Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ordner jeg dog det økonomiske? Sideindtægt

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Jeg er en ung uddannet mand som tjener mine penge som slave i det offentlige (pædagog), og det er nu også ganske hyggeligt. Men i min fritid der leger jeg med affiliate markedesføring, især via google adwords. Jeg har en indtjening via det her, som nok ender under 50000 i år. Hvordan skal jeg få det angivet til skat? Har ingen forstand på selvangivelser ect.

Jeg har oprettet en ekstra konto i banken, og overfører alt min affiliate indkomst til den konto. Og fra den konto hæver jeg også til at betale mine reklamer. Er det muligt bare at have den konto som en slags opsparing, og så når jeg skal lave selvangivelse, så vil jeg kunne se på min konto hvor meget jeg har tjent, og så angive det på selvangivelsen som b indkomst? Og så på en eller anden måde trække mine udgifter fra? Eller skal man være registreret som firma for at kunne det? Og så kan jeg betale et evt skattesmæk via min affiliate bank konto?

Arg håber ikke i er for forvirret over det jeg skriver, for det er jeg selv :) Håber nogle kan hjælpe!

Mange tak

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal opgive dit nettoesultat på selvangivelsen, og der skal foreligge et regnskab.

Du har ikke brug for CVR.nr. nu som jeg ser det.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, mange tak for dit svar.

Det regnskab jeg skal have i min selvangivelse, skal jeg bare lave en simpel oversigt over indtægter og udgifter? Eller skal jeg fremvise kvitteringer?  

Jeg har aldrig i mit liv kigget på min selvangivelse, hvilket selvfølgeligt er lidt dumt, men det er virkelig et område hvor jeg er på bar bund.

Igen

Tak

 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

"verdens rigeste mand" tager sig ikke af den slags.. Big Smile

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

vi har også et firma ved siden af som ikke giver over 50000kr, det vi skulle gøre, sagde vores revisor, var at skrive alle indtægter ned ( gør det i et regneark, så kan du få den til at trække fra og lægge til automatisk), nå ! men læg indtægterne ind og udgifterne ind træk den ene fra den andet, og du får enten et positivt eller negativ resultat, det opgver du som over/eller underskud af virksomhed, læg alle dine billag ind i et ringbind for det år samt udskrifter fra bank og kunder og gem det, så har du i hvert fald ikke gjort noget dumt, sådan gjorde vi, så ringede vi vores negative resultat ind til revisoren

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal vi ikke bare sige at mit brugernavn er en ambition, ikke en realitet :)

Men det virker nu meget simpelt og forståeligt det med regnskabet, hvor langt kan jeg gå med at trække ting fra i udgift? Jeg har f.eks. købt ny bærbar iår, som primært bliver brugt til mine forretninger, kan den trækkes fra?

Takker

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja..du skal gemme kvitteringer, og kunne fremvisse disse, om nødvendigt.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
du kan trække alt det fra, der er med til at sikre firmaets fortsatte indkomst og ekspantion. altså hvis du er læge kan du ikke trække en græsslåmaskine fra, det kan en gartner med han kan ikke trække engangsprøjter fra,  ved ikke om du forstår hvad jeg mener, en pc kan faktisk ALLE trække fra da vi alle bruger den til regnskab, skrive breve, kundeoplysninger, fakturering, o.s.v , kontor bord og stol . lambe skrive redskaber skuffer hylder konvolutter,  m/m kan også trækkes som kontorudgifter, det kan alle.
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej... Igen igen tak.

Det er ved at blive forståeligt, og egenligt noget mere simpelt end jeg gik og frygtede.  

Så det gør intet at jeg ikke er momsregistreret eller ikke har et firma, hvis jeg har tjent nogle penge via IT, som B indkomst, så kan jeg også som privatperson trække min nye computer fra? Bare lige for at skære det ud i pap!

Det var lige sidste ting, så skal jeg nok give jer en pause :)

 

 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

ja det vil jeg tro, I vores tilfælde ER vi godt nok med moms nr. men det er af en anden årsag, måske ham revisoren lige kan svare 100% på det

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)