Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fatter ikke en disse

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg starter et lille dyrehotel her i juni mdr , et enemands firma.

Men det der med moms og skat det fatter jeg bare ikke noget af , jeg har jo som sådan ingen udgifter andet end til foder.

Var i banken igår , og han mente at jeg skulle hyre en revisor , men er det så svært at lave selv sådan et regnskab ? det er jo ikke STORE tal jeg skal regne med.

Er der ikke en ganske simpel måde at regne sådan noget ud på ?

 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fatter heller ikke noget af regnskab og den slags, så det lader jeg andre folk om. Og det syntes jeg også du skal gøre.

Tak en snak med en revisor, og hør om ikke han eller hun kan vise dig hvordan du bogfører dine udgifter og indtægter, så når der skal laves regnskab, så er det nemt for revisoren, og jo nemmere det er for revisoren, jo billige bliver det vel.

held og lykke med hotellet.

Tilmeldt 20. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes bare måske det var lidt latterligt , når jeg nu ikke har ansatte.

Men det kunne godt være jeg skulle prøve at få fat i en..

Det kan da ikke passe  at jeg kan være så dum , jeg ikke selv kan finde ud af det

Men det passer desværre :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh lad os nu ikke gøre det svære end det er. Brug du energien og pengene på et mindre regnskabs kursus, så kan jeg ikke se hvorfor du ikke selv skulle kunne klare det

Tilmeldt 20. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener det seriøst , jeg er så  dum til tal Big Smile det er jo ikke uden grund jeg fik 03 i regning i skolen *GG*

Iøvrigt er det så noget med at man skal indbetale moms hver mdr ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Moms...hvert kvartal.

Jeg ville mene, at du skulle koncentrere dig om det du er god til, og så betale dig fra at lade andre ordne dit regnskab.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det skisme svært at vide hvor mange posteringer vi snakker om her. Og taget i betragtning at du ikke selv mener at du lære det, ja så er der vel ikke så meget andet at gøre.

   Er det et meget lille regnskab/få postringer, må du da have noget familie/venner der kan hjælpe dig i gang ellers. Hvis det er så begrænset som fortæller, vil jeg påstå, at en revisor er overkill.

 Men det er der nok de færreste revisorer der mener Wink

Tilmeldt 20. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hotellet er jo meget meget lille , der er plads til 10 hunde og lidt andre små dyr

Høj sæsonen er på ca 23 uger om året , altså der hvor der er booket op.

Så det er et meget lille regnskab , men jeg vil jo nødig gøre noget forkert eller sidde når året er slut og ikke ane hvad jeg skal gøre , det er simpelthen mit væreste marreridt.

Men en revisor koster vel også kassen , jeg ved det ikke hvad koster det og hvor tit skal han

"ind" over ?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Selvrfølgelig kan du, men hvorfor skulle du?
Laver du også selv din bil når den går i stykker?
Find en rar regnskabsdims du kan sende dine bilag til, det behøver ikke at koste det store og så kan du koncentrere dig om det du syntes er sjovt.

Dbh Martin

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

find en revisor der ikke er statautoriseret så er det ca. halv pris. Og så længe du ikke er et selskab (ApS, A/S eller lign.) behøver du ikke en statsautoriseret revisor.

Jeg har en freelance bogføringsdame der kommer en gang om ugen og laver al min bogføring, og så en revisor der reviderer hele skidet til sidst.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)