Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed - med handel af aktier

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg spekulerede på om der var nogle der havde et kendskab til handel med aktier.

Situationen er at jeg har haft mulighed for at investere en del i forskellige aktier og finder dette yderst interessant. Problemet er bare at den kære skattefar jo gerne vil have 45% af mine gevinster hvis jeg hiver dem ud. Derfor tænkte jeg på om ikke det var muligt at oprette en virksomhed som privat person, således man i det mindste fik det sænket til virksomhedsskatten, eller om det bare medfører at man skal betale skat af alle de penge man har?

Kort sagt er der nogen der har forstand på hvorledes man minimerer sit tab på gevinsten?

PS: Penge skal re-investeres, hvis det kan hjælpe

Med venlig hilsen - Martin  

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du opretter et firma for at trække pengene ud. Så går pengene til din løn, og du skal derfor betale skat af dem.

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Prøv at gå ind på www.euroinvestor.dk

Her er der skrevet en hel masse indlæg omkring dette.

Mvh Brian Johansen

Tilmeldt 22. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med at du lægger dine investeringer i et selskab er jo at du så ikke længere råder over dine penge, direkte ihvertfald.

Tjener du 100 kr. i selskabet, så der 75 kr. tilbage når selskabsskatten har været der. Og skal du have pengene ud af selskabet til dig selv i udbytte, så ryger der 28/43% fra af de 75 kr. i udbytteskat. Dvs. når du er ude over bundgrænsen for den lave sats så er der kun 42,75 tilbage af de oprindelig 100 kr. du tjente. Så det er næppe nogen særlig god fidus, i forhold til bare at foretage investeringerne i privat regi som nu.

Du skulle nok hellere overveje evt. at smide pengene ind på en pensionsordning, hvor du kan investere pensionsmidlerne i aktier. Det er helt andre beskatningsregler, når det er pensionsmidler du spekulerer med og du får jo fradrag for dit indskud på pensionsordningen. Men prøv at spørge en pensionsrådgiver, for det tror jeg kan være langt mere fordelagtigt.

Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du har mulighed for at undgå at betale skat af en evt fortjeneste ved som du selv nævner at modregne i et tab, samtidig har du via et selskab mulighed for at opnå total skattefrihed for din evt fortjeneste.

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)