Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtjening via sportshjemmeside

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære iværksættere...

Nu har jeg læst med på Amino i flere måneder, og først nu har jeg selv brug for et råd eller to. Først skal der lyde en stor applaus til jeres villighed til at hjælpe hinanden - jeg håber snart at kunne byde ind. Dog er det lidt underholdende, at læse om folk der søger en god idé. Jeg kan bedst lide at gøre tingene af passion og lyst, men sådan er vi vidst forskellige.

Nu skal i høre. Jeg indgår i et team, hvor vi alle har stor erfaring fra diverse store sportshjemmesider i Danmark og udland. Vi skal starte vores egen henover sommeren - kort fortalt handler det om en fodboldklub i Danmark, og mere vil jeg ikke ud med på nuværende tidspunkt. Det vil være meget innovativt, og vinklerne er ganske anderledes end det man læser andre steder, men meget mere om det en anden dag.

Vi er rimelig langt i fasen, men økonomien er stadig et af de ubesvaret spørgsmål. Der har været dialog med en investor, som så ville stå for at skaffe annoncører, men det er vidst gået i vasken. Har nogen af jer erfaringer omkring, hvor meget man faktisk kan tjene ved reklamering på hjemmesiden? Det eneste problem er netop, at ingen af os har erfaring omkring reklameindtægter på internettet - hvilket også kan blive et stort problem.

Vi skal ikke tjene millioner eller noget, men blot dække ydmyge lønudgifter, hosting,teknisk udstyr osv.

 Jeg håber nogen kan hjælpe.

Fred W!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at oprette jer hos diverse danske affiliate sider, og finde kampagner som matcher jeres indhold?

Gode danske reklame udbydere er:

tradedoubler.dk

euroads.dk

partner-ads.com

Det er relativt simpelt at sætte op.

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 16. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er rig mulighed for at gøre en pæn indtjening gennem reklamer og sponsorater på nettet.
Som tidligere sagt er der en del affiliate-netværk som nok skulle kunne tilbyde nogle spændende reklamer til jeres side, men tag endelig Google AdSense med når i placerer reklamer på siden.
Hvis du ikke kender til AdSense kan jeg henvise til deres side som forklarer i store træk hvad det går ud på: Læs mere her

Da jeg ikke kender til jeres fremtidsplaner og fremtide indhold, kan jeg ikke garantere for at det vil generere nogle penge, men muligheden er der da.
Med hensyn til skat og andet vil jeg henvise til denne Amino-tråd.

En lille tommelfingerregel er dog at tilbyde reklamer som passer jeres målgruppe, og som ellers passer til jeres indhold.
Da det er tale om en dansk fodboldklub kunne det jo være en idé at annoncere for SAS-ligaen, eller den liga klubben høre til under.

Held og lykke med det hele, og vi glæder os til at se siden når i når så langt Wink

Tilmeldt 26. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores store ambition er helt klart, at vores reklamer skal passe til vores målgruppe. Det vil sige, at vi mægtig gerne vil undgå tøjreklamer osv, men koncentere os om fodbold (til dels andre sportsgrene eller andre lokale arrangementer).

 Jeg vil kigge lidt nærmere på AdSense.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Adsense er okay, i små mængder, ellers syntes jeg det får en side til at virke meget uprofessionel.

Jeg har lige kigget hurtigt på mine forskellige affiliate netværk, efter fodboldrelaterede reklamer.

euroads.dk: sportista.dk

partner-ads.com: billigsport24.dk, sublimsport.com

tradedoubler: danskespil, unisport,

osv osv. Det er helt klart muligt at finde nogle gode programmer, ellers kan i jo f.eks. kigge på bold.dk, og se hvilke reklamer de bruger, og så blive "inspireret".

 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 26. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Verdens Rigeste Mand.

 Det var et spændende indlæg. Jeg har ingen erfaring med affiliate netværk. Har du nogen ide om, hvor meget man kan indtjene via de reklamer? Jeg ved godt det afhænger af besøg osv, men kan man se en tabel et sted?

 Bold.dk har primært bettingreklamer. Deres adminfirma er faktisk registreret i England (eller også er det island)

 Søren

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, har intet belæg for de ting jeg skriver, har kun en smule google viden.

Men hvis i nu f.eks. har en bannerreklame, som ikke er super målrettet, så kunne et realistisk bud være at 0.20 procent klikkede på det. Af de mennesker som klikkede sig ind, så kunne et realistisk bud være at 2 procent måske købte noget, hvis det var en tøjbutik. Her kan i så f.eks. få måske 10 procent af varekøbet.

Lad os så sige der er 10000 besøgende som ser banneret, det vil give 20 klik. Ud af de 20 klik vil 0.4 person købe noget, hvilket typisk ville være for måske 700 kroner. 10 procen af 700 er 70, og 70 * 0,4 = 28 kroner.

Altså ville et ikke super fokuseret banner måske kunne tjene små 30 kroner for 10000 visninger. Har intet belæg for det jeg skriver, det er bare lidt nogle små gættede nøgletal, og har desuden indtaget lidt rødvin, så er måske ikke super klog pt. Men derfor er det vigtigt at finde nogle super målrettede kampagner, med god betaling, for så ville det tal kunne stige meget. Det er nok ikke for sjov bold.dk nærmest kun køre med bookmakere. I ville nok have bedst held med noget danske spil. Mener at Danske spil køre med en kampagne på en af mine netværk, hvor de vist giver omkring 140 kroner pt. tilmeldte bruger, som opretter en konto via ens link. Her kan det så begynde at blive lidt sjovere...

Håber meget at nogle med reel viden kan give et bedre eksempel end mig... vil gerne hjælpe, men har ikke super stor viden :)

Jesper 

 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)