Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med outsourcing af salgsopgaver

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Der er skam ingen krig her. Sagen er ude af verden, men jeg vil aldrig komme til, at kunne anbefale det firma. Dog har jeg også tidligere sagt at det er deres service og ikke resultater jeg snakker om.
 
Jeg kender ikke til deres resultater, men for at andre ikke skal ende i samme situtation, for kan det ske for os, så kan det også ske for andre. Så nævnte jeg det herinde.
 
Det kan folk så mene om hvad de vil :)
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er da ked af, at du ikke kan anbefale 4B som telemarketingvirksomhed. Måske, du skylder, at beskrive hvad opgaven gik ud på. Der jo forskellige grader af telemarketing opgaver. Og nogle er sværere, at løse end andre, det indrømmer jeg gerne. Men en ting er sikkert herfra. Vi stikker ikke blår i øjnene på vores kunder, så de sidder med falske forhåbninger om resultatet af opgaven. Vi forsøger derimod, at være meget realistiske i hvilke forventninger kunden kan have til os.
Vi har trods alt eksisteret i tre år. Med indtil flere tilfredse kunder, referencer opgives gerne ved telefonisk henvendelse. Og vi hører ikke til de, af en anden Amino omtalte telemarketingvirksomhder, der sælger fup annonver etc.. Denne type virksomhed spænder også ben for vores virke.
Mvh
Dennis
 
 
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/8/2006 3:56:14 PM Forfatter: bacardil

Vi har også noget erfaring med at benytte andre telemarketing virksomheder, desværre var de ikke de bedste i forhold til prisen.

Eks. kan 4-b.dk slet ikke anbefales.

Nu er det vel en udtalelse der bliver understøttet ? Ellers kan man vel betragte dig som en konkurrent der bare nedgør andre....
 
Jeg har tidligere skrevet om virkelig gode erfaringer med telemarketing, og vi har siden december brugt 4-B. De har fundet den rigtige mand til at ringe, og han følger op med os når kunderne stiller nogle spørgmål han ikke kan svare på. Dvs. han får større og større viden omkring os og vores produkt.
Jeg tror ikke på at der findes mange "dårlige" telemarketing firmaer - fordi de kan kun overleve hvis de booker møder, og kun sålænge det er gode møder der bookes!
Vi har kun haft ét problem med 4-B, og det var mængden af møder. Jeg er på landevejen stort set alle dage. I marts kørte jeg f.eks. 5000km. Møder der udelukkende var booket af 4-B. Kun 2 af disse er "tabt".
Jeg har netop udvidet samarbejdet med 4-B således at de hjælper med at starte en "Sjællands afdeling" op.
Desuden håndterer de også opfølgning på eksisterende kunder som vi gerne vil have i hus.
Og alt dette for under 1/3 af prisen for en medarbejder.....
 
Til de folk der overvejer ikke at bruge telemarketing - kan i selv sparke døren ind igennem telefonen ? Jeg har den største respekt for disse folk, og deres evner til at sælge igennem telefonen, uden at blive for grove....
 
Blot mine 2 cents sendetid
 - René R. Nygaard
   ceo.
   Kører dine server optimalt ?
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej,

Det var dog utroligt :)

Hvis jeg som kunde oplever at en virksomhed ikke kan lave det antal salg, der gør at det hele kan løbe rundt, så vil jeg ikke betragte dem som gode.

 

Man bør som telemarketing virksomhed vide om det produkt man er sat til at sælge, vil kunne sælge så det bare løber rundt. En ting er om der er overskud, men bruger man små 7000 kroner på telemarketing, så skal de i det mindste ind igen. Så har man ”kun” tabt avancen.


Jeg har haft det pågældende firma til, at lave salg for os, det kan godt være, at de laver møder til jer andre, men de var hyret af os til at lave salg. Det var de klar over og der blev ikke lavet nogen der kunne bruges til noget. Altså var de små 7000 kroner intet værd, der kom ikke engang 1 krone tilbage i den anden ende, derfor var det for mig en RIGTIG dårlig oplevelse.

 

Jeg er glad på dine vegne for, at I får lavet så mange møder, at I ikke kan følge med, det lyder måske lidt vildt. Men når du siger det, så er det sikkert korrekt.

