Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps til trading

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og undskyld hvis der allerede er et indlaeg om dette, har dog ikke kunnet finde noget selv.

Jeg overvejer om et Aps ville vaere en god ide, mht. trading af aktier. Idet kurtage, renter mm. kan traekkes fra (er dog ikke helt sikker paa om f.eks. jeg kan begrunde at arbejdsvaerelse, kan dette traekkes fra hvis jeg angiver arbejdstiden til at vaere 7-8 timer dagligt?). Jeg regnede lidt paa det, og gaar ud fra at med renter, kurtage, lon og evt. udbytte fra Aps, skulle der gerne komme 0 % skat til selve Aps. Ville dette kunne gores? Er der smartere maader at goere dette paa, og ville det have nogen indflydelse at oprette et holding selskab?

Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

glemte lige et spoergsmaal...det indskud der er kan det vaere i form af aktier, og hvis dette er belaant? f.eks. vaerdi 150.000 dk, laan 75.000 dk, er det saa kun 75.000 dk der er tale om eller 150.000dk?

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo tale om aktiver for 150.000, men du hæfter jo så personligt for gælden (de 75K) og du skal derfor altid sørge for at selskabet ikke taber mere end 40% af egenkapitalen, da det ellers ikke opfylder kapitalkravene. 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 02:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt dine bevæggrunde. Fradragsmæssigt er det jo det samme om du driver det i et ApS eller som personlige aktieinvesteringer. Uanset hvad du angiver arbejdstiden til og hvad den reelt set er kan du næppe begrunde at arbejdsværelse, da det du laver er alm. porteføljepleje, uden egentlig aktivitet.  Det er også underordnet om du har et holdingselskab (som for mig at se er formålsløst i forhold til den aktivitet du vil drive)

Eneste fordel ved at lave et selskab er at selskabet er skattefri af avancer på aktier ejet i mere end 3 år, men det er også en temmelig lang tidshorisont når vi taler aktieinvesteringer.  Uanset om selskabet er skattefri af avancen eller vi taler 0 skat i selskabet så må man jo ikke glemme den skat der hviler på anparterne i selskabet eller på det udbytte som trækkes ud

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg ved godt der er 28 % på udbytte, men det er da trods alt mindre end de nogle af 45 %. Desuden, kan jeg udbetale løn, lige nok til at dække personfradraget...

Jeg har ellers forstået at renter ikke er fradragsberettiget mht. aktieskat. Jeg havde også nogle andre ting i tankerne, evt. lidt små-import fra østen...derfor holding, men måske er dette overkill?

Ved du om 3 års grænsen gælder fra købsdato, eller fra den dato aktierne evt. er kommet ind i selskabet? F.eks. købt i 2007 og aps først oprettes 2008-9, hvornår gælder de 3 år så fra?

tak for svarene

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du taler om de 28% skal du jo holde dig for øje at der også er betalt 25% selskabsskat. Dvs. vi taler om en samlet beskatning på 46% (28% af 75%) . 3 års gærnsen gælder fra selskabets købsdato. Dvs. 2008/09  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jo, men det er derfor jeg naevnte at med fradrag var maalet at kunne komme ned paa 0 % selskabskat, derfor kun personfradrag + evt. aktieskat.

Idet baade loen, udbytte, renter, kurtage evt. internet + tlf. og el kan traekkes fra???

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men der er jo ikke noget ved at komme ned på en selskabsskat på 0 hvis prisen er at du skal betale 60% i skat af din lønindtægt fordi du ikke kan klare dig for en løn svarende til topskattegrænsen. Så er det udbyttet bliver interessant. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstod ikke helt det med de 60 %

Udbytte vil for det meste være "billigere", specielt hvis der er flere ejere...

Ved du noget om lagerbeskatning? Hvilke regler gælder der? Og hvad betyder det for et selskab hvis det bliver regnet for nærignsdrivende eller ej mht. aktiehandel

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor mener du udbytte bliver billigere end løn. Det afhænger da helt af modtagerens øvrige indkomstforhold. Antallet af ejere kan jeg ikke se har nogen betydning i den sammenhæng. 

Hvis et selskab anses næringsdrivende sker beskatningen af urealiserde gevinster og tab løbende (efter lagerprincippet) og der ikke er noget der hedder skattefrihed efter 3 år. Men der skal rigtig meget til for at et selskab/en person anses næringsdrivende. Det er ikke tilstrækkeligt at man kalder et selskab for et investeringsselskab og laver 10-20 aktiehandler om året.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)