Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med outsourcing af salgsopgaver

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 7. Jul 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
haha ja, overdrivelse fremmer vel forståelsen:-)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
*LOL*

Hehe... Good call. Den havde jeg ikke set! Hvem der bare var så dygtig som ham

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
>> Ja, ok det ved du åbenbart alt om. Hvad erdefinitionen af et "reklamebureau" så:-)) ? Et firma der arbejder medsøgemaskineoptimering og CMS?

Det er da næsten for meget af det gode - vi har åbenbart her en ekspert i  fagsproglige finesser indenfor  markedsføring, mødebooking og tilmed bliver der talt om ordenes betydning og så stiller manden blot et spørgsmål om hvad definitionen er på  et "reklamebureau" og forsøger at lyde som om han ved mere om markedsføring end Marcel.

Skuffende - du burde lære lidt fra dig af din store, store viden i stedet .
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor er det hyggeligt at komme hjem fra stranden og se en lille højrøvet skid føre sig frem og fortælle om hvordan han har arbejdet med store natinale medier siden han var 13 år...

Nå det var lige min omgang opkast...


Til sagen, først starter du med at sige mødebooking=bondefangeri, og at man ligeså godt kan lave det selv... Så fortæller du mig at det er fint hvis jeg har råd til at betale 2000 kroner pr. møde? hvor får du dette tal fra? Jeg kender rigtig mange mødebookere der tager langt mindre for et møde, og ærlig talt ville jeg være møghamrende ligeglad om jeg betalte 2000 pr møde, også selvom jeg var fattig, hvis hver møde indbragte 100.000...

 

Set med mine øjne griber du sagen fuldstændig forkert an, det er helt iorden at advare mod nogle i branchen der måske tager en lidt for høj pris i forhold til hvad de laver, men det har intet med hele branchen at gøre, og rigtig mange virksomheder tjener tusindvis af penge på at bruge mødebookere, også iværksættere.

De fleste der bruger mødebookere tjener rent faktiske pengene hjem, og hvorfor skulle man så ofre sin i forvejen kostbare tid på at ringe rundt og lave kedeligt salgsarbejde, når det nu ikke er det man brænder for.

Kan i nu alle sove godt :)

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :
 Wow sikke en gang tale om salg og markedsføring / mødebooking.
Jeg har ingen problemer  med selv at sælge mine produkter, men jeg har en begrænset tid til rådighed, som alle iværksættere eller selvstændige sikkert kender til - specielt os med børn. :-)

Jeg har derfor gennem længere tid søgt sælgere med større eller mindre held, og vil nu arbejde med både en ny sælger og et mødebookningsbureau. Hvorfor? Fordi jeg gerne vil have min virksomhed til at at vokse yderligere, og derfor prøver jeg begge ting. Jeg kan ikke selv nå mere, da jeg udover at sælge, skal planlægge, styre og lede min virksomhed. Så derfor er der kun tilbage at hyre flere folk indenfor salg, da det er første skridt i en udvidelse, næste skridt bliver så de folk der skal være med til at lave produkterne, og så starter vi forfra igen :-) Det er vist ganske normalt i en virksomhed.

Så kunne jeg vælge ensidigt at satse på egne sælgere, men ind i mellem er det ikke til at håndtere, da de kræver tid. Ind i mellem skal der skiftes ud, og det tager tid. (TID - TID - TID)..
 

Derfor tager jeg et mødebooker berau ind, som en yderligere del, fordi jeg håber de kan være med til at få nogle flere kontakter, som jeg eller en sælger kan lukke ordrerne på. Samtidig kan jeg selv skrue op og ned for tempoet, så jeg kan følge med.

Så selv om jeg er en dygtig sælger :-) (Jeg kan leve af det, sammen med flere ansatte), så vil jeg gerne videre og det kræver flere hænder.

Jeg kan godt forstå, at der er iværksættere der har en god ide, men måske har vanskeligt ved at afsætte den - eller produkterne der kommer af ideen. Her ser jeg ikke noget galt i at prøve med bureauer. Betalingen for det er - som med alt andet - et spørgsmål om man føler man får det man forventer.