Men jeg kan ikke forstå hvorfor, at folk ikke må høre om de negative ting? Det er fint med de positive, men når man som os oplever en virksomhed der intet sælger for os, så skal man da havde lov til at give det videre til andre.

 

Jeg er egentlig ikke interesseret i, at andre skal basere deres valg på min dårlige oplevelse, omvendt skal de heller ikke basere den på din positive, for det er vist mere undtagelsen end reglen at der bookes så man ikke kan følge med som du beskriver det - Men de skal basere deres valg ud fra hvad de ser af gode og dårlige resultater og derfor se om det er pengene værd.

 

Det kan godt være, at de små 7000 kroner ikke er mange penge for jeres eller vores virksomhed, men der findes sikkert andre hvor de penge er ret kritiske hvis de bruges for mange gange uden, at komme igen.

 

Jeg mener bestemt ikke at det var de små 7000 kroner værd. Set i bakspejlet, så ville jeg ikke have gjort det samme.

 

Om du tror på min oplevelse er så din sag, jeg skal som sådan ikke gøre noget for at bevise det.

Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/1/2006 3:28:40 PM Forfatter: bacardil  

Det var dog utroligt :) Hvis jeg som kunde oplever at en virksomhed ikke kan lave det antal salg, der gør at det hele kan løbe rundt, så vil jeg ikke betragte dem som gode.

Jeg har haft det pågældende firma til, at lave salg for os, det kan godt være, at de laver møder til jer andre, men de var hyret af os til at lave salg. Det var de klar over og der blev ikke lavet nogen der kunne bruges til noget. Altså var de små 7000 kroner intet værd, der kom ikke engang 1 krone tilbage i den anden ende, derfor var det for mig en RIGTIG dårlig oplevelse.

Om du tror på min oplevelse er så din sag, jeg skal som sådan ikke gøre noget for at bevise det.

Blot en uddybning - naturligvis tror jeg på de personer der skriver indlæg, men et indlæg der blot lyder "dem kan jeg ikke anbefale", det finder jeg ikke just informativt.
Den beskrivelse du er kommet med her, er derfor noget bedre. Det kunne dog være interessant at høre hvilken branche ? Hvilket produkt du sælger osv. ?
 
Tak for uddybningen!
 - René R. Nygaard
   Overvågning og sikring af optimal drift!
Tilmeldt 7. Jul 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor booker I dog ikke møderne selv i stedet - har i flere tråde omkring telemarketing skrevet dette nu.

 

Det er fra Telemarketingbureauernes side retfærdigt at de har en timeløn eller lignende. Problemet er blot at man ikke er garanteret resultater. Med andre ord, du kan få lov til at betale for ingenting.

 

Derfor: brug en dag om ugen på selv at booke møder, og afhold dem i løbet af ugen. Dét er den bedste investering du kan gøre. Jeg har tidligere læst om Amino''er der har betalt 17-18.000 for at få ringet 200 emner igennem! Helt vanvittigt! Det samme er det at betale 400-500 kroner for et møde, når man selv kan booke 5-10 møder per dag, med lidt seriøs ringning. Det er altså en ret god dagsløn du kan få for selv at gøre det.

 

Det er måske sjovest at afholde møderne, men det er altså for dyrt ikke selv at booke dem!

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu så jeg også du skrev nøjagtig det samme inde på indlægget om mødebooker...

Groft sagt er der i din verden ingen opgaver man skal betale sig til, fordi man kan gøre det hele selv... Samtidig siger du, at man ikke skal benytte sig af nogle af de andre iværksætteres kompetencer, fordi alt kan laves selv...

Mødebooking og telemarketing salg er altså ikke let for alle. Det er for mange en "videnskab", ligesom kodning af et website, søgemaskineoptimering, analyser, bogføring... Man kan ikke være god til det hele!

Vi er herinde for at hjælpe hinanden med de ting vi ikke kan finde ud af... Du har skrevet tidligere, at det er utroligt let at gøre det selv, hvis man gør det på den rigtige måde... Sådan er det med alt i denne verden... Men ikke alle kan alt

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 7. Jul 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Marcel.

