Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med outsourcing af salgsopgaver

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har også noget erfaring med at benytte andre telemarketing virksomheder, desværre var de ikke de bedste i forhold til prisen.

Eks. kan 4-b.dk slet ikke anbefales.
Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
uha hvor det kribler i mine fingre når jeg som indehaver af et telemarketingbureau læser alle jeres indlæg. Det var lige før at jeg ikke kunne nå at læse dem alle igennem før jeg selv begyndte at skrive.

Umiddelbart mener jeg at vi bør skelne mellem de telemarketingbureauer der eksisterer. Det er "svindlerne" - altså dem der sælger fup-annoncer mm. og så er der de "reelle", der varetager alle former for telemarketingaktiviteter for deres kunder. Naturligvis er der forskel på kvaliteten fra de reelle bureau, men min erfaring er at der efterhånden at ryddet godt op i branchen. Der er derfor flere af vores konkurrenter som vi varmt kan anbefale.

mht til pris og løn, så kan jeg nævne at vi kun anvender fastlønnede sælgere - og den er bestemt over mindstelønnen.

Hvis man som virksomhed ønsker at anvende et telemarketingbureau og kun vil betale provision fordi man ikke har tillid til bureauet eller ikke ved hvor gode bureauet er - eller om de overhovedet laver noget, så syntes jeg slet ikke man skal samarbejde med det bureau. Man skal finde et bureau, hvor man har en god mavefornemmelse. Stil som krav at man må møde phonerne. Se hvordan de arbejder. Stil krav om at du som kunde må være med "når skibet sættes i søen" sig at du godt vil lytte med den første time. Det mener jeg at et professionelt bureau bør kunne efterleve.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tidligere haft kontakt med www.pb-marketing.com og der må jeg erkende, at de skuffede med deres måde at servicere folk på.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/26/2006 6:46:58 PM Forfatter: bacardil Jeg har tidligere haft kontakt med www.pb-marketing.com og der må jeg erkende, at de skuffede med deres måde at servicere folk på.


Det bliver du sgu lige nødt til at uddybe Sådan en bemærkning skal helst ikke stå alene...

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kontaktet pb-marketing.com for, at finde en samarbejdspartner omkring salg af vores produkter.

Vi fortalte hvad vi søgte, de viste altså hvad vores virksomhed forhandlede, således at de allerede nu kunne sige fra.

Vi aftalte et møde med dem omkring samarbejdet mellem vores virksomhed og pb-marketing.com, hvor vi kunne snakke mere omkring hvordan det hele skulle starte og komme i gang.

Vi kom op til pb-marketing.com, der snakket vi lidt om det og så deres folk, det var dog svært at danne dig et indtryk af deres kvalitet, men det er heller ikke det jeg er utilfreds med.

Vi aftalte at han skulle sende en mail med forslag til at komme i gang, den modtog vi, der ville han gerne tilbyde at sælge vores produkter også stod v i for alt teknik bag. Det er da dejligt at han syntes at vi virkede så seriøse og gode, at han ville indtræde i virksomheden, men det var ikke det vi søgte.

Da vi afslog dette, så kom det frem, at de enten selv var i gang med at starte eller ville starte en konkurrende virksomhed til vores, de ville eller havde altså i tankerne at starte en virksomhed som vores. De inviteret os op for at snakke om virksomheden uden først at sige, at de selv ville starte en konkurrende virksomhed før efter at mødet var afsluttet.

De have åbenbart slet ikke i sinde at sælge vores produkter, for vi fik ikke noget tilbud på salg, da vi ikke ville lade dem komme med ind i virksomheden så var de ikke interesseret, da de selv ville i gang med at lave en virksomhed som vores.

Jeg skal erkende, at jeg var skuffet over den måde de håndteret denne sag på. Derfor kan jeg kun advarer andre om at passe på dem.

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kan jeg se mit firmanavn er i debatten, hvilket jo er alletiders. Desværre får jeg lidt dårlig omtale, hvilket naturligvis ægrer mig en anelse.
 
Jeg er helt ny på amino, men læste kort "reglerne" for deltagelse, hvor der stod at "mudderkastning" ikke var tilladt. Jeg vil nu derfor være meget varsom og blot kommentere det tidligere indlæg - jeg bliver jo trods alt nød til at "forsvare" mig.
 
Jeg kan godt huske episoden. Det meste foregik som beskrevet. Der er bare en enkelt detalje, som er udeladt. Den ydelse vi skulle sælge var en callcenter-ydelse. Det vil sige et call-center henvender sig til et andet call-center for at få afsat deres call-center ydelse.
 