Men med et bureau som med en ansat, skal man have defineret sine mål konkret, inden man kan se om resultatet er på plads.

Jeg har eksempelvis følgende forventninger til mine sælgere:

1) Resultater, hvis ikke de er der i det omfang, jeg forventer = xx kroner per måned, så er de ikke gode nok. Ny sælger. (Jeg giver dem ca. 3 uger til at bevise at de kan, og kigger på antallet af opkald, samt hvor mange opgaver der kommer i hus).


 og til bureauerne :


1) Resultater, hvis ikke de er der i det omgang, jeg forventer = xx kroner per måned. Nyt bureau. Her kigger jeg på de møder der kommer igennem, og hvor mange af disse vi kan lukke. Har en aftale om at jeg kan opsige kontrakten med dags varsel, hvis ikke det virker.
 

Der kan skrives meget om salg, og det er både en sag for ens temperament, og hvilke produkter der skal afsættes. Min tale tid er vist brugt :-) .


 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes det er et passende tidspunkt i debatten at bringe et lile citat, fra en fantastisk sang af Røde Mor (skrevet af Jesper Jensen). Og ja, jeg ER en gammel hippie

"Jeg står op om morg''nen, og går hen på mit job. Jeg laver noget og jeg får min løn. Men det jeg laver er mer'' værd end det jeg får. [Og så er det moralen kommer ...] Hvordan ku'' nogen men''sker ellers bli'' rige ud''n at lave noget?"

Pointen er, at hvis du satsr på at lave alting selv, kommer du aldrig til at tjene mere end dine egne timer kan indbringe. Hvis du vil tjene rigtig mange penge, må du have andre mennesker i gang, som du så tjener på. Lars Larsen var sgu aldrig blevet så rig, hvis han fortsat selv stod for alle salg og ekspeditioner :)







Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er nemlig helt rigtigt.:-) 

Jeg har en anden lille en...

 

Tillid er godt, kontrol er bedre og razzia er bedst.....

 

Tro mig, det holder.. Selv om man skal være varsom med det. Det kan være svært at være engageret iværksætter og så opdage et ens medarbejdere ikke er lige så motiveret som en selv :-) Så frem med den bløde chef, der løfter dyner :-) 

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg driver som bekendt selv et telemarketingbureau - PB Marketing ApS - www.pb-marketing.com



Efter at have læst jeres indlæg har jeg flere kommentarer:



Vi løser flere opgaver, hvor prisen er omkring 2.000 kr. pr. møde. Men
så booker man heller ikke 5-10 møder om dagen. Men måske 1-2 møder om
dagen. Vores timepris for mødebooking er 400 kr. pr. time. En opgave
med 200 emner vil vi tage omkring kr. 16.000 for incl opstart.



De fleste af vores kunder kan selv gennemføre telemarketing, men har
valgt at bruge deres tid på andre mere givtige opgaver. Vi arbejder
bl.a for en række revisorer. Jeg kender ikke deres timepriser, men mon
ikke de ligger omkring 1500 pr. time. Hvis revisoren, så betaler mig
2000 pr. møde og vi booker 1 møde om dagen, så er det vel stadigvæk en
god forretning for revisoren. Ja han kunne da spare 2000 kr. ved selv
at booke mødet, men ville så ikke kunne udfakturere 8x1500 kr.



Enkelte af vores kunder kan bare ikke selv lide at ringe ud, så derfor fravælger de denne type opgave.



Som bureau tilbyder vi nu ikke længere "pris pr. møde", men kun
timepris og emnepris. I den forbindelse har jeg læst at mange skriver
at der ikke er nogen garanti - "man ved ikke hvad man får". Hvis man
betaler vores bureau 16000 kr. for at gennemringe 200 emner, så ved man
da lige præcis hvad man får - nemlig en seriøs bearbejdning af 200
potentielle kundeemner. Hvor mange møder eller salg der kommer ud af
det kan vi ikke garantere.



