Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling ex moms - hvordan gør vi?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en indtægt fra et reklamefirma der betaler os for reklamer på vores website.

Betalingen udbetales direkte til vores bankkonto hver måned. Reklamefirmaet udbetaler ex moms.

Hvordan skal vi bogføre det og hvordan fungerer det i vores momsregnskab? Der er jo ikke meget ved det hvis vi selv skal betale momsen ud af de penge vi får fra dem...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvor er reklamefirmaet bosat?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk firma

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis firmaet betaler ex. moms, hvilket jeg ikke mener er korrekt, så skal i heller ikke momse indtægten.

Forudsat at reklamefirmaet, er et dansk momsregistreret foretagende.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Adspurgt om udbetalingen var incl. eller excl. moms var svaret:
"Angående dit spørgsmål om moms - så må jeg desværre meddele, at vores priser i er eksklusiv moms, og du skal derfor selv registrere dette."

Hvordan bogfører vi det så?

Og hvad mener du med at det er forkert af dem at gøre det sådan?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

hstidsen:

Og hvad mener du med at det er forkert af dem at gøre det sådan?

 

Jeg forstår den heller ikke helt.

Hvis de ikke er momsregistreret pga. en omsætning under 50.000 kroner, kan de sende fakturaer ud uden moms... men derfor skal de stadig betale moms, når de køber noget (reklameplads) af en momsregistreret. Jeg kan ligesom Peter heller ikke helt forstå, hvordan de kan købe ting uden moms, når de er bosat i Danmark.

Send evt. navnet på dem i en Personlig Meddelelse (PM), så kan vi evt. kigge nærmere på hvad det er for et foretagende. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...lyder godt nok mærkeligt.

Ved du om reklamefirmaet har CVR. nr.?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er mig der forstår dem forkert, det kan jo være.

Det foregår ligesom med Google AdSense, vi stiller reklameplads til rådighed, reklamefirmaet klarer alt med annoncøren og udbetaler hver måned de penge jeg har optjent via mine brugeres klik på reklamebannerne. Eneste forskel fra Google AdSense er at vi får en liste over reklamer og selv vælger hvilke vi vil have på siden.

Hver måned opgør reklamefirmaet hvor meget vi har tjent og udbetaler det til vores bankkonto.

Det er så der de siger at deres priser er ex moms og at vi selv skal klare den del.

Firmaet er et APS og de har et CVR nummer. Vi har også CVR nummer og er momsregistrerede.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er egentlig sjovt, hvorfor de annoncefirmaer ikke har styr på den slags - efter min overbevisning, er der ikke et sekunds tvivl om, at de tydelig bør angive på udbetalingsbilaget, hvor stor en del der er moms.

Partner-Ads.dk havde heller ikke styr på momsen i MEGET lang tid - de blev dog sat på plads af SKAT og har helt styr på det i dag. Gad vide om der er en eller anden paragraf, som de begge har fejlfortolket.

Du kan godt gå ud fra, at 20% af de penge, der bliver overført til din konto er moms.

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)