Så jeg mener egentlig vi hele vejen igennem spillede med meget åbne kort. 
 
Nå men som skrevet ovenfor, så skal vi jo altså ikke have noget mudderkastning. Derfor bør vi - du og jeg - også stoppe denne debat her. Nu har du generelt skrevet at du ikke har tillid til PB Marketing, hvilket jo er helt ok i henhold til reglerne og jeg har "forsvaret" mig selv. Den konkrete sag bør vi nok holde uden fro dette forum.
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi henvender os til et callcenter, men det vi tilbyder er telefonpasning. Altså om du ser det på den ene eller anden måde, så tilbyder i salg vi tilbyder indgående opkald. Altså er det to forskellige forretningsområder.

Vi har senere snakket med nogle andre både gode og mindre gode, disse tilbød ikke indgående opkald, men kun udgående, derfor var det ikke noget problem.
 
Du er god til, at få det til, at se ud som om, at fejlen ligger hos os. Men har du skrevet til mig før vi tog mødet, at I tilbød eller ville tilbyde dette som vi lavet? Du er velkommen til at sende mig en privat PB hvis du mener du har gjort det.
Fra København
Tilmeldt 20. Oct 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 
Jeg tillader mig lige at blande mig i jeres lille krig.   Et telemarketingbureau skal vel bedømmes på om de fx kan booke møder eller ej. Selvfølgelig skal bureauet også have en god forretningsmoral - og det forekommer mig bestemt at være tilfældet med PB Marketing. Jeres diskussion er påstand mod påstand, men ingen herinde har en kinamands chance for at vurdere, hvem af jer, der har ret. Det efterlader umiddelbart PB Marketing i en lidt skidt situation, hvilket jeg ikke synes er fair, jeres indlæg taget i betragtning. Prøv lige at nærlæse Peter Bjarnarssons indlæg. Han kommer med gode råd til, hvad man skal vælge telemarketingbureau ud fra - og han skriver til og med, at der er flere af hans konkurrenter som han godt kan anbefale. Det kalder jeg seriøst og sportsmanship.
 
DBH
Uffe
 
 
 
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan kun sige at jeg har positive erfaringer med at outsource møde booking..

Jeg havde valgt hvilket kunder der skulle tages kontakt til og så kontaktede jeg malene ved http://www.mdmarketing.dk/. Hun tager sig af mange nystartede virksomheder som møde booker, lead genering og hun er god til at sparre på ens reklame..

Men hendes priser er så heller ikke i den billige ende, men hvad kan jeg sige.. det koster penge at tjene dem.

men bare for lige a give et hurtigt eksempel gav mine første ordre ved hende omkring møde booking på 70-80% af kontakterne, og af dem fik jeg ca 90% i hus.

Kender mange der bruger hende og man sparre tid som kan bruges på ens kunder, møder samt opfølgning på eksisterende kunder.

Ellers hvis i er helt grønne i det så laver Helle fra vaekstkompagniet.dk også et helt opstarts pakke til iværksættere for et beløb som er i den billige ende.. evt. tjek det på hendes hjemmeside..
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Det er ubehageligt at blive udsat for offentligt spe, når alle ved, at der altid skal to til en konflikt. Jeg har aldrig selv brugt et telemarketingsbureau, men jeg kender mange, der gør, og flere, som har samarbejdet med PB Marketing gennem lang tid og med stor tilfredshed.
 
I Inloco Regnskab har vi også mest tilfredse kunder. Men for 1% eller måske mindre sker der det meget uheldige, at kemien slet ikke passer: Selvom der er rigtig god vilje fra begge sider, kan det ikke fungere. Det oplever de fleste firmaer nok på et tidspunkt.
 
Det er rigtig ubehageligt, og for mit vedkommende har det taget noget tid at lære kunsten at sige fra: Altså at sige til en kunde, at vi mener, de er bedre tjent med at finde en anden. Vi har fundet løsningen ved at vi samarbejder med en håndfuld eksterne bogholdere, som vi ikke har nogle bindinger til, og hvor der ikke er provision eller lignende blandet ind. Det betyder, at vi kan henvise til nogle andre, som også kender de pågældende programmer osv., så kunden får en løsning, selvom Inloco ikke er en del af den.
 
Mange hilsner
 
Side 2 ud af 7 (61 indlæg)