hippe mennesker der bliver placeret på de rigtige barer og kun bestiller én slags vodka, eller viser deres nye, smarte cigaretpakke frem, eller hvad fanden det nu er.
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Det bliver en langhåret tråd hvis vi skal til at diskuterer branding og effektmålning. Det gælder for Viral Kampagner som det gælder for alle andre kampagneformer, noget virker for nogen, noget andet virker for andre. Viral kampagner er vildt effektive... for nogle virksomheder... bannerannoncer er vildt effektive.... for nogle virksomheder... og sådan kunne jeg blive ved... Som mediemarkedet ser ud iøjeblikket, så er det en stor udfordring, at få opmærksomhed. Det kræver hårdt arbejde, der er ingen nem vej.... men selvfølgelige er der nogle der er heldige.... gu´ er de ej, de er innovative og hårdtarbejdende....
 
Jeg arbejder med marketing og pr rådgivning, pt. mest med PR, PR er vildt effektivt.... for nogle virksomheder, for andre virker det ikke....  

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/27/2006 12:06:19 PM Forfatter: Morten Bock Lige for at nævne en anden metode end de så kendte film: jeg så en tv-udsendelse fra USA hvor et firma der producerede gaming tilbehør (handsker, pistoler osv), havde placeret en gut på en café, hvor han så sad og spillede med den her smarte handske. Der var ingen tegn på at han kom fra dette firma, men handsken skabte så megen opmærksomhed at der var mange der ville høre hvad det var han lavede, og så fik de også lov at prøve selv. Nu ved jeg ikke hvordan den slags fungerer rent juridisk i DK, og om de fik et reelt salg ud af det. Men det er en metode som efter sigende er meget brugt i USA.

Jeg er også lidt i tvivl om det juridiske... jeg kan ikke umiddelbart se problemet, men det er jo en meget skjult form for markedsføring.
 
I den samme tv-udsendelse så man også, hvordan Sony havde sendt xx "kærestepar" ud i New Yorks gader med et nyt digitalkamera fra Sony. De antastede så tilfældige mennesker på gaden, og bedte dem tage et billede af sig. Ideen er umiddelbart god nok, jeg tror bare det er begrænset hvor meget man får ud af det - det koster jo 1-2 timelønne og de kan vel alt andet lige max få 30 personer eksponeret overfor kameraet per time.
 
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/27/2006 1:29:12 PM
Forfatter: Tommy
Ideen er umiddelbart god nok, jeg tror bare det er begrænset hvor meget man får ud af det - det koster jo 1-2 timelønne og de kan vel alt andet lige max få 30 personer eksponeret overfor kameraet per time.



Det er vel netop her at det virale kommer ind i billedet. Hvis nu den tilfældigt forbipasserende tager et foto med et superfedt kamera, så fortæller han om det her fantastiske kamera til sine venner og sofort fremdeles. Der går måske nok lidt pyramide teori i den, men hvis man kan give de uanende subjekter en oplevelse som de fortæller videre, så er man vel lykkedes i en vis grad?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

>  det koster jo 1-2 timelønne og de kan vel alt andet lige max få 30 personer eksponeret overfor kameraet per time.

I USA kan du få voksne mennesker til at påtage sig den slags arbejde for $4 i timen og en skål ris. Det slipper vi ikke helt afsted med her i Danmark, så regnestykket vil ikke helt blive det samme for en Dansk virksomhed :)

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Viral markedsføring behøver ikke at underholde: Artikel på forside af
kommunikationsforum.dk.
Livet på nettet er andet end animation, baggrundsstøj mv. Ægte viral buzz netvært er når link mv. vidresendes uden at der er opfordret til det. Afsender er 100 % sikker på, at modtager har samme interesse.

Af mest læste og vidresendte artikler fra kommunikationsforum.dk er bare en af mange. Klik på mest læste/sendte på link:
http://www.kommunikationsforum.dk Artikler - også pdf

Kundeadfærd, loyalitet, en til en og letmælk. http://www.talefod.dk Om web/internettet: Artikler og pdf
 
Hilsen nankai
 
 
 
 
 
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/27/2006 12:06:19 PM Forfatter: Morten Bock Lige for at nævne en anden metode end de så kendte film: jeg så en tv-udsendelse fra USA hvor et firma der producerede gaming tilbehør (handsker, pistoler osv), havde placeret en gut på en café, hvor han så sad og spillede med den her smarte handske. Der var ingen tegn på at han kom fra dette firma, men handsken skabte så megen opmærksomhed at der var mange der ville høre hvad det var han lavede, og så fik de også lov at prøve selv. Nu ved jeg ikke hvordan den slags fungerer rent juridisk i DK, og om de fik et reelt salg ud af det. Men det er en metode som efter sigende er meget brugt i USA.

Hehe, det er sjovt du lige nævner den udsendelse... En kammerat og jeg så den også, og blev på det tidspunkt så interesserede i handsken, at vi ville importere og sælge den i DK.. Så vi fik et par demo-eksemplarer hjem.. Og jeg kan bare hilse og sige, at den er supernederen!! :)
Om deres street-team kampagne har virket eller ej, ved jeg ikke.. Men i fald den ikke har, kan det muligvis lige så godt skyldes produktet som kampagnen...
Side 2 ud af 3 (29 indlæg)