Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

afbestille allerede bestilte varer

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er medejer af en børnetøjsbutik, der er oprettet som et I/S. Vi lukker om en måned og kommer ud af dette med en pæn stor gæld begge 2.

Vi havde bestilt varer til sæson vinter 2008/2009. Vi havde ordre fra ca. 14 forskellige forhandlere, men har meldt ærligt ud og de 12 har godkendt en afbestilling af vores ordre.

Der er imidlertidigt 2 firmaer, der fastholder at levere varerne. Det ene er en ordre på ca. 30000 kr. som leveres af flere omgange, en del efter vi har lukket. Den anden en ordre på ca. 13000 kr. der leveres samlet først efter vi har lukket.

Da vi bestilte på messen skrev vi under på leveringen. Situationen er bare den at vi ikke har pengene.

Vi er blevet rådgivet til blot at returnere det der måtte komme uåbnet, men det er vel ikke måden at gøre det på. Det der kommer efter vi er lukket ved jeg heller ikke med.Ordren på 30000 kr. kan evt afbestilles, men så skal vi betale 45% af de 30000 kr. uden at få noget som helst.

Er der nogen der har viden, erfaring eller gode råd? 

Situationen er pt hård, fordi vi står i det uvisse og ikke ved hvor det hele ender, før en endelig opgørelse. Derfor har jeg det sådan at jeg ikke orker at få en kasse med masser af tøj herhjem en uge efter vi har lukket. Butikken skal afhændes og det er et kapitel der skal overståes. Desværre er vores økonomi ikke til at gå ud og købe juridisk bistand, så vi nøjes med vores revisor. Her ruller taksameteret jo også og han ved ikke så meget om ovenstående.

Så HJÆLP....

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi har haft samme problem i min kones Web-shop.

Hun havde bestil nogle vare, som hun dog fortrød, og leverandøren ville så have XX% af ordresummen.

Vi returnerede varen uåbnet, og betalte ikke de krævede XX%.

Herefter er sagen gået i sig selv, og vi har intet betalt yderligere.

Min kones havde dog ikke underskrevet noget, så når der er underskrevet, fanger bordet.

Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Peter. Hvad ville du anbefale os at gøre?

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

uupshb:

Der er imidlertidigt 2 firmaer, der fastholder at levere varerne. Det ene er en ordre på ca. 30000 kr. som leveres af flere omgange, en del efter vi har lukket. Den anden en ordre på ca. 13000 kr. der leveres samlet først efter vi har lukket.

Mon ikke de 2 leverandører burde have lidt fornuft i hovedet, når de tænker på risokoen for ingen penge at få, på tilsendte bestilte varer..

Mon ikke de 2 leverandører tror de har fat i den lange ende, uden at vide, at de måske aldrig får pengene for deres produkter..

Mon ike de 2 leverandører bør tænke sig godt om og annullere handelen NU, når i har været så ærlige at skrive til dem om at i lukker butikken med stort tab til følge..

Kan de 2 leverandører ikke tænke fornuft, så modtag tøjet og lad det stå i den lukkede shop som sikkerhed for deres evt. senere krav.

Mon ikke en fogedret vil se det underlige i, at leverandørerne sender tøj og krav til trods for at de er advaret om at i lukker..

Men desværre er den sidste tåbe stadig ikke født...

mvh   Geeked

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg ville prøve af handle af med dem til en eller anden lavere %-sats.

Keld Lanther, når der er underskrevet, fanger bordet altså......no way out!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget muligt Peter, men som leverandør kan man ikke plukke håret af en skaldet tom pengepung og derfor kan man li´som lade være med at sende varerne til en kunde, velvidende at man måske aldrig ser pengene.

mvh   Geeked

 

Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skrev til alle vores leverandører den 24. juni og informerede dem. Forinden havde vi lavet afbetalingsordninger med de mange af dem og allerede her informeret om at vi havde det svært.

Jeg er med på at bordet fanger når man har skrevet under og vil også gerne gøre det rigtige og undgå fogedret og så videre.

Nå må ligge hovedet i blød og få truffet en beslutning indenfor et par dage.

Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har informeret hele vejen igennem og tro mig der bliver ikke et eneste hår at klippe af.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Man bør altid holde sig væk fra I/S, idet man hæfter en for alle og alle som en, men hele sin formue og værdier..

Går det galt, kan fogedrette hente alt i ejer i fællesskab..UHA

Derfor er A/S eller APS med begrænset hæftelse bedst.

mvh   Geeked

 

 

Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke så underligt jeg har hovedpine. Jeg tror vi må forhandle om en afbestillingsprocent. Føler det er nemmest at overskue....Det har vi foreslået det ene firma, men det ønsker de ikke.

 

 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)