Men man får heller aldrig et reklamebureau til at give en garanti på en
direct mail. Lad os bare antage at det koster 16000 kr. at lave en
direct mail. Hvilken garanti får man her. Ja man er sikker på at man
får 1000 stk. direct mails i A4 (eller hvad man nu har bestillt) Men
bureauet garanterer ikke at der kommer 25 møder ud af det, når den
afsendes. Man får heller ikke garanti for en annonce i avisen eller
hvis man køber et nyt website. Det man betaler for er altså
arbejdstimer. Jeg syntes derfor at det er interessant at mange
forlanger garanti hos lige netop telemarketingbureauer og ikke alle
andre steder. Men det skyldes jo desværre nok at der desværre fortsat
findes enkelte brodne kar i branchen.



Som jeg har skrevet tidligere er der dog efterhånden ryddet godt op i
branchen og vi kan udover at anbefale os selv naturligvis anbefale
flere af vores konkurrenter.
















Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Problemet med salg er, at det er meget målbart.

 

Du kan med en sælger / telemarketing bureau hurtigt måle på resultaterne om der kommer noget ud af det.

 

Med en programmør eller designer er det mindre målbart.

 

Det giver derfor altid en snak om provision. Jeg tror, at det er de færreste der tænker at en revisor, bogholder eller programmør skal have provision, hvis man når en deadline. Hvor i mod med salg er det nemt at sige, omsætter du for xx kroner i denne uge, så får du yy i bonus. Det er lidt svært at sige; Indtaster du 700 linier i kassekladen, så er der yy i bonus. Det samme med programmøren. Vi ved godt, at tager du 2 bogholdere, 2 programmører eller ligende og sætter dem 7,5 time foran skærmen, så kan der være meget stor forskel på hvad der kommer ud.

 

På sælger siden er det samme resultat. 2 sælgere i 7,5 time giver forskellige resultater. Men det er nemt at måle om der er et antal ordrebekræftelser. Du kan også se om kassekladen stemmer, eller programmeringen er ok, men det kræver en anden faglig indsigt. 2 programmører kan sagtens komme med det samme antal kodelinier, eller en løsning på et problem, hvor resultatet er tilfredsstillende. Men vi kan alle uden salgserfaring se om en sælger har solgt eller ikke solgt - målt på ordrebekræftelser - men det skal igen stilles op i mod at den ene sælger sidder med 10 kontakter og kommer igennem med 5 af disse, og den anden skal måske igennem 100 for at komme igennem med 5 på samme produkt. Der er ingen tvivl om at den der skal bruge 100 for at nå 5, hurtigere brænder ud og er en større omkostning.

 

Fordelen ved et bureau frem for en "egen" ansat, er at bureauet som regel har flere mennesker, som de kan fordele opgaverne på, og ved hvem der er bedst inden for de forskellige felter. Nogle kan sælge alt, andre kan kun sælge IT eller Autodele. Lederen af bureauet kan så fordele opgaverne på de bedste egnet..

 

Hvor man som virksomhed skal igennem en større process for at finde en egnet person, og hvis det glipper, så er det forfra begynd, med tabt omsætning og mistede arbejdsindsats.

 

En af de ting jeg er begyndt meget på, er at tjekke referencer. Både hos bureauer og hos eventuelle ansatte. Men en ting jeg lærte i forsvaret er:

 

En bedømmelse - siger lige meget om den der evalueres, som den der evaluerer. Vi er alle subjektive, når vi har et samarbejde.

 

Lige nu er jeg - inspireret af en ande tråd her på amino - godt i gang med at vurdere vores nuværende kundegruppe og vores produkt sortiment, for at se hvorfor vores kunder har valgt os. Når det er på plads, kan jeg bedre finde nye egnet emner til vores kundedatabase, som en sælger / et bureau kan arbejde videre med.

 

Netop på dette område, tror jeg mange går galt i byen.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Lytter lige med på denne tråd.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)