Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med outsourcing af salgsopgaver

Side 1 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Er der nogen af jer der har prøvet at outsource salgsopgaver til en virksomhed som fx. Zales.dk?

Jeg overvejer muligheden for det, men det kan ikke betale sig for mig med mindre jeg kan finde nogen der gør det på provision eller noget i den stil ..
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi lever af at virksomheder outsourser deres salgsopgaver til os. Så for at svare på dit spørgsmål kort, ja det kan godt betale sig. Du skal nok ikke regne med at finde nogle der vil gøre det 100% på provision.
Når vi tager en ny kunde ind, så vurderer vi opgaven, vi investerere en del tid i opgaven, så vi forventer osse at kunden vil investerer lidt penge i det. Det er vores "filter" for at få useriøse kunder sorteret fra.
 
Mange har en ide om at alle vil sælge på provision, vi kan jo vende den om og spørge om der er nogle der vil lave f.eks en webshop på provision af det salg der kommer :-) 
Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg kan godt se pointen - og så alligevel ikke. En webshop er jo eksempelvis en fast ydelse, hvor man ved hvad man får og hvornår.

Hvis jeg, fx, betaler en af jeres medarbejdere 120 kroner i timen for at ringe rundt og forsøge at sælge mit produkt, så har jeg på ingen måde sikret mig at den person er kompetent. Derfor er det ikke optimalt med mindre produktet er meget simpelt eller jeg har et enormt budget.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Høegh,

Langt de fleste callcentre og lign. tilbyder en prøveperiode til en fast pris, hvor et vist antal numre ringes igennem, og begge parter kan bagefter evaluerer på perioden.
 
Det er nok den optimale løsning hvis du er i tvivl - og ikke vil risikerer alt for store udgifter uden at kende til resultatet.
 
mvh Carsten
Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Att Carsten:

Det lyder som en god idé. Ved du om disse callcentre tilbyder en form for markedssegmentering? Jeg har brug for at de ringer til en helt bestemt kundegruppe, nemlig, og det er ikke private mennesker.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps,

Jeg kørte engang en prøveperiode med et helt specifikt segment, og jeg havde endda specificeret hvor gamle virksomhederne måtte være, og hvor mange ansatte de min/max. måtte have.
 
Callcentrene bruger enten KOB eller TDC''s lister, hvor de kan lave udtræk efter en række parametre.
 
mvh Carsten
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

Kunne ikke umiddelbart se af dit første indlæg at det var telemarketing du søgte. Men igen hvis du forventer at få det til 120 kr per time så smid lige et link til hvor du finder det til den pris :-)
 
 
Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Carsten:

Det lyder rigtigt cool :)

Jacob:

Jeg søger ikke desideret telemarketing. Jeg søger en person der kan sælge for mit firma - hvordan er underordnet :) Søger under ingen omstændigheder en der riger sådan her: "Goddag, jeg ringer fra Telemarketingsfirma A/S - må jeg fortælle dig om MinVirksomheds produkt?".

Måske mere én der kan foretage målrettet salg, kender metoderne og ved hvordan det skal gøres :)

Men tak for svarene. Jeg leder videre. Forresten, hvis det skal koste mere end 120 kroner i timen at få en fyr til at lave telemarketing, så gad jeg godt vide hvor pengene havner. En typisk telemarketingsmedarbejder får vel omkring mindstelønnen.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Høegh

 
Lad os få en snak om hvad du konkret har brug for samt om jeg kan hjælpe. I sidste ende et salget det vigtige :-)
 
Du har bolden nu !!
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Høegh

 
Ja, prøv dig frem, men jeg har i hvert fald også haft meget erfaring med callcentre, som ikke kommer tæt på de opstillede kriterier. Og det er jo ikke, fordi de er dårlige mennesker, men også fordi de selvfølgelig gerne vil have ordren, og derfor måske strækker sig lidt for langt i forhold til, hvad der er realistisk. Så jeg vil anbefale dig at tage 1 uge af gangen, og kun binde dig for det. Og så sørg for at få en liste over, hvem der er blevet ringet til, og hvad resultatet har været.
For så kan du eventuelt afsætte 2 timer til selv at ringe rundt og se, hvad effekten er. Når vi har været igang noget tid, så vil mange iværksættere gerne væk fra ringeriet - og meget forståeligt. Men måske kan et par enkelte timer spare dig tusindvis af kroner, fordi du selv ved lidt mere om, hvilke succesrater du kan forvente, og hvad kundernes respons er.
 
Med de venligste hilsener
Søren Kristensen
 
www.merkurnet.dk - erhvervsnetværk
www.athenas - formidling af foredrag
 
 
Side 1 ud af 7 (61 indlæg)