 

Du drager nogle underlige konklusioner. Selvfølgelig er der nogle ting man kan blive nødt til at betale sig fra. Dog mener jeg også at man må forsøge at gøre alle meget omkostningstunge ting selv. Der er ekstremt mange selvstændige/iværksættere der må dreje nøglen om, fordi man ikke er god nok til at holde igen med de omkostninger man måske ikke havde behøvet at belaste virksomheden med.

 

Om man skal benytte sig af nogle af de andre iværksætteres tjenester/kompetencer har jeg ikke nogen holdning til. Man skal jo ikke bruge andres tjenester blot for at hjælpe dem. Det gælder om at få en virksomhed igang, og skabe en holdbar virksomhed. Det er jo ikke en velgørenhedsorganisation.

 

Når jeg ser beløb som nogle iværksættere har betalt på 18.000 kroner for at ringe 200 emner igennem, så må jeg altså give min mening til kende - det er bondefangeri ud over alle grænser. Og alle iværksættere der tilbyder andre iværksættere ydelser til disse priser burde skamme sig! Som jeg tidligere har skrevet kan en rutineret mødebooker gøre dette på 1-2 dage, og det er altså en meget meget høj timeløn at kræve fra sine med-iværksættere - er du ikke enig i det?

 

Selvfølgelig er der nogle der vil have svært ved at få booket møder, men helt ærligt, så tror jeg hellere de skulle investere de 18.000 + lidt ekstra i løn til en god salgschef, der kan finde ud af at sælge. For kan man ikke booke møder, så kan man sjældent finde ud af at sælge på møder. Måske skulle man så hellere finde ud af hvilke kompetencer man så egentlig har. Vi må ikke glemme at salget er altafgørende for de fleste virksomheder, og det er ofte det manglende salg der får de fleste iværksættere til at dreje nøglen om, fordi de enten tror salget kommer af sig selv, eller ikke selv har de fornødne kompetencer i den retning.

 

Ja, vi er herinde for at hjælpe hinanden, men vi hjælper bestemt ikke hinanden ved at tilbyde ekstremt overchargede ydelser! Det er nærmere en hjælp til at få lukket andre iværksættere! Sorry, men sådan ser jeg på det!

 

Thomas

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Underlige konklusioner? Det er facts, jeg svinger over disken, mester :)



ALLE iværksættere kan stå for ALLE deres opgaver i huset... Men kvaliteten af alle disse opgaver falmer, hvis man koncentrerer sig om for meget. Sorry, men det er sådan jeg har det...



Én ting vil jeg give dig ret i. Har iværksætteren forsøgt sig, og det er endt ud rimeligt fornuftigt, synes jeg de skal fortsætte ad den sti... Men hvis salg eller mødebooking bare ikke er deres kop te, synes jeg de skal være velkomne til at benytte sig af de services der nu engang eksisterer på markedet... Og er folk villige til at betale den pris må det være fordi de har forsøgt sig, og ikke kan finde ud af det... Benytter de sig fortsat af servicen, må der være noget om det...



Misforstå mig ikke. Jeg er her også for at rådgive iværksættere, men telemarketing er da den mest simple del, af alle de ting der kan diskuteres herinde... Derfor tror jeg også de har forsøgt sig. Derudover KAN iværksætterne jo også sætte sig til at gøre det, de nu engang har stiftet forretning for, og gøre sig bedre inden for området...

 

TILFØJET: Én ting jeg iøvrigt altid har lært er: "Tænk ikke på hvad andre tjener på det, men tænk på hvad du får ud af det"



/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Er enig med Marcel, men jeg forstår bare ikke hvorfor i snakker om hvad man kan og ikke kan.

Jeg er iværksætter på et område jeg brænder for, og det er en af grundende til jeg er iværksætter. Jeg ville LANGT hellere bruge alle ugens dage på det jeg brænder for end at skulle sætte 1-2 dage af til salg.

 

Derfor betaler jeg gerne et mødebooker firma til at tage sig af den opgave, og jeg er sådan set ligeglad med om de tjener 2000 i timen, så længe det kan betale sig for mig, som Marcel også siger.

 

At nogle herinde så tilbyder nogle sindsyge priser er jo en anden side af sagen, dem kan man jo gladeligt takke nej til og finde nogle der er langt billigere, og måske lige så effektive.